PDA

View Full Version : wat is dit voor gitaar?



Frankiefrank2
30 oktober 2006, 23:05
Een vriend van me heeft deze gitaar voor 10 euro gekocht van iemand zn zolder. Hij zou zomaar eens 40 jaar oud kunnen zijn, dus vanaf 1966 ongeveer, kan ouder/jonger zijn.
Er staat niets op de kop, waarschijnlijk is het ook niets kwa waarde , just in case en altijd nieuwschierig zijn is geen slechte eigenschap:P

alvast bedankt voor de moeite Frank

http://www.geocities.com/frankiefrank2/Capture.JPG
http://www.geocities.com/frankiefrank2/Capture2.JPG
http://www.geocities.com/frankiefrank2/Image005a.jpg

Brammibal
30 oktober 2006, 23:10
19 frets .. komt er geluid uit? aan het ontwerp te zien komt ie uit duitsland.

supahfuzz
30 oktober 2006, 23:12
waarschijnlijk een hondo, wellicht begin jaren 70. Japanse makelij, multiplex body. Slagplaat is niet origineel. Zou zwart plastic moeten zijn geweest. tenmisntse zo kan ik me dze gitaren herinneren. kostte destijds (jawel! ik heb er ooit één gekocht, exact deze) voor 69 gulden.

Squier4ever
30 oktober 2006, 23:15
lijkt idd eerder duits als een hondo

Nickname
30 oktober 2006, 23:16
Wiiieeettssee!?!? :)

renier
30 oktober 2006, 23:20
maar weer even wachten op wietse lijkt me..

supahfuzz
30 oktober 2006, 23:21
lijkt idd eerder duits als een hondo

wat ik al zei, ik heb er in die tijd zo een gehad, stond Hondo op, made in japan.

Squier4ever
30 oktober 2006, 23:28
mja kan me herinneren er ook van duitse makelij te hebben gezien, dus nix is uitgesloten...

Keesz
30 oktober 2006, 23:29
wietse heb er zelf ook zo een, check zn site maar

BamBuFan1
30 oktober 2006, 23:38
Een vriend van me heeft deze gitaar voor 10 euro gekocht van iemand zn zolder. Hij zou zomaar eens 40 jaar oud kunnen zijn, dus vanaf 1966 ongeveer, kan ouder/jonger zijn.
Er staat niets op de kop, waarschijnlijk is het ook niets kwa waarde , just in case en altijd nieuwschierig zijn is geen slechte eigenschap:P

Nee, qua waarde is het sowieso niets. Het lijkt me een Sakai, Kawai, Hondo of één van de vele andere Hertiecasters* die in de jaren 60 vanuit Japan deze kant uitkwamen.

Hertiecaster: de bijnaam die de Duitsers aan deze goedkope pr*tgitaren hebben gegeven die bij het Duitse warenhuis Hertie (tegenwoordig Karstadt) werden verkocht. Je hebt ze ook in bv Strat-model met 1,2,3, en zelfs 4(!) single coils.

wietse
31 oktober 2006, 08:05
wietse heb er zelf ook zo een, check zn site maar

godzijdank niet, lijkt er wel op maar een stuk mooier en betere proporties.
heb wel vaker zulke dingetjes gehad, koop je voor 10 euro en raakt ze met veel moeite kwijt voor 30/40 nadat je ze weer bespeelbaar hebt gemaakt.
zie ze trouwens tegenwoordig wel eens opduiken op marktplaats voor echt dikke prijzen( 100 euro +) zijn ze niet waard, een goed bespeelbare en apparte max 60 euro.
beide zijn het wel kawai producten, de draadvormige stringguide, het element is echt kawai, die maakten onder veel namen gitaren en hebben ook voor hondo gebouwd.
die 1 pu gitaren zijn vaak leuke gitaartjes om slide op te spelen daar klinkt het element ook goed voor, op vintage beurzen willen ze deze dingen nog wel eens voor dikke bedragen verkopen onder de benaming slide gitaar.

Frankiefrank2
31 oktober 2006, 16:29
bedankt voor de reacties,

in de eerste instantie heeft hij hem om er op te spelen, dus niets mis mee.
maja stel nou...

Agent_Smith
31 oktober 2006, 16:39
Ik heb precies dezelfde op zolder liggen! Nog van heeeeeeel vroeger. Waardeloze crap, maar toch bewaren hè :)