PDA

View Full Version : Stoop down



rocker_71
31 oktober 2006, 12:50
Ik heb het heerlijke bleusy nummer Stoop down van Popa Chubby gecovered.

Het is te vinden op mijn soundclick (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=234842) en is opgenomen met mijn POD 20 en Epi LP (Zakk Wylde met SD JB/59 humbuckers).
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is nog steeds geen perfect gespeelde blues improvisatie, maar ik vind al weer een stuk beter dan bv. mijn inzending voor de blues contest van afgelopen zomer (Swamp blues).

Mr.Bluesbreaker
31 oktober 2006, 13:36
Ik heb zelf veel muziek van hem op cd en speel zijn nummers regelmatig.
Te gekke kerel die Chubby!
Waar je echter meteen even kritisch naar moet kijken, is je slag gitaar.
Eigenlijk een funk stukje waar de nadruk op de 2e en de 4e tel van de maat ligt.
De hi hat van de drummer ligt steeds na de tel, dus op de 1e, 2e, 3e, 4e.

Wat dat betreft is je backingtrack ook niet goed om het nummer mooi weet te geven. Het gaat echt om de groove en die is nu mede door de backingtrack totaal weg. Probeer eens een goede te vinden of zelf te maken/programmeren met wat drumsamples.

rocker_71
31 oktober 2006, 13:44
Ahum.... die backing heb ik ook zelf gedaan :nervous:, want die is nergens te vinden.

Was ook wel een goede oefening, maar ik had er inderdaad wat meer aandacht aan moeten besteden. Eerlijk gezegd ging het allemaal snel. 's Ochtends kende ik het hele nummer eigenljk niet, maar door omstandigheden kwam het onder mijn aandacht. Ik was wat aan het opnemen en voila. Eigenlijk moet ik veel meer schaven en mixen, maar daar ben ik eigenlijk te lui voor. ;)

Maar ik ga zeker de backing-rhythm dagelijks oefenen, da's goed voor mijn chops. Toevallig ben ik met les (net een nieuwe leraar :dance:) ook bezig met rhythm met 9-akkoorden.

guitarchris
31 oktober 2006, 19:17
de backing klinkt heel erg uit de maat, vooral in het begin