PDA

View Full Version : Nieuwe raket: Dean



Marc Oblivian
30 oktober 2006, 15:00
Zo, na een middagje testen bij Max Guitars afgelopen vrijdag een USA Dean Flying V op de kop getikt.
Supergitaartje hoor: eerste keer dat ik op een Dean speelde en wat mij betreft is het waar wat hier door sommige mensen wordt beweerd.
Echt een gitaar die het qua specs, looks en sound makkelijk kan opnemen tegen de gitaren uit de gevestigde orde.
Naast de Dean hebbik nog 2 Gibson Explorers getest: best lekkere gitaren, maar qua "ballen" en zeker feel behoorlijk minder dan de Dean.
Gibson LP DC: erg lekkere gitaar die best breed inzetbaar is, mooie top ook, maar toch wat minder overtuigend dan de Dean.
LP faded: erg toffe gitaar met een mooie "open" sound. Lak moet je van houden, maar dat was mijn minste zorg...het gaat om de sound. Lekkere fifties neck ook...dacht dat die neck niet mijn ding zou zijn, maar het speelde wel makkelijk. Mijn bezwaar tegen deze gitaar is dat hij echt heel lekker klonk op het clean en het drive kanaal van de koch waarover ik speelde, maar dat het met meer gain allemaal wat te "iel" werd: de hoge tonen werden geaccentueerd, terwijl ik ook behoorlijk wat "druk" miste.
Ligt waarschijnlijk voor een erg groot gedeelte aan de burstbuckers die erin zitten, maar het maakte mij wel duidelijk dat dit niet de meest geschikte gitaar is voor mijn gebruik. Ik had trwns ook mijn Heritage lp custom mee om te vergelijken of de gitaren van vergelijkbaar niveau waren. De Gibsons klonken (naar mijn mening) toch allemaal wat minder goed. Alleen de Dean haalde dit niveau wel, natuurlijk wel met een hele andere sound...
Dus werd het de Dean: blinkt natuurlijk (ook een elementenverhaal) uit in het hardere werk, maaaarrrr: een beetje draaien aan de volumeknoppen en het goede versterkerkanaal kiezen en de gitaar klinkt ook op andere gebieden dan high gain erg overtuigend. Daarnaast spreken de looks mij ook erg aan. Het ziet er weer eens wat anders uit dan de meeste gitaren en de afwerking/specs zijn subliem. Iets waar je bij de wat bekendere merken veel meer geld voor neer moet leggen.
Uiteraard zaterdag even over de Engl Powerball geprobeerd en ik moet zeggen dat het klinkt of die gitaar voor die versterker is gemaakt.
Pics posten begin ik niet eens aan...gaat op computergebied nogal eens iets mis bij mij...vandaar. Foto's staan echter wel op www.maxguitarstore.nl
Gewoon bij de zoekfunctie effe Dean intiepeh
Hallieballie!

gerrekat
30 oktober 2006, 15:10
Zo, na een middagje testen bij Max Guitars afgelopen vrijdag een USA Dean Flying V op de kop getikt.
Supergitaartje hoor: eerste keer dat ik op een Dean speelde en wat mij betreft is het waar wat hier door sommige mensen wordt beweerd.
Echt een gitaar die het qua specs, looks en sound makkelijk kan opnemen tegen de gitaren uit de gevestigde orde.
Naast de Dean hebbik nog 2 Gibson Explorers getest: best lekkere gitaren, maar qua "ballen" en zeker feel behoorlijk minder dan de Dean.
Gibson LP DC: erg lekkere gitaar die best breed inzetbaar is, mooie top ook, maar toch wat minder overtuigend dan de Dean.
LP faded: erg toffe gitaar met een mooie "open" sound. Lak moet je van houden, maar dat was mijn minste zorg...het gaat om de sound. Lekkere fifties neck ook...dacht dat die neck niet mijn ding zou zijn, maar het speelde wel makkelijk. Mijn bezwaar tegen deze gitaar is dat hij echt heel lekker klonk op het clean en het drive kanaal van de koch waarover ik speelde, maar dat het met meer gain allemaal wat te "iel" werd: de hoge tonen werden geaccentueerd, terwijl ik ook behoorlijk wat "druk" miste.
Ligt waarschijnlijk voor een erg groot gedeelte aan de burstbuckers die erin zitten, maar het maakte mij wel duidelijk dat dit niet de meest geschikte gitaar is voor mijn gebruik. Ik had trwns ook mijn Heritage lp custom mee om te vergelijken of de gitaren van vergelijkbaar niveau waren. De Gibsons klonken (naar mijn mening) toch allemaal wat minder goed. Alleen de Dean haalde dit niveau wel, natuurlijk wel met een hele andere sound...
Dus werd het de Dean: blinkt natuurlijk (ook een elementenverhaal) uit in het hardere werk, maaaarrrr: een beetje draaien aan de volumeknoppen en het goede versterkerkanaal kiezen en de gitaar klinkt ook op andere gebieden dan high gain erg overtuigend. Daarnaast spreken de looks mij ook erg aan. Het ziet er weer eens wat anders uit dan de meeste gitaren en de afwerking/specs zijn subliem. Iets waar je bij de wat bekendere merken veel meer geld voor neer moet leggen.
Uiteraard zaterdag even over de Engl Powerball geprobeerd en ik moet zeggen dat het klinkt of die gitaar voor die versterker is gemaakt.
Pics posten begin ik niet eens aan...gaat op computergebied nogal eens iets mis bij mij...vandaar. Foto's staan echter wel op www.maxguitarstore.nl
Gewoon bij de zoekfunctie effe Dean intiepeh
Hallieballie!


Gefeliciteerd die V is inderdaad en vette axe. Een van de eerste 50 gemaakte Time Capsules. Je hebt er noge en hele goeie deal op gehad ook zie ik (ik neem aan dat je niet de al redelijke vraagprijs betaald hebt.). Ik ben gek op mijn 2 V's en denk niet dat die ooit verkocht gaan worden. De Powerball is inderdaad een hele mooi combitaie die ikzelf jaren gebruikt hebt.

Josdevos
30 oktober 2006, 15:11
Is het de deze? Deze heb ik een dik jaar geleden ingeruild bij Maxguitars? Mijn was wel niet genummerd en gehandtekend op de headstock. Ik weet dat Maxguitars nog een genummerde had liggen ook. Als je een niet genummerde (op de headstock) hebt, heb je mijn ex-gitaar.

Ik ben zelf nog altijd gek van Deans, ik heb een Limited Blueburst V en een Spalted Z.

http://img75.echo.cx/img75/958/therig8dq.jpg

Marc Oblivian
30 oktober 2006, 15:20
Hij ziet er exact hetzelfde uit, maar het is niet dezelfde. De mijne is nl wel genummerd (#44 uit een reeks van 50) met een handtekening van de bouwer erop. Merk je qua sound volgens mij niet..heheh.
Heb er overigens 1295 voor betaald en dat vind ik gezien mijn testresultaten een redelijke prijs.
Zo'n Z is trwns ook supermooi, maar die zijn volgens mij nog een tikkie moeilijker te vinden. Wie weet in de toekomst...hahaha!
Trwns wel gek dat deze gitaren (de USA modellen dan) niet op meer plekken in NL verkocht worden: qua kwaliteit toch zeker een goed alternatief voor Gibson of PRS ofzo..
Die kist die erbij zit is trouwens wel supergroot...kan ik bijna in wonen...

Josdevos
30 oktober 2006, 15:27
Enkel feedback verkoopt Dean, maar ik weet niet of ze nog highend USA's hebben staan. Musik Produktiv had vroeger ook Time Capsules, maar staan ook niet meer op de site. Voor een nieuwe Dean kan je best een goede USA dealer contacteren.
Ik vind het een mooie prijs! Proficiat, je hebt een gitaar gekocht met ongelofelijke value for money!

De mijne:

http://img81.imageshack.us/img81/7850/dcp1146tr6.th.jpg (http://img81.imageshack.us/my.php?image=dcp1146tr6.jpg) http://img172.imageshack.us/img172/4649/tcv0601kv6.th.jpg (http://img172.imageshack.us/my.php?image=tcv0601kv6.jpg)

gerrekat
30 oktober 2006, 15:42
Een USA DEAN is m.i. geen alternatief voor een GIBSON maar ontstijgt dat nivo ver. denk aan de vette binding over de frets op het fretboard, de ondiep gezette nekken met V-profiel. het waanzinnige fretwerk, supermooie tops, bodies vaak uit 1, maar hooguit 2 stukken. String thru body systeem voor oneindige sustain, dikke vette custom DiMarzio SD elementen etc etc

Baco
30 oktober 2006, 15:57
Nice! Gefeliciteerd!!!

GuitarMaster
30 oktober 2006, 16:51
Mooie gitaar man, heb hem een paar keer zien staan in Den Haag en dat ding heeft altijd wel aantrekkingskracht op me gehad. Je gaat er vast veel plezier aan beleven.

Marc Oblivian
30 oktober 2006, 16:58
Kolere! Die "houtkleurige" is wel supermooi!!
Blauw is ook mooi, ook al zo moeilijk te krijgen.
Wil ooit nog wel eens zo'n "Z", maar eerst deze maar eens inspelen.
Importeren vind ik weer minder: ik wil altijd eerst op de gitaar spelen. Maar ja...als de Dean kwaliteit echt zo constant is, is het risico niet zo groot dat je een slechte gitaar treft.
Tja...die Deans zijn echt weer iets anders dan Gibson, maar je hebt van Gibson natuurlijk ook erg goede gitaren.
Beetje jammer vond ik dat je voor een Gibson zoveel geld meer kwijt bent om het niveau van de Dean te evenaren (en van de Heritage for that matter...het verschil was in de vergelijkende test soms wel erg groot...). Heb de laatste weken een behoorlijk aantal LP's in mijn handen gehad, maar die vond ik qua feel toch allemaal onderdoen voor de Dean. Je hebt natuurlijk wel betere Gibsons dan wat ik heb bespeeld, maar die lopen dan weer richting de 3000 euro.
Inderdaad ook wat specs betreft (body uit 1 stuk bv) geeft Dean ook meer kwaliteit.
Moet denk ik ook wel, want bv Gibson, PRS en Fender hebben de naam en mensen gaan toch sneller voor een gitaar van een bekend merk. Dean moet daar zo mogelijk dus wel qua prijs onder gaan zitten en zo mogelijk meer kwaliteit bieden, anders zullen die gitaren niet zo snel verkopen.
Mazzel voor mij dus: ik vind de Dean een supergitaar en merken kunnen mij (gelukkig voor m'n portemonnee) aan m'n r**t roesten:-)

Marc Oblivian
30 oktober 2006, 16:59
BTW: thnks iedereen!

Anders Destium
30 oktober 2006, 18:02
Gefeliciteerd ermee! En bedankt voor de uitgebreide review :)