PDA

View Full Version : Live filmpje van Jazzfunkband



Ibanez
30 oktober 2006, 22:53
Hey,

Hier een filmpje het laatste optreden van onze band Chameleon: http://www.youtube.com/watch?v=pNyBbqjIuS4

Laat weten wat je ervan vind! Check ook www.chameleonband.nl

groeten,

Merijn

new deep
31 oktober 2006, 18:14
relaxt bandje!

guitarchris
31 oktober 2006, 19:21
klinkt lekker!!

Bruce
2 november 2006, 09:31
Klinkt lekker!
Lekker transparant geluid

Philippe
3 november 2006, 00:35
Hmm dat eerste gitaarriedeltje komt me bekend voor. The next episode?

DTmaster
6 november 2006, 15:00
is niet mijn style , toch goed gedaan maar ik kan er niet op bouncen .. het is te bedacht alle noten zijn zo uit het boekje en dat is jazz niet iets, waar ik van hou.. wel moeit ik zeggen dat het samenspelen jullie er goed afgaat dat vind zekerzz tof ,, maar check dit eens uit http://www.youtube.com/watch?v=_dvg4cOSujk het mischien best oud maar dit is pas funken , het is gewoon een smaakverschil maar hier kom ik meer op los :)


Groeten


DT

PS: let niet op die hoge stem van die zanger want die moet je gewoon vergeten ,, let op de beat !!!

Ibanez
26 november 2006, 23:07
Tja smaken verschillen. Dat filmpje vind ik juist meer gaye 80's funk :P Ik vind het muzikaal gezien ook niet interessant. Waar ik echt absoluut op kan bouncen en wat ook de grootste inspiratie is voor onze band is soulive: http://www.youtube.com/watch?v=ZytgY71FD0Y

Das Schaap
26 november 2006, 23:16
Je band grooved gewoon man, en het staat als een huis live denk ik. 8-)

DTmaster
27 november 2006, 09:54
Tja smaken verschillen. Dat filmpje vind ik juist meer gaye 80's funk :P Ik vind het muzikaal gezien ook niet interessant. Waar ik echt absoluut op kan bouncen en wat ook de grootste inspiratie is voor onze band is soulive: http://www.youtube.com/watch?v=ZytgY71FD0Y


smaken verschillen !!!

ateng
29 november 2006, 19:01
Begrijp me niet verkeerd en wil je niet beledigen ofzo maar het klinkt voor mij te blank. Het grooved wel maar niet maar niet met soul, niet amerikaans snap je.
Niet slecht gespeeld hoor maar dat was het eerste dat in me opkwam... blank.

No hard feeling bro!

DTmaster
1 december 2006, 19:53
ahahah maakt niet hoor alleen ben zo verbaast dat je dit niks vind en eigenlijk ook weer niet ...

Laterzzz

LIGNUMdrummerke
3 december 2006, 00:06
de blank-factor valt echt nog wel mee vind ik..... ik herken hier toch echt wel vrij zwarte jazz- en funkpartijen in. Niet in alles, maarja, dat hoeft ook niet.


Absoluut geslaagd.

WICKED
3 december 2006, 00:39
klinkt vet man! probeer alleen iets meer "attack" in je gitaarspel te leggen!

ateng
3 december 2006, 01:49
de blank-factor valt echt nog wel mee vind ik..... ik herken hier toch echt wel vrij zwarte jazz- en funkpartijen in. Niet in alles, maarja, dat hoeft ook niet.


Absoluut geslaagd.
Valt wel mee??!!
Ik zeg niet dat het slecht gespeeld is maar het is voor mij niet lekker groovend zoals het door donkeren worden gespeeld. Luister maar naar D'Angelo, Prince, Maceo Parker en Earth Wind & Fire.

LIGNUMdrummerke
3 december 2006, 01:53
Valt wel mee??!!
Ik zeg niet dat het slecht gespeeld is maar het is voor mij niet lekker groovend zoals het door donkeren worden gespeeld. Luister maar naar D'Angelo, Prince, Maceo Parker en Earth Wind & Fire.


take your pick en vergelijk even.... zwarter kan haast niet (http://drummerworld.com/drummergroove.html)


maceo parker is wel iets helemaal anders, en daar gaat dit stuk niet eens naartoe.... prince: wat is daar funk aan? D'Angelo is hiphop, en dat beetje soul dat om de hoek komt kijken is zo standaard als wat, wat nou groovend, komaan zeg... EWF, tjah....

als jij de commerciële shit (maceo parker buiten beschouwing gelaten) lekker zwart en groovend vind, raad ik je aan toch maar eens wat minder naar de radio te luisteren en wat "alternatiever" of oudere jazz te gaan beluisteren...

wil je pure groove? zoek eens naar de platen: "akasha volume 1 en 2" van aka moon, nix geen commerciële rommel en groove die jij denk ik zelfs niet kent als je komt aanzetten met zulke commerciële namen....

wat jij als "zwart" bestempeld is gewoon echt standaard shit...

MonkeyFace
3 december 2006, 02:59
klinkt erg lekker :)

thefox
3 december 2006, 11:23
take your pick en vergelijk even.... zwarter kan haast niet (http://drummerworld.com/drummergroove.html)


maceo parker is wel iets helemaal anders, en daar gaat dit stuk niet eens naartoe.... prince: wat is daar funk aan? D'Angelo is hiphop, en dat beetje soul dat om de hoek komt kijken is zo standaard als wat, wat nou groovend, komaan zeg... EWF, tjah....

als jij de commerciële shit (maceo parker buiten beschouwing gelaten) lekker zwart en groovend vind, raad ik je aan toch maar eens wat minder naar de radio te luisteren en wat "alternatiever" of oudere jazz te gaan beluisteren...

wil je pure groove? zoek eens naar de platen: "akasha volume 1 en 2" van aka moon, nix geen commerciële rommel en groove die jij denk ik zelfs niet kent als je komt aanzetten met zulke commerciële namen....

wat jij als "zwart" bestempeld is gewoon echt standaard shit...
Prince, wat is daar funk aan?! :S

LIGNUMdrummerke
3 december 2006, 18:30
Ouder werk van prince is ver van funk, en het nieuwere werk (van pakweg het afgelopen jaar of 2) vind IK PERSOONLIJK echt nix in zitten.... Te standaard, te simpel, te goedkoop, te commerciëel....

Ik heb misschien de slechte neiging van muziek volledig te annaliseren, in de plaats van er direct van te genieten, maar langs de andere kant is dit ook wel positief.... Want als je muziek volledig kan annaliseren, ontdek je dingen, die je misschien niet ondekt als je er gewoon naar luistert zonder er echt naar te luisteren... volg je nog? :D Er naar luisteren gelijk je gewoon naar de radio luistert, terwijl je met iets anders bezig bent ofzo...

ateng
5 december 2006, 10:31
take your pick en vergelijk even.... zwarter kan haast niet (http://drummerworld.com/drummergroove.html)


maceo parker is wel iets helemaal anders, en daar gaat dit stuk niet eens naartoe.... prince: wat is daar funk aan? D'Angelo is hiphop, en dat beetje soul dat om de hoek komt kijken is zo standaard als wat, wat nou groovend, komaan zeg... EWF, tjah....

als jij de commerciële shit (maceo parker buiten beschouwing gelaten) lekker zwart en groovend vind, raad ik je aan toch maar eens wat minder naar de radio te luisteren en wat "alternatiever" of oudere jazz te gaan beluisteren...

wil je pure groove? zoek eens naar de platen: "akasha volume 1 en 2" van aka moon, nix geen commerciële rommel en groove die jij denk ik zelfs niet kent als je komt aanzetten met zulke commerciële namen....

wat jij als "zwart" bestempeld is gewoon echt standaard shit...
Heee dat vind jij persoonlijk maar je bent zeker nooit naar een concert geweest van Prince of D'Angelo.
Prince ver van funk... hmmmm. Daarom dat Maceo en Wesley met hem meespelen en funkier kon het niet klinken, D'Angelo juist ver van (commercieel)hiphop en heeft zekers soulflavo maar absoluut funk. Live gezien met NorthSea en je wil niet weten hoe funk en super groovend het werd gespeelt.
Er zijn verschillende funk dus gooi funk niet in één hokje. Wat jij niet mooi vind wil niet zeggen dat het geen funk is of niet groovend is. Ik luister naar alles van alternatief, oldskool tot moderne funk. Je hoeft mij echt niet vertellen wat funk of groovend is. Het is en blijft een smaakkwestie maar funk is funk of het nou commercieel of alternatief is.

ateng
12 december 2006, 13:14
@ LIGNUMdrummerke

Als dit geen funk meer is :
http://www.youtube.com/watch?v=m4XI6LXCsH8

Need I say more?!

Ibanez
12 december 2006, 17:34
Wat een discussies hier ;) Over dat teveel blanke in onze muziek. Opzich begrijp ik wel wat je bedoelt maar probeer het eens concreet te omschrijven. Ik vind het te kort door de bocht om het alleen maar af te schuiven op te weinig 'zwart' in de muziek. Luister maar eens een keer naar Lettuce en dan ben je denk ik wel overtuigd dat blanken echte funk kunnen maken. D'angelo is trouwens wel een invloed van onze band, we spelen ook een nummer van hem. Ik denk dat je d'angelo absoluut moet onderscheiden van commerciele hiphoppers. Hij is een van de bedenkers van het neo-soul genre en zijn muziek is muzikaal gezien erg orgineel. Om te zeggen dat er geen groove in zit is denk ik meer een teken dat je het of nooit echt hebt gehoord of dat je je er eerst beter in moet verdiepen. Of je er van houd is een ander verhaal.

Rutger
12 december 2006, 17:39
ik heb ns ingevallen voor Ibanez bij een optreden in de Melkweg, heerlijk bandje! :)

toen speelden ze ineens blues-funk :cooler:

ateng
12 december 2006, 21:52
Wat een discussies hier ;) Over dat teveel blanke in onze muziek. Opzich begrijp ik wel wat je bedoelt maar probeer het eens concreet te omschrijven. Ik vind het te kort door de bocht om het alleen maar af te schuiven op te weinig 'zwart' in de muziek. Luister maar eens een keer naar Lettuce en dan ben je denk ik wel overtuigd dat blanken echte funk kunnen maken. D'angelo is trouwens wel een invloed van onze band, we spelen ook een nummer van hem. Ik denk dat je d'angelo absoluut moet onderscheiden van commerciele hiphoppers. Hij is een van de bedenkers van het neo-soul genre en zijn muziek is muzikaal gezien erg orgineel. Om te zeggen dat er geen groove in zit is denk ik meer een teken dat je het of nooit echt hebt gehoord of dat je je er eerst beter in moet verdiepen. Of je er van houd is een ander verhaal.

Hooo ik zeg niet dat blanken geen funk kunnen maken maar dat wat je laat horen/zien vind ik wat blank klinken dus niet in het algemeen. Average White Band vind ik ook te gek dus.
Het is de feeling die het bepaald en niet wat je speelt. Al speel je een nummer van James Brown bijvoorbeeld wil niet zeggen dat je funky speelt snap je. En dat had ik dus ook bij hullie. Het is leuk gespeeld maar mis net dat feeling waardoor het anders gaat groven. Het is te recht zeg maar en dat is misschien wat ik bedoel met blank.



Om te zeggen dat er geen groove in zit is denk ik meer een teken dat je het of nooit echt hebt gehoord of dat je je er eerst beter in moet verdiepen. Of je er van houd is een ander verhaal.

Helemaal mee eens!

AndyMaes
14 december 2006, 18:04
Filmpje van d'angelo is zeker ook wel mijn ding, maar weet je wa je echt is moet beluistere: James Taylor Quartet
Funk op speed, of zoals vaak gebruikt in achtervolgingsscene's zoals bij starsky and hutch :) werken trouwens soms samen mt soulive!

http://www.youtube.com/watch?v=4hwvfIFgSb8