PDA

View Full Version : solo shit



crypticon
12 december 2002, 16:27
eej mensen mijn eerste post hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik speel op dit moment anderhalf jaar, speel nu vooral met slagjes enzo en ik wil graag wat meer gaan soloeren. Ik ken al de technieken van hammeron pulloff bend enzo en ik ken wat scales dorian en major.
Maar hebben jullie wat bruikebare tips voor me en scales waarmee ik snel aan de slag kan. BIjvoorbeeld hoe zet ik een eigen melodie op in een solo en dat soort dingen
ltr

BLOK182
12 december 2002, 16:35
Wat ik je kan zeggen is dat het gewoon een kwestie is van veel oefenen. Maar probeer eens naar solo-gitaristen te luisteren, zoals satriani en weet ik wie nog meer (ligt ook aan wat je leuk vindt), dan kan je een beetje inspiratie opdoen, loopjes leren, en dat weer samenvoegen en eigen dingen erbij verzinnen.

vulvasonic
12 december 2002, 16:38
Kijk es even op 'Speeltechnieken & Theorie', daar kun je terecht voor dit soort vragen.

Je vraagt eigenlijk wel heel veel. Hoe speel ik een behoorlijke solo en waar moet ik beginnen.
Lastig, want dat is denk ik voor iedereen anders.

crypticon
12 december 2002, 16:47
tnx moet nog n beetje alles leren op dit forum maar bedankt voor de tip

Kjiratsiekoedel
12 december 2002, 18:08
Titel: The Ultimate Guitar Scale Chart
ISBN: 90-431-1032-9
Prijs: hij kostte mij 4, 95 euro

Omschrijving:
6 pagina's met verschillende ladders. En nog wat uitleg over hoe je ze moet gebruiken.
Het is een dun maar leuk/nuttig boek.

schaap
13 december 2002, 10:49
waar kan je dat boekje kopen/bestellen ??

Dude
13 december 2002, 11:46
ja wil ik ook wel weten, het is trouwens ook allemaal op internet te vinden hoor !

michielv
13 december 2002, 12:00
Het belangrijkste van soleren is "phrasing" oftewel het leggen van klemtonen in je solo.

EC doet in feite nix anders dan zanglijnen vertalen naar gitaar. Misschien is dat een manier om je eigen solostijl te ontwikkelen.

Werkt bij mij in ieder geval goed.

Kjiratsiekoedel
13 december 2002, 12:19
Op 2002-12-13 10:49, schreef schaap:
waar kan je dat boekje kopen/bestellen ??


Wat dacht je van DE PLAATSELIJKE MUZIEKWINKEL