PDA

View Full Version : Aardeprobleem.



gitaarTijntje
12 december 2002, 17:06
Mogge,

ik heb al een jaar of 3 een Dean avalanche strat + peavey transtube versterker. sinds een tijdje heb ik onwijs last van ruis. Ik heb aan me gitaarleraar gevraagd hoe ik dit op kan lossen en hij gaf als remedie om een draadje van mijn brijg naar m'n plug te solderen. Dat heb ik dus geprobeerd maar het werkt eigenlijkniet egt. Hebben jullie misschien nog een andere manier om zo'n aardeprobleem op te lossen!?

Alvast bedankt,
Tijn

lars
12 december 2002, 17:09
doe effe een search
http://gitaarforum.nl/phpBB/search.php

Een geaard stopcontact is in ieder geval een must als je dat nog niet bedacht had...

gitaarTijntje
12 december 2002, 17:10
Alles zit op een geaard stopkontakt en op 1 groep.

BLOK182
12 december 2002, 17:11
Misschien ff alle contacten van gitaar en versterker afgaan met contactspray, zou best na een tijdje kunnen dat een contact het niet goed doet.

lars
12 december 2002, 17:13
zit je toevallig op een zolderkamer/boven de garage/ houten vloer?

gitaarTijntje
12 december 2002, 17:13
ja zolderkamer

BLOK182
12 december 2002, 17:16
Ik zit ook op een zolderkamer, enorm veel last van ruis als mun moeder onder mobiel aan het bellen is. Ook kan ik horen of de computer aanstaat.

gitaarTijntje
12 december 2002, 17:18
Ik weet niet of dat et is maar kdenk ut niet. Ik heb ook een compu op me kamer staan maar er zit geen verschil tusse als ik uhm uit of aan heb staan.

Marc Oblivian
12 december 2002, 17:25
Harder spelen? :smile:
Nee, contactspray wil wel es helpen. Je hebt ook kabels met speciale pluggen die beter contact maken (heb ik ook, van Planet Waves, wel onwijs duur, maar ook onwijs duur-zaam)

BLOK182
12 december 2002, 17:32
Ja id het zou ook kunnen dan je kabel niet meer flex is.

gitaarTijntje
12 december 2002, 17:32
Ik heb ook ooit iets gehoord over sulfietspray ofzo. Weet iemand wat dat is en wat je er pcies mee kan. Is dat eventueel ook een oplossing voor mijn probleem?!?!

7th heaven
14 december 2002, 20:57
goeie kabel of misschien zit je in de buurt van een tl bak misschien wat minder treble of geaard stop kontakt het kan van alles zijn

nocaster
14 december 2002, 23:36
misschien helpt mijn verhaal,
woon in een oud huis, had ook veel last van dit verschijnsel, wat is er aan de hand,
mijn aarde in huis was aangesloten op het waterleidingsnet, en die is onlangs vervangen in de straat door een pvc leiding.
Heb mijn aarde laten opmeten, was erg slecht, heb een nieuwe aardpen laten slaan
ben nu overal van af

Kjiratsiekoedel
15 december 2002, 11:50
IK heb hetzelfde. IK heb alles geaard, maar als ik mijn snaren/brug aanraak, dan kraakt hij ff. Dan ben ik namelijk de aarde geworden. IK heb ook de spannig over mijn snaren gemeten: dat was toen 2,5 volt wisselspanning :eek:

Maar ik zal eens een draadje van mijn brug naar mijn plug laten lopen, ik wilde dat al eens proberen, maar ik wist niet of dat wel kon.

Op http://guitarnuts.com/wiring/index.html staat een manier om je gitaar te SHIELDEN (voor een strat). Misschien helpt dit.

gitaarTijntje
15 december 2002, 13:22
ok Kjiratsiekoedel kdenk dak dat shielden maar es ga probere. Zal opzich wel te doen zijn. thx m8

black_crow
15 december 2002, 16:57
het kan aan de draad liggen of een kapotte potmeter of ergens een aarde draadje kapot .
of inderdaad verkeerde stopcontact .
en beetje contact spray wil indderdaad helpen . of het kan aan je output liggen
of draad je die tegen elkaar komen .
het kan echt van alles zijn . maar dit zijn 1 van de mogelijkheden