PDA

View Full Version : Probleem met Tappen



ArcBeetle
29 oktober 2006, 23:01
Heey

Men naam is Diaz en ik ben een beginner.
ik heb een probleem met tappen en ben benieuwd of iemand me daarmee kan helpen ?
Mijn broer vertelde me dat je met 2 handen tapt en je tapt vb : op de 12fret
en je ander hand zet je op de 7de en de 9de fret dat je dan in plaats van alleen
12 9 7 hoort maar dat je eigenlijk moet je dan 12 7 9 7 horen maar dat lijkt me gewoon niet te lukken. hoe komt dat het niet lukt ? heb ik niet genoeg kracht in mijn vingers ( ik ben 12 jaar ) ? iemand leg het me uit.
:noob:



Guns N' Roses Fan !!

koella
29 oktober 2006, 23:53
Doe het als volgt.

Zet eerst je linker wijsvinger op 7 ( en laten staan he :D (http://www.gitaarnet.nl/forum/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=0#) )
tap de rechterhand wijsvinger op 12 ( nu hoor je 12 )
trek die wijsvinger omlaag ( nu hoor je 7 )
tap je linker pink op 9 ( nu hoor je 9)
trek je pink omlaag ( nu hoor je weer 7 )

Geen dank.

Bl44t44p
30 oktober 2006, 00:04
Doe het als volgt.

Zet eerst je linker wijsvinger op 7 ( en laten staan he :D (http://www.gitaarnet.nl/forum/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=0#) )
tap de rechterhand wijsvinger op 12 ( nu hoor je 12 )
trek die wijsvinger omlaag ( nu hoor je 7 )
tap je linker pink op 9 ( nu hoor je 9)
trek je pink omlaag ( nu hoor je weer 7 )

Geen dank.

"trek die wijsvinger omlaag ( nu hoor je 7 )" is dus omhoog, pull off.

Wat betreft je rechterhand raad ik je eigenlijk aan het tappen te leren met je middelvinger, zodat je je plectrum tussen duim en wijsvinger vast kunt houden. Scheelt weer een hoop gedoe als je het ooit nodig hebt in een ingewikkelde solo waar je snel verder wil met 'normaal' spelen.

-=JEROEN=-
30 oktober 2006, 09:31
pull-off is omlaag (zelfde richting als een DOWN stroke ;))

tabben lijkt lastig in 't begin, kwestie van kracht en precisie

met een elektrische gitaar en een beetje scheur (distortion/overdrive/enz) gaat het een stuk makkelijker

tom123
30 oktober 2006, 15:19
Edit door Bassbitch: Tom, ik zie dat je je vraag ook al gesteld hebt in Tablatuur. Daar is hij inderdaad beter op zijn plaats!