PDA

View Full Version : Epiphon Valve Special



Hendriks
31 oktober 2006, 12:57
Wie heeft ervaring met dit bakkie , 5 watt en een 10 inch speaker? Ik zoek een buzen amp voor in de oefenruimte en vroeg me af of ik hiermee boven een drummer uit kan komen zonder dat het rommelig word , ik heb geen extra cabinet. Het is een luxe uitvoering van de Valve junior.

Dude
31 oktober 2006, 13:03
oh oeps... ik was te snel ! sorry

Tristan
31 oktober 2006, 14:20
Ik zou gewoon een Valve Junior kopen, die heeft niet die DSP onzin erin zitten, dus die klinkt hoogstwaarschijnlijk beter, dus betaal je uiteindelijk alleen meer voor minder...
De meningen zijn verdeeld of dat je ermee in een band kan spelen, ik denk zelf van niet omdat de amp met de volume control boven 3/4 voor mij te rommelig begint te klinken en omdat ik wel wat ballen in het geluid miste, anderen denken daar weer anders over...
De Tiny Terror zou wat dat betreft een betere optie zijn, maar die is met 500 euro wel weer een stuk duurder...

Hendriks
31 oktober 2006, 14:27
Oke , hier heb ik wat aan , ik bekijk ook nog andere opties : Peavey heeft ook budget buizen combo' s die het op HC goed doen . Mischien dat ik een Junior aanschaf als practice amp voor thuis.

heavy-metal-thunder
31 oktober 2006, 14:47
ik heb ooit een Fender Vibrochamp gehad (6W, 8inch speaker).

Die haalde het niet in een band. Echt niet. Maar, we hebben die ooit op een 2*12 gezet en dan ging ie héél veel luider. Nooit geprobeerd in een band, maar ik denk wel dat het lukt.