PDA

View Full Version : Richwood Teaser..



vox
30 oktober 2006, 16:31
ik heb sinds kort een telecaster kopie van richwood.. als backup gitaar voor op podium.. maar goed mijn vraag is heeft deze dezelfde afmetingen van een originele fender? heb namelijk een gave slagplaat gezien.

episua
30 oktober 2006, 21:43
Ja de afmeting van de slagplaat is wel ongeveer hetzelfde als bij een originele fender.

vox
30 oktober 2006, 22:57
oke thanks..

Squier4ever
30 oktober 2006, 23:30
hoe bevalt ie?

Nickname
31 oktober 2006, 00:01
Ja de afmeting van de slagplaat is wel ongeveer hetzelfde als bij een originele fender.

Ongeveer of precies?

vox
31 oktober 2006, 00:17
hoe bevalt ie?

jah als backup gitaar geweldig, voelt goed solide aan.. lekker voor mijn muziek ook het clean is super niet dat platte clean maar evengoed dat klein beetje crunch erin..

over richwood veel goede en slechte dingen gelezen maar heb nog niks slechts gevonden in de vorm van afwerking, hals, pickups misschien heb ik een goede getroffen.

het zou niet mijn hoofd gitaar worden, reden? hou teveel van mijn les paul..
is wel een lekkere afwisseling tussen humbuckers... heb tijden niet meer op single coil gespeeld, was weer ff wennen aangezien mijn eerste strat ook een humbucker had en niks anders gebruikte. geen verkeerd woord over dit ding.


Ongeveer of precies?

jah is eigelijk wel een slimme vraag... ;)

frekie
31 oktober 2006, 11:49
Heeft ie de snaren vast op het metalen brug bakje zeg maar? Misschien een idee om 6 gaten door de body te boren, busjes achterop en snaren dus door de body. Al zijn er ook weer mensen die hem origineel willen houden omdat de eerste Fenders ook niet string-through-body waren.
Ik ben altijd bezig met elementjes, heb misschien nog wel een low budget GFS Tele setje voor je.

Lucluc
31 oktober 2006, 19:49
Bij de winkel bij mij in de buurt hangen twee Richwood tele's, met snaren door de body. Is dat nieuw?

vox
31 oktober 2006, 21:04
Heeft ie de snaren vast op het metalen brug bakje zeg maar? Misschien een idee om 6 gaten door de body te boren, busjes achterop en snaren dus door de body. Al zijn er ook weer mensen die hem origineel willen houden omdat de eerste Fenders ook niet string-through-body waren.
Ik ben altijd bezig met elementjes, heb misschien nog wel een low budget GFS Tele setje voor je.

bij mij zitten ze niet door de body..

a.c.
31 oktober 2006, 21:25
Ik heb voor een schandalige 80 euro een nieuwe teaser gekocht, 'smiddags de beitel erin, slagplaat eraf, dimarzio humbucker erin, brugpickup vervangen door suhr en dan heb je echt een heel gave rockgitaar. Kan je er af en toe nog eentje kapotslaan. Goede elektronica trouwens.

Lucluc
31 oktober 2006, 21:33
Van mijn Richwood ES335 valt de electronica (tot nu toe) ook niet tegen.

De teasers die ik heb zien hangen blijven maar mooi hangen. De stratjes (stallion???) daarentegen zijn erg netjes!

Damy
1 november 2006, 16:29
Is het een normale teaser of een uit de vintage serie?
Bevalt het een beetje?................

Ik ben namelijk van plan om er eentje te kopen :blast:

AvU
1 november 2006, 17:16
ik heb een richwood jazz bas, bevalt me ook erg goed, goede constructie.

vox
1 november 2006, 21:21
Is het een normale teaser of een uit de vintage serie?
Bevalt het een beetje?................

Ik ben namelijk van plan om er eentje te kopen :blast:

normale geen vintage, wordt ie vanzelf wel ;)