PDA

View Full Version : iemand ervaring met de Korg AW-1 tuner??



intervine divention
29 oktober 2006, 22:49
hallo,
ik heb zelf de korg dt-10 tuner maar ik vind hem wat te groot op het pedalenboard dat ik juist een beetje klein probeer te houden.

ik vroeg me dus af of iemand me over zijn ervaringen kan vertellen met de AW-1. andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Vonk
30 oktober 2006, 18:16
Dus ik heb net gekeken wat je nou eigenlijk bedoeld:






Dit stemapparaat kan zowel de tonen opnemen via het ingebouwde microfoontje als via het piëzo kristal dat werkt via de trillingen van het instrument. Geschikt voor de meeste blaasinstumenten, gitaren en/of violen.
Automatische functie
Verlicht en draaibare display

Microfoon of piëzo klankopname

Pitch: 438-445 Hz

Frequentie bereik: A0 (27,50Hz)-C8 (4.186,00Hz)

Incl. twee klemmen, batterij & harde meeneemetui





Volgens mij heeft deze tuner geen jackingang, maar werkt het alleen via trillingen. Nutteloos op je board dus (ik zie i.i.g. geen jack). En 60 euro is aardig duur, en ik zie geen 9V aansluiting (waarschijnlijk werkt ie ook niet op 9V)

Als je het geld geen probleem vind, en tuner in het pad, neem dan de tu-2. Of goedkoop: de behringer, waar trouwens niets mis mee is.

Wil je geen tuner in je signaalpad, dan komt er een TB-box bij en dat kost ook weer ruimte. Of je laat je nieuwe tuner modden, of je mod je eigen Korg m.b.v. een stompswitch. De laatste optie is het goedkoopst als je het kan.

Mitch
30 oktober 2006, 19:34
't Is een grappig ding, maar ik heb er slechte ervaringen mee. Ten minste: een ex-collega gebrikte 'm vaak en die stond nogal eens vals. Geen idee of dat nou aan zijn gitaren lag of aan de tuner, maar het is een grappig alternatief.
Ik snap alleen niet dat je de DT10 groot vind ? Voor een pedaal is -ie hartstikke bescheiden qua afmetingen en 't is een zeer puike tuner hoor.

SimonS
30 oktober 2006, 19:38
Volgens mij heeft deze tuner geen jackingang, maar werkt het alleen via trillingen. Nutteloos op je board dus (ik zie i.i.g. geen jack).
dat was denk ik juist het idee ;)

intervine divention
3 november 2006, 12:02
ja de dt-10 is inderdaad ideaal, alleen heb ik een vrij klein pedalboard (ong 40x30 cm) en dan is de extra ruimte wel mooi meegenomen...
Ik heb de AW-1 gisteren even getest; hij was loepzuiver, en reageerde echt heel goed en snel op de aangeslagen snaren. ik kwam wel wat reviews tegen waarin men zei dat het display moeilijk af te lezen is in het donker...

Vonk
3 november 2006, 12:06
Maar jij speelt dus constant met die wasknijper op je headstock?

intervine divention
4 november 2006, 03:06
Maar jij speelt dus constant met die wasknijper op je headstock?

ziet er wel hip en modern uit toch?;)
ik vindt het wel erg makkelijk om niet steeds zo naar beneden te hoeven kijken, maar dat de tuner gewoon naast de knoppen zit, bovendien is hij makkelijk door te geven aan de andere 2 gitaristen in mn band (die helaas niet de moeite nemen om een fatsoenlijk stemapparaat aan te schaffen) zonder met kabels te hoeven kloten.

harrie-beton
4 november 2006, 08:51
Zo vaak hoef je niet te stemmen. Als je weinig ruimte hebt dat stop je de tuner gewoon op je versterker toch? Zo doen bassisten het altijd, die hebben geen pedalboard..

Mitch
4 november 2006, 11:35
Uit welke wereld kom jij dan ? :???: