PDA

View Full Version : Vraagje over Mini Humbucker



Luke-wannabe
30 oktober 2006, 23:37
Hey hallo allemaal. Even een vraagje wat betreft mini humbuckers.

Is het mogelijk om in een humbucker frezing een mini humbucker te zetten?
Ik ben dus van plan om een keertje een Epiphone Firebird aan te schaffen. Die gitaar heeft gewone humbuckers, maar is het dan mogelijk om daar mini humbuckers in te zetten?
Want een gitaar met mini humbuckers heeft bredere pickup-rings dan een met gewone humbuckers.
Kan iemand mij opheldering bezorgen?

Alvast bedankt!

vulvasonic
31 oktober 2006, 01:10
Hey hallo allemaal. Even een vraagje wat betreft mini humbuckers.

Is het mogelijk om in een humbucker frezing een mini humbucker te zetten?
Ik ben dus van plan om een keertje een Epiphone Firebird aan te schaffen. Die gitaar heeft gewone humbuckers, maar is het dan mogelijk om daar mini humbuckers in te zetten?
Want een gitaar met mini humbuckers heeft bredere pickup-rings dan een met gewone humbuckers.
Kan iemand mij opheldering bezorgen?

Alvast bedankt!

Niet echt, maar ik heb niet het gevoel dat het gaat passen. Die dingen zijn toch echt een stuk kleiner (ook als ik de ringen mee reken....).

Luke-wannabe
31 oktober 2006, 01:12
Hmmm...
Ik heb net effe zitten researchen. En heb inderdaad het gevoel dat het niet gaat passen. Misschien dan maar P90's in hb formaat. Ook vet.

Agent_Smith
31 oktober 2006, 08:34
Ja, dat zal denk ik je enige optie zijn. MiniHBs hebben incl. ring dezelfde afmeting als een P90. Dat ga je niet passend krijgen in een fullsize HB frezing.

Luke-wannabe
31 oktober 2006, 09:56
Ok. Nou ja. Als het überhaupt wel doorgaat, worden het denk ik GFS'jes.
Thanx voor de info!

zoon van Piet
31 oktober 2006, 11:00
Ik heb ooit een LP gezien waarin een mini was geplaatst. Zo te zien hadden ze wat gefreesd aan de boven en onderkant van de uitsparing, daar is de mini met ring wat groter dan een normale HB. aan beide zijkanten gaapte een spleet van enkele mm's - niet echt storend, maar wel duidelijk zichtbaar.

episua
31 oktober 2006, 13:39
Waarom koop je gewoon niet een firebird waar al 3 van die mini humbuckers inzitten?

no 1 hops
31 oktober 2006, 15:32
Waarom koop je gewoon niet een firebird waar al 3 van die mini humbuckers inzitten?
zat ik net ook aan te denken want die zijn er toch?

Agent_Smith
31 oktober 2006, 16:37
zat ik net ook aan te denken want die zijn er toch?

De meeste zelfs dacht ik.

Luke-wannabe
31 oktober 2006, 17:22
zat ik net ook aan te denken want die zijn er toch?
Worden niet meer gemaakt en ze staan nou ook niet op marktplaats...