PDA

View Full Version : Marshall Mg100 Hdfx



<_-Tijs-_>
30 oktober 2006, 19:28
Ik heb vraagje over deze amp!
Stel het saldo is ongeveer 700 euro en ik wil deze marshall mg100hdfx, welk cabinet kunnen jullie me aanraden?

JorikDekkers
30 oktober 2006, 20:22
een 1960 kast van marshall

maar als je 700 euro had zou ik nooit een marshall mg kopen... voordat geld kan je imo veel mooiere amps kopen

<_-Tijs-_>
30 oktober 2006, 20:25
zoals?..

want ik heb namelijk op die marshall mg gespeeld en ik was wel erg tevreden, toen had ik er gewoon een mg kast van marshall eronder.

maar als er betere amps zijn tussen de 650 en de 700 euro dan wil ik het wel weten!

Rormo
30 oktober 2006, 20:27
Voor die prijs kun je een buizenamp kopen. Klinkt stukken beter.

<_-Tijs-_>
30 oktober 2006, 20:30
Ja.. zoiets d8 ik al, maaaaaar!!
Welke amp kun je mij aanraden?

wytz
30 oktober 2006, 20:43
Waarom wil je zo graag een stack? Voor dat geld heb je een veel leukere buizencombo! Ik weet niet wat je muziekstijl is, maar je zou eens kunnen kijken naar een 2e hands fender, marshall, koch, engl, boogie of whatever kunnen kijken! Veel meer waar voor je geld! Klinkt echt stukken beter en kan je veel langer mee vooruit!

Rormo
30 oktober 2006, 22:25
Voor 800 euro heb je een Marshall DSL 401 nieuw. Prima versterker. Maar zoals net gezegd kun je ook combos van Fender, Vox, Engl en anderen proberen. Gewoon een dagje testen werkt het beste. Vraag de verkoper gewoon van elk merk in jouw prijsklasse de meest geschikte amp neer te zetten voor jouw stijl.

JorikDekkers
30 oktober 2006, 22:45
wil je per se nieuw of is tweedehands ook oke?

nieuw: voor dat geld heb je een vox valvetronix. Met een EQ (maar eigenlijk zonder ook ;) ) klinkt die meer marshall dan die marshall

tweedehands:
- mesa boogie studio
- jcm800 combo
- jtm combo
- en nog heel veel meer

Squier4ever
30 oktober 2006, 23:32
1. wat voor muziek wil je er mee spelen?
2. wil je persé een (half)stack of mag een combo ook?
3. wat heb je al getest?

a darker shade of grey
31 oktober 2006, 09:49
let wel: een marshall mg is GEEN marshall...
made under the exclusive license of marshall of zoiets.....yeah right ;)
is gewoon gemaakt in een donker fabriekje in china....de materialen zijn slecht en marshall heeft gewoon zn logo uitgeleend.....imo hebben MG's vrij weinig met marshall van doen.....

als je ff wat doorspaart heb je een echte marshall idd ;) of een engl thunder 50.....en tweedehands bijft ook een mogelijkheid..als je dat wilt tenminste ;)

Meadow
31 oktober 2006, 12:10
Heej, kijk liever verder dan die MG, kijk dan naar een london city bulldag ofzo, iets van 100 euro meer en je hebt een buizenstack en klinkt beter dan die MG

Rormo
31 oktober 2006, 14:58
ja London city bulldog is echt perfect als je per se een stack wilt. 750 euro bij Feedback for top en kast samen. En dan heb je 100W echte buizen. Geluid is echt goed van het ding (speel er zelf wekelijks op in de oefenruimte).

<_-Tijs-_>
31 oktober 2006, 15:07
1. wat voor muziek wil je er mee spelen?
2. wil je persé een (half)stack of mag een combo ook?
3. wat heb je al getest?

1.Punkrock/ rock
2.Liever stack, combo zou eventueel kunnen
3.engl thunder, marshall mg dus, engl screamer, orange tiny terror

maar die engls zijn dus over het budget heen!

<_-Tijs-_>
31 oktober 2006, 15:09
ja London city bulldog is echt perfect als je per se een stack wilt. 750 euro bij Feedback for top en kast samen. En dan heb je 100W echte buizen. Geluid is echt goed van het ding (speel er zelf wekelijks op in de oefenruimte).

Maar is die kast van bulldog ook wel goed dan? of kun je er beter een andere kast onder zz?

JacksonBas
31 oktober 2006, 17:17
wat speel je voor muziek?

JacksonBas
31 oktober 2006, 17:19
ow sorry t stond er al. vond je die andere versterkers niks dan?
ik vind die engls een stuk beter klinke als zo'n mg

<_-Tijs-_>
31 oktober 2006, 17:38
ow sorry t stond er al. vond je die andere versterkers niks dan?
ik vind die engls een stuk beter klinke als zo'n mg

klopt maar de engl is boven budget, en hij piepte heel erg toen ik hem wat harder zette, kan ook aan de gitaar liggen hoor. maar eigenlijk, toen ik er op speelde vond ik het niet echt DE KLank die ik zocht, en dat vond ik toch meer trug in de mg, al is het dan geen buizen! maar ik heb nog niet gespeeld op bv: london city, dus die ga ik ook nog wel proberen

Meadow
31 oktober 2006, 18:52
die kast die er onder zit is ook wel aardig volgens mij, niet super, maar het kan der mee door.

Rormo
31 oktober 2006, 23:16
tsja er zijn betere kasten natuurlijk, maar voor die prijs is het echt goed. En ik vind het geluid er van meer dan acceptabel. Zeker proberen!

Squier4ever
31 oktober 2006, 23:32
je kunt er idd heftige soundjes uithalen, voor punk zekers geschikt....
zoek anders naar een JCM 800....
of een oude london city halfstack, vaak ook wel rond die prijs te vinden met een kast.... wel goed zoeken

Squier4ever
31 oktober 2006, 23:45
wat voor geluid wil je trouwens, meer brits of meer amerikaans?

<_-Tijs-_>
1 november 2006, 16:56
wat voor geluid wil je trouwens, meer brits of meer amerikaans?

Amerikaans volgens mij, brits is toch beetje dat scherpe in de clean? die orange sound zeg maar... dan heb ik liever amerikaans!

Joey Handsome
1 november 2006, 17:11
Amerikaans volgens mij, brits is toch beetje dat scherpe in de clean? die orange sound zeg maar... dan heb ik liever amerikaans!

Marshall is bv brits.

<_-Tijs-_>
1 november 2006, 19:07
Marshall is bv brits.

ooh.. ik wis nie.. wat is dan typisch amerikaans? Mesa boogie ofzo?

ik vind marshall wel heel mooi!

JacksonBas
1 november 2006, 21:02
orange is ook engels

ben vanhoof
1 november 2006, 22:46
De kast van die londen city bulldog heb ik er ook onder staan, en ze is niet slecht maar zeker niet geweldig.

Op mn vorig optreden heb ik mogen spelen op het 1960A cabinet van de volgende groep, en mn maat op een Diezel cabinet. We spelen beide met een londen city bulldog top. Dat marshall was al wat beter dan dat van londen city, maar vooral die diezel is GEWELDIG !!!

Als ik terug wat meer geld heb koop ik gegarandeerd een ander cabinet!
Maar als beginnende metalmuziekant klinkt dit zeker goed genoeg

<_-Tijs-_>
2 november 2006, 16:55
Ik kan met mijn budget volgens mij kiezen uit 2dehands kasten, de bulldog kast zelf of bv. een framus 2×12 toch?

<_-Tijs-_>
5 november 2006, 10:18
ja London city bulldog is echt perfect als je per se een stack wilt. 750 euro bij Feedback for top en kast samen. En dan heb je 100W echte buizen. Geluid is echt goed van het ding (speel er zelf wekelijks op in de oefenruimte).

Ik heb hem gezien voor 699!! Dus lekker in m'n budget! Maar is de sound goed genoeg om hem te giggen?

Rormo
5 november 2006, 20:25
zeker wel. Zat volume en prima buizen sound. Anders zou ik hem niet aanraden.

<_-Tijs-_>
6 november 2006, 09:32
Nou kerls ik weet het wel, ik ga hoogst waarschijnlijk voor LC Bulldog :blast:
alleen nog beetje twijfel over de kast, 2×12 v30 van framus of de bulldog kast zelf.

Rormo
6 november 2006, 12:04
gewoon testen en nemen wat je het beste vindt.

jaspie
6 november 2006, 15:50
indd, en zoek ondertussen het verschil tussen transistor en buizen op...
peavey heeft ook goeie bakken btw

Hendriks
6 november 2006, 15:58
indd, en zoek ondertussen het verschil tussen transistor en buizen op...
peavey heeft ook goeie bakken btw
Sinds gisteren in het bezit van een Peavey classic 212 (hybride) , geweldig geluid voor een bak van bijna 30 jaar, klinkt vast beter dan een Marshall MG , deze Peaveys en ook de zwaarde type`s zijn er genoeg tweedehands te krijgen tegen lage (relatief) prijzen .

ben vanhoof
6 november 2006, 17:16
Nou kerls ik weet het wel, ik ga hoogst waarschijnlijk voor LC Bulldog :blast:
alleen nog beetje twijfel over de kast, 2×12 v30 van framus of de bulldog kast zelf.

Ik zou gaan voor het 2x12 v30 van framus, wat waarschijnlijk beter klinkt en zeker mooier oogt. Kheb zelf al de top n beetje gepimpt, omdat ik m standaard erg lelijk vind. Met het cabinet weet ik nog niet wat ik ga doen, maar de kans zit er dik in dat ik het rooster eraf ga halen en er iets anders van ga maken.
Foto's van mn top moet ik nog nemen, waarschijnlijk staan ze dit weekend wel op dit forum.

<_-Tijs-_>
6 november 2006, 18:55
Ik zou gaan voor het 2x12 v30 van framus, wat waarschijnlijk beter klinkt en zeker mooier oogt. Kheb zelf al de top n beetje gepimpt, omdat ik m standaard erg lelijk vind. Met het cabinet weet ik nog niet wat ik ga doen, maar de kans zit er dik in dat ik het rooster eraf ga halen en er iets anders van ga maken.
Foto's van mn top moet ik nog nemen, waarschijnlijk staan ze dit weekend wel op dit forum.

Hoezo LC gepimpt? de buitenkant verbouwd?

ben vanhoof
6 november 2006, 22:57
Hoezo LC gepimpt? de buitenkant verbouwd?
Ik heb de traanplaat aan de voorkant vervangen door een plexiglasplaat met een licht verduisterende folie op. Daardoor zie je de lampen erdoor gloeien. In kamerlicht zie je de rest ook nog zitten, maar als de ruimte een beetje verduisterd is zie je enkel de lampen.

Rormo
7 november 2006, 00:27
mja ik vind die LC bulldog ook lelijk. Maar het heeft wel iets karakteristieks. Je moet er van houden. Je kunt het zeker verbouwen als je wilt. Uiteindelijk gaat het om het geluid.

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 08:32
Ik heb de traanplaat aan de voorkant vervangen door een plexiglasplaat met een licht verduisterende folie op. Daardoor zie je de lampen erdoor gloeien. In kamerlicht zie je de rest ook nog zitten, maar als de ruimte een beetje verduisterd is zie je enkel de lampen.

Is dat net als die Hughes and Kettner trilogy? Is stoer.
Heb je er ook met witte lijntjes die letters LC gemaakt ofzo :p
Maar is wel pimpin!!

VET!! wat kost zo'n plaatje?

LPplayer
7 november 2006, 11:09
Voor jou muziekstijl kan je beter een stack nemen.
Dan is die London Bulldog wel okay. Ik zou zeggen test wat uit!


Maar is die kast van bulldog ook wel goed dan? of kun je er beter een andere kast onder zz?

ben vanhoof
7 november 2006, 21:41
Is dat net als die Hughes and Kettner trilogy? Is stoer.
Heb je er ook met witte lijntjes die letters LC gemaakt ofzo :p
Maar is wel pimpin!!

VET!! wat kost zo'n plaatje?

Zo'n plexiglas plaat kost in België rond de 20€ nieuw, maar ik heb er eentje op zolder gevonden. Ook de folie is wel vrij duur, maar ik heb het gekregen van een vriend die nog wat over had van toen hij zijn achterruit getint had.

<_-Tijs-_>
10 november 2006, 16:44
Ik heb net gespeeld op LC Bulldog
Net zo mooi geluid!!!! Je voelt de buizen werken enzo, en ik had hem nog niet eens zo hard staan!
Ik ga voor die LC!

de cab was wel beetje korrelig maar ik had hem niet zo hard staan en ik stond er dichtbij.

<_-Tijs-_>
14 november 2006, 15:04
Ik heb nog een laatste vraagje,
LC heeft ook pershing en hornet, die zijn nog goedkoper. Zijn die veel slechter, of zijn ze gewoon verouderd?

<_-Tijs-_>
15 november 2006, 13:51
De vraag hierboven stelde ik een aantal daagjes geleden...
antwoord?????

almarvk
15 november 2006, 13:55
Google is je beste vriend, misschien zou je 'm 's meer moeten gaan gebruiken evenals de zoekfunctie ;)

Het zijn beide transistorbakken. Niets bijzonders, dus ga maar voor de buizenvariant...

Edit; Hornet is een 50 watt buizen combo

caliban
15 november 2006, 14:05
Google is je beste vriend, misschien zou je 'm 's meer moeten gaan gebruiken evenals de zoekfunctie ;)

Het zijn beide transistorbakken. Niets bijzonders, dus ga maar voor de buizenvariant...
Van London City vind je wel niet al te veel langs google.
En er zijn hier daarbij veel topics waarin over veel onnuttigere vragen veel harder wordt geluld.
Daarbij vind ik dat die london city wel meevalt maar ik vind hem toch niet super.
In de tijd dat ik mijn TSL nog had heb ik zo een london city eens langs mijn Marshall gehoord en mensen mogen zeggen van TSL wat ze maar willen, maar de london city was veel minder goed. Ik weet niet juist wat zo een london city kost, maar ik dacht rond de zeshonderd zeshonderdvijftig euro. Voor honderd meer heb je een occasie TSL.

almarvk
15 november 2006, 14:09
Van London City vind je wel niet al te veel langs google.
En er zijn hier daarbij veel topics waarin over veel onnuttigere vragen veel harder wordt geluld.

Er is daarnaast genoeg te vinden op het forum met de zoekfunctie.