PDA

View Full Version : Ambitieuze plannen



madman
30 oktober 2006, 17:07
Hey mensen,
ik denk ik zal maar een nieuw topicje aanmaken ipv andere half te kapen.
ik ga pas echt aan m'n projectje beginnen als ik het huis uit ben, maar in de tussentijd kan het geen kwaad om alvast zoveel mogelijk van het ontwerp klaar te hebben, toch?

Ik ben van plan een doublecut PRS-achtige gitaar te maken, met een diep gezette hals, en rosewood fretboard. Tot zover weinig nieuws onder de zon...
ik wil wel de hiel enigsinds laten verlopen in de body, en de dikte van de body iets tussen de dikte van een ibanez zs en die van een dikke PRS (McCarty, of Tremonti, weet iemand per ongeluk de dikte van een van die 2?).

voor electronica wil ik eigenlijk een LP-achtige setup hebben, met 2 volume en 2 tone pots, maar met de schakelaar NA de potmeters, zodat je in de middenpositie de verhoudingen tussen de PU's kan regelen zonder dat het helemaal stil valt als je er eentje dichdraait. zie:

http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Supplies:_Wiring_kits/1/Wiring_Kit_for_Les_Paul/Instructions/I-0133.html#details

Dat is allemaal nog te doen, alleen daarnaast zou ik ook nog graag de humbuckers onafhankelijk willen kunnen splitsen, zodat je bijv. de brug humbucker helemaal pakt, en daar de buitenste of de binnenste helft van de neckHB bij kan kiezen, EN (ja, nog meer...) als het zou lukken, de standaard (5-way rotary) PRS combinaties.

nou heb ik al een beetje zitten tekenen, maar heel veel verder dan
een les paul met push/pull pots kom ik nog niet.
is er iemand die handig met dit soort schema's is die me kan vertellen of dit kan lukken zonder meteen 15 switches op m'n gitaar te zetten, of is het per defenitie onmogelijk?

oja, en weet iemand of dit;
http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Guitar,_solid_peghead_tuners/1/Hipshot_Guitar_Extender_Keys.html
iets is, of vinden jullie het puur spielerei?

en hoe beinvloedt het je klank als je de snaren door de body laat lopen?
laat het je gitaar dan "houteriger" (in positieve zin) klinken?

groeten!!!

madman
31 oktober 2006, 08:55
Hmz, dit topic is al 65 keer bekeken, maar nog geen reacties… Stel ik zulke moeilijke vragen? Je hoeft ze niet allemaal tegelijk te beantwoorden, het antwoord op ééntje ben ik al gelukkig mee…



Dan maar even een updateje;

Gisteravond tot half 12 aan het tekenen geweest; ik heb nu een schakeling met 3 push/pull pots en een 3 way toggle getekend…

2 van de push/pull pots splitsen iedere HB onafhankelijk van elkaar, en de derde maakt het mogelijk om de binnste of buitenste coil te kiezen. Dat maakt de opties in het middenstandje van de toggle; 1 humbucker met de binnenste of de buitenste van de andere humbucker; of van beide humbuckers samen de binnenste of de buitenste.

Nu nog uit zien te vissen hoe ik met een 4e push/pull kan schakelen tussen serie/parallel. Ik weet alleen niet zeker of het uberhaubt wel mogelijk is om dat te doen icm de 3-way toggle (iemand?).



Weet er iemand dan de dikte van een standaard PRS? En per ongeluk de dikte van de top daarbij? (Ja, er staat er een in m’n nick, maar een SE is nog altijd een stuk dunner dan een amerikaan.)



Heeft er toevallig iemand ervaring met het stainen/donkerder maken van mahogany?



Dat was het weer even voor nu, hoop dat er nu wel iemand gaat reageren!



Groeten!

fred dons
31 oktober 2006, 09:37
met een 4 deks rotary is die schakeling mogelijk maar zelf zou ik liever voor push pull kiezen per pickup, ik ben niet zo sterk in schema's dus daar kan ik je niet bij helpen maar ik heb op mijn prs swamp ash een 4 deks 5 way switch + 2 push pulls en ik kan al die schakelingen maken

de top van een prs is op het dikste punt 1,9 cm totale dikte weet ik eerlijk gezegd niet

de hipshots zijn leuk maar met een normale stemmechaniek en een vaste brug (werkt niet bij een zwevende trem) heb je ook snel genoeg drop D (en ze zijn heel erg duur)

stainen van mahonie is niet zo ingewikkeld, hou er rekening mee dat de kleur alleen maar donkerder kan worden (amber stain bijvoorbeeld werkt niet)
Gibson staint zijn mahonie door een donkerrode filler te gebruiken die gelijktijdig het mahonie rood staint.

madman
31 oktober 2006, 09:51
thnx!

heb hier op m'n stage een electronica-expert zitten, zal hem er eens naar laten kijken, maar ik ben eigenlijk bang dat het niet kan, tenzij ik de ground.......... naja, komt nog...
[edit;] heb het er net even met hem over gehad, en hij begon me meteen allerlei onderdelen aan te raden........... die nou niet bepaald gebruikelijk zijn in een gitaar...
wat betreft het stainen, ik wil een lekkere donkere kleur gitaar, of iets laten doen zoals jij op je tremonti hebt fred, dat ziet er echt gaaf uit, heb je dat zelf gedaan?
je zei van de week in een ander topic dat je een amerikaan had met dezelfde PU's als die SE, zaten die er vanuit de fabriek in? welk type is dat dan?

wat een vragen he.....

G.G.
31 oktober 2006, 10:22
thnx!

[edit;] heb het er net even met hem over gehad, en hij begon me meteen allerlei onderdelen aan te raden........... die nou niet bepaald gebruikelijk zijn in een gitaar...

Tsja, maar waarom niet, proberen kan altijd. Ik heb ook nog een experimantje met diodes in mijn hoofd omdat ik in een bepaald schematje 1 kant op geen weerstand wil hebben, en de andere kant op oneindig veel weerstand wil hebben. (3 humbuckers met 1 potmeter geleidelijk splitten en de humbuckers toch gescheiden houden) Weet niet of het gaat werken, maar experimenteren kan altijd.

fred dons
31 oktober 2006, 10:23
nee die pups zaten er niet standaard in, het is mijn swampash special en daar zitten normaal mccarthy pups in en nu dus tremontis (de mccarthys zitten nu in mijn warmoth prs kopie
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=8&page=1&ktw=e5a912a8e4e49922b1da3d4a2ad3e782
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=62&page=8&ktw=1e8098a39fffad07d687bcb26275a4e0
en ja ik lak ze zelf

madman
31 oktober 2006, 10:38
@fred:

wauw, ziet er echt zo gaaf uit, heb ze al vaker bekeken, maar iedere keer valt m'n mond weer open

@GG:
een relais zou wel kunnen, maar die worden meestal elektrisch bediend, zou evt ook handmatig kunnen en op een relais kun je zoveel schakelpunten maken als je wilt, maar dan zit ik weer met een extra switch, wat ik als het kan wil voorkomen. (jaja, stronteigenwijs, weet ik...), bovendien moet het dan ook maar net in de control cavity passen, en me niet meteen dwingen er een hollowbody van te maken...
als het ff wil kan wil ik voor het uitelijk gewoon een gibson configuratie; een 3 way toggle, met 4 pots, ziet er voor het oog niet ingewikkeld uit, maar wel lekker veel opties.

ik heb net alleen nog ff op de site van seymour duncan zitten kijken en daar staan een hoop mooie schema's op, maar ook een hoop met HB's met 4 draden eraan....
ik had gedacht een draadje aan de aardekant, eentje aan de "hot" kant, en eentje in het midden, combineren maar, klaar... maar waar die 4e dan voor is en hoe te gebruiken kom ik niet helemaal aan uit... hoop dat ik niet weer vanaf 0 opnieuw moet gaan tekenen.....

G.G.
31 oktober 2006, 10:42
ik heb net alleen nog ff op de site van seymour duncan zitten kijken en daar staan een hoop mooie schema's op, maar ook een hoop met HB's met 4 draden eraan....

Groen is begin spoel 1,
Zwart is eind spoel 2,
rood en wit zijn de draadjes die aan het eind van spoel 1 en begin van spoel 2 zitten.

Door rood en wit aan elkaar te verbinden ztaan beide spoelen in serie en heb je een humbucker, door rood en wit aan de massa te zetten heb je een singlecoil (spoel 1 waaneer groen + is, spoel 2 wanneer zwart + is).

no 1 hops
31 oktober 2006, 10:49
begin langzamerhand pushpull niet als beste optie te beschouwen.
weet niet hoe dat komt maar een miniswitch werk naar mijn idee toch wat lekkerder.
heb dat op mijn olpmm1 ook
elke bucker met een miniswitch serial/parallel.
1 master vol en 1 master tone.
tijdenlijk is 1 humbucker vervangen door een noisless en die is nu met fase omschakeling en vooral bij clean hoor je toch duidelijk verschil

madman
31 oktober 2006, 10:58
Groen is begin spoel 1,
Zwart is eind spoel 2,
rood en wit zijn de draadjes die aan het eind van spoel 1 en begin van spoel 2 zitten.

Door rood en wit aan elkaar te verbinden ztaan beide spoelen in serie en heb je een humbucker, door rood en wit aan de massa te zetten heb je een singlecoil (spoel 1 waaneer groen + is, spoel 2 wanneer zwart + is).

fiew, dus als ik de middelste draadjes aan elkaar verbind en ik wissel de plus af tussen de andere uiteinden... gelukkig, m'n schema klopt nog:D:D:D

@no1hops; ja, dat zou ik ook nog kunnen doen, maar dat zou ik denk ik pas doen op het moment dat ik bij 1 humbucker ook de keuze wil hebben tussen of ie serie of parallel staat, het gaat er me bij deze vooral om dat ik in de middenpositie van de toggleswitch kan kiezen of de HB's (al dan niet gesplit) met elkaar in serie of parallel staan.
ik wil ooit nog een mustang achtige gitaar bouwen en dan met schuifschakelaars voor ieder element op zich serie/parallel kan kiezen...
maar goed, laat ik eerst maar eens dit afmaken voordat ik daarover nadenk...

madman
1 november 2006, 07:47
hahaha, toch typisch dat de meeste posts op het forum worden gedaan rond de tijd dat de meeste mensen beginnen met werken;)

maar goed, weer ff on-topic;
ben wel technisch aangelegd, maar met veel achtergrondinformatie ben ik (nog) niet gezegend;
hoe zijn elementen normaalgesproken geschakeld in de middenpositie; serie of parallel?
dan hoef ik met de laatste push/pull pot alleen maar de switch te bypassen en een draadje om te schakelen; klaar...

fred dons
1 november 2006, 07:55
klopt eerste wat ik doe als ik binnenkom is de laatste berichten checken :D

normal op een les paul is de middenpositie beide hb's in serie maar persoonlijk vind ik een coilsplit of een parallel schakeling mooier (meer fender achtig)

madman
1 november 2006, 08:03
ja, ik ken het, ben 'savonds meestal niet thuis en als je dan net weg bent komt er ineens een brandende vraag op... dan eerst maar even posten....

aha!!!

dus als ik met de 4e push/pull pot de switch kan bypassen en de zaak in parallel zet dan ben ik er...
niet dat dat zo makkelijk zal zijn, maar goed, het laatste stapje nog, en dan nog alles dubbelchecken om te kijken of het echt wel allemaal kan...
zodra ik een schematje af heb post ik het hier!

madman
1 november 2006, 12:06
ben zojuist even wezen pauzeren, en onderweg naar de kantine kwam ik een bekende tegen (ook een gitarist, import uit amerika). raakte er weer een beetje mee aan de praat, over over m'n plannen...

gaat dit het nog ergens naartoe?
ja zeker wel;

hij kwam met het idee om een wireless systeem in te bouwen in de gitaar zelf ("i would build it like a f*ing caddilac")

nou ga ik dat niet OOK nog eens proberen te doen bij dit project, maar het idee op zich vond ik wel de moeite waard om even met iedereen te delen
heeft er iemand ooit al wel eens zoiets gedaan?

fred dons
1 november 2006, 13:00
ja Kramer heeft dit gedaan, nadeel was dat het geluid er niet bepaald op vooruit ging en dat het systeem in de meeste landen verboden was omdat het op de verkeerde frequentie uitzond (en het niet gemakkelijk/goedkoop w
was om er een andere zender in te zetten)

madman
1 november 2006, 13:13
hahaha, behringer heeft nu hetzelfde hetzelfde probleem, dat ze met zenders uitzenden op frequenties waar ze geen vergunning voor hebben.

het geluid gaat er eigenlijk nooit op vooruit met een zender, de mijne snoept ook net wat van het hoog af, maar met name op die squier haalt het er het scherpe (schelle) randje vanaf, maar dat is eigenlijk wel prettig...
maar ik bedoelde de vraag eigenlijk meer als mod. aan een gitaar, stel dat je een zender uit elkaar zou schroeven, of er zelf juist een in elkaar zou schroeven....
iemand dat al eens op z'n gitaar gedaan?

madman
1 november 2006, 18:48
hmz...
weet je zeker dat ze normaal in serie staan?
als ik de uitleg van stewmac over de 3-way toggle goed interpreteer, dan zouden ze volgens mij parallel moeten staan...
ben nou even de weg kwijt wat dat betreft...
heb m'n schema af tot en met 3 push/pulls, post 'em vandaag of morgen ff kunnen jullie er naar kijken

G.G.
1 november 2006, 19:49
hmz...
weet je zeker dat ze normaal in serie staan?


Ik heb nog nooit een LP van binnen gezien, maar heb hier wel zo'n 3way toggle switch liggen. Die heeft gewoon 3 polen, links brug, rechts hals, midden naar output, dus dat is paralel. Neem aan dat dat type ook in een LP zit.

madman
1 november 2006, 22:51
ja, idd daarom...
op deze;
http://www.stewmac.com/wiring101/3way_toggle_switches.html
pagina staat hoe ze geschakeld zijn, dat is dan dus parallel...
hmz, morgen weer even m'n hoofd breken...

madman
2 november 2006, 16:50
Ok! Het is gelukt!!!!:D:D:D
en dat ziet er zo;
http://img527.imageshack.us/my.php?image=elementenschakelingce2.jpg
uit

blijven er nog 2 dingen over om over na te denken;
wat te doen met de condensatoren, heb ze op dat plaatje gezet zoals ze op een LP zitten volgens stewmac, maar maakt het enig verschil met de manier waarop ze in een PRS zitten?
@ fred; heb jij dat per ongeluk gezien toen je die elementen uit je tremonti schroefde?

en het 2e; ik heb nu echt geen flauw idee hoe het zit met het in- of uit fase staan van het hele spel, en wat voor effect dat heeft op het geluid...

nu eerst even een tekeningetje maken van hoe m'n gitaar er dan uit zou komen te zien...

G.G.
2 november 2006, 17:08
Ok! Het is gelukt!!!!:D:D:D
en dat ziet er zo;
http://img527.imageshack.us/my.php?image=elementenschakelingce2.jpg uit

blijven er nog 2 dingen over om over na te denken;
wat te doen met de condensatoren, heb ze op dat plaatje gezet zoals ze op een LP zitten volgens stewmac, maar maakt het enig verschil met de manier waarop ze in een PRS zitten?
@ fred; heb jij dat per ongeluk gezien toen je die elementen uit je tremonti schroefde?

en het 2e; ik heb nu echt geen flauw idee hoe het zit met het in- of uit fase staan van het hele spel, en wat voor effect dat heeft op het geluid...

nu eerst even een tekeningetje maken van hoe m'n gitaar er dan uit zou komen te zien...

Dus een 3 way switch en 4 pushpullpots, dat levert, ff rekenen.................... ehhhh.....hmmmmm.....ehhhh, heel veel combinaties op.

hou er rekening mee dat je er maar een hele kleine selectie van werkelijk gaat gebruiken en dat je een hoop tijd kwijt bent om een aantal pots in te drukken en uit te trekken van het ene geluid naar het andere. Wordt lastig solderen met zoveel draadjes die in de weg kunnen zitten. Respect als het netjes wordt.

madman
2 november 2006, 17:24
het zal niet makkelijk zijn om te solderen, ben daar wel handig in gelukkig...
het heeft heel veel mogelijkheden, t enige wat eigenlijk niet kan is één humbucker parallel zetten met zichzelf, en van de ene de binnenste en van de ander de buitenste, en die zal ik echt niet allemaal in één liedje gebruiken, maar voor ieder liedje is er een geluid te vinden, ik ben wel zo'n freak dat ik voor ieder liedje een ander geluid zoek, al zal het best even zoeken zijn in het begin.
moet zowieso eerst zorgen dat ik zeker weet dat de fases enzo goed staan, anders cancelt het elkaar uit, en dat zou dan weer een beetje jammer zijn.

alleen wanneer ik de neck pickup selecteer met de 3-way, terwijl de serie/parallel pot uitgetrokken staat er geen uitgangssignaal kan zijn,

G.G.
2 november 2006, 17:45
alleen wanneer ik de neck pickup selecteer met de 3-way, terwijl de serie/parallel pot uitgetrokken staat er geen uitgangssignaal kan zijn,

Lekker laten zo, dan kan je je gitaar snel "uit" zetten zonder aan je volume knoppen te draaien.

madman
2 november 2006, 19:30
zo, net even aan het knutselen geweest zie hier het resultaat;
http://img128.imageshack.us/img128/3782/prshl7.jpg


(knutselen in fotosoep he, wat dacht jij dan?)

even zonder gekheid, wat doet string-thru-body met je geluid ten opzichte van stoptail? en op wat voor manier klinkt een dikke kleurlaag anders dan een dun laagje lak?

G.G.
3 november 2006, 18:29
Ff terug naar je eerste post:


ik wil wel de hiel enigsinds laten verlopen in de body,


Heb je wat aan deze foto?

http://img292.imageshack.us/img292/1986/image00071wd4.jpg

Dat kan namelijk ook bij een PRS, het enige waar je even rekening mee moet houden is dat je bij het uitzagen van de body voorbij de neckpocket een extra stukje laat zitten en je brengt het halsprofiel pas aan als de hals gelijmd zit.

madman
3 november 2006, 18:36
ja, precies wat ik bedoelde, lekker subtiele comfortabele overgang!

G.G.
3 november 2006, 18:41
Zie net dat je pas sinds september geregistreerd bent, misschien ken je het topic niet, maar zoek eens op de term "neckthrough" zie je een topic van mijn SRV strat, zie je de hel constructie van die overgang, is niet moeilijk.

madman
3 november 2006, 18:48
heb dat topic ook een tijdje gevolgd, maar heb dat stukje dan weer net gemist denk ik:S
[edit:] heb m gevonden, heb het SRV project van iemand anders zitten volgen...

madman
3 november 2006, 23:38
zag daarstraks de schakeling die jimmy page in zijn LP heeft, en daar zaten toch een aantal dingen net even wat simpeler in, heb daarnet nog een beetje zitten prutsen, m'n schematje is nu een stuk simpeler en zorgen die ik eerst had over fase etc zijn hiermee binnen no-time opgelost
http://img58.imageshack.us/img58/4415/jimmypagemodvu7.jpg
rood is hot, donkergroen de split, en lichtgroen de -, het dunne zwarte lijntje is de aarde
met deze schakeling sluit je met de brigde tone pot de hot of de - kort met de split, waardoor je dus alleen het geluid van de andere helft van het element overhoudt. door de volume pots ingedrukt te laten bypass je de bridge tone pot. door het brugelement te selecteren en de neckpot uit te trekken zet je hem "uit".
dit is allemaal wat makkelijker om in elkaar te fabrieken dacht ik zo, als iemand 'm probeert voordat ik m'n gitaar ga bouwen, laat het weten! ben benieuwd hoe het hele spel gaat klinken!
[edit;] net een foutje ontdekt, heb het alweer verbeterd, nu klopt ie echt!

madman
5 november 2006, 11:26
ok, heb weer het een en ander opgezocht, en ik denk dat ik het volgende maar ga doen;
de body wordt zo'n 5 cm dik, met donkerblauwe lak (misschien semi-transparant), creme binding langs de hele gitaar, string thru, en de rest zoals al eerder omschreven
zit alleen nog wat ik met de dots ga doen, ik wil eigenlijk van dat fluoriscerende spul gebruiken, alleen ik zou niet weten waar je dat vandaan moet halen
weet iemand of deze (http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar,_Tune-o-matic_bridges/Gotoh_Tune-o-matic_Bridge_with_Studs_Bushings.html) brug wat is en of ie te gebruiken is met string thru?

[edit:] oja, G.G., bedoelde je deze (http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/) site op het topic van oknarb?
het wil maar niet lukken om met het programma op die site de gitaar 1 op 1 te printen, verschillende instellingen geprobeerd, maar niks...

G.G.
5 november 2006, 11:52
Wat betreft die site en het printen: ik weet het niet prcies, heb zelf een klein plaatje voorzien van rasters en het groot uitgetekend.

Wat betreft fluoriserende dots:

Bij de hobbiewinkel heb je witte klei. Die wordt kei en keihard. Bij daglicht is ie gewoon wit, maar in het licht laad de klei zich op (glow in the dark klei), zodra je het licht uit doet is het fluorgroen.

Misschien is dat wat? Gaatjes boren in je toets, klei erin persen, laten drogen en netjes vlakken. Als je in de ronde dotgaten, schuin twee kleine gaatjes boort, kan de klei goed verankeren in het hout.

madman
5 november 2006, 12:04
zal eens aan minda vragen hoe hij dat heeft gedaan met die tekeningen
die klei is precies wat ik zocht, thnx man!

hoop dat iemand me kan vertellen of die brug geschikt is...

fred dons
6 november 2006, 07:10
die brug is prima voor string through

en die klei heeft 1 nadeel, hij krimpt als hij hard wordt waardoor je dus kiertjes in je inleg krijgt
je zou ook kunnen kijken voor die plastic lichtgevende dingen die je aan je muur plakt (sterrren dino's etc) en daar rondjes uitstansen

of zoals Charlotte heeft gedaan ledjes inbouwen, hoef je niet te wachten tot het donker wordt :D

robostrat
6 november 2006, 07:55
mmm, misschien is transparant kunstof/ plastic iets om over het klei
te lijmen ??

maar ja hoe lang blijft die klei z'n werking houden :???:

fred dons
6 november 2006, 08:02
die klei blijft zijn werking wel houden en kunstof er over heen is niet echt nodig, het is redelijk slijtvast, maar zo als gezegd je krijgt dus kiertjes als hij inkrimpt

G.G.
6 november 2006, 08:45
die klei blijft zijn werking wel houden en kunstof er over heen is niet echt nodig, het is redelijk slijtvast, maar zo als gezegd je krijgt dus kiertjes als hij inkrimpt

Hoeveel zou het krimpen bij zulke kleine dots? Misschien wat zaagsel van de toets bewaren en nadat de klei gekrompen is het zagsel vermengen met lijm en de randjes opvullen zoals je bij een normale inleg zou doen.

Of zoals fred zegt: ff naar de intertoys/bart smit en daar van die plafond sterretjes halen.

fred dons
6 november 2006, 09:02
ja maar hij krimpt niet alleen in de breedte maar ook in de hoogte waardoor hij te diep komt te liggen, je zou dat wel op kunnen vullen met superlijm

G.G.
6 november 2006, 09:16
ja maar hij krimpt niet alleen in de breedte maar ook in de hoogte waardoor hij te diep komt te liggen, je zou dat wel op kunnen vullen met superlijm

Gewoon een beetje dik aanbrengen voor het schuren, zou dat kunnen?

Of misschien de klei in een pijpje persen, laten drogen en dan in plakjes zagen, juiste gaatjes boren en erin verlijmen.

fred dons
6 november 2006, 09:24
geen idee of het goed te schuren is maar het zou kunnen werken, dan zou je bijvoorbeeld ook gemarmerde dots kunnen maken a la de Vai DNA gitaren

schizo910
6 november 2006, 09:45
eerst een plak van de klei maken, (ik geloof dat het fumo heet) en die laten drogen (fumo kan in de oven) en dan pas de dots stansen. Dat spul stanst makkelijker dan die dikke fluor sterren uit de speelgoed winkel.

Je kan ook proberen normale dots maken en die bewerken met fluoriserende acrylverf.

Ook leuk spul:
http://www.schmincke.de/data/content/uk/uk_index.htm

Dat licht niet op maar heeft een holografisch effect.

madman
6 november 2006, 16:59
eerst een plak van de klei maken, (ik geloof dat het fumo heet) en die laten drogen (fumo kan in de oven) en dan pas de dots stansen.

dat is best een goed idee, moetk alleen nog ff iets verzinnen om het mee te stansen, wordt het echt hard zodat het te bewerken is als plastic bv, of mee "steen" achtig (wat ik dan zou denken bij klei...)
dan er nog een dun laagje transparant plastic erover...

die ledjes van charlotte zijn ook best gaaf, alleen het is een beetje teveel licht voor mijn smaak...

robostrat
7 november 2006, 10:14
mmm...


die ledjes van charlotte zijn ook best gaaf, alleen het is een beetje teveel licht voor mijn smaak...

kan je nog overwegen om er een dimmer tussen te zetten :D

madman
7 november 2006, 11:40
more trouble then it's worth vind ik dan... ook nog extra ruimtes frezen enzo, gedoe met batterijen, zie ik gewoon niet zo zitten
gewoon iets maken watk een keer doe, en daarna geen zorg meer om heb...

post vandaag of morgen trouwens een paar (gsm)foto's van het projectje van een klasgenoot van mij
die liep vorig jaar stage bij een composieten-bedrijf, en daar heeft ie een hele mooie gitaar mogen maken als stagevergoeding, zetk in een nieuw topic dan, stay tuned!!