PDA

View Full Version : Prijs 1966 Jazzmaster



PGR
29 oktober 2006, 21:51
Aloha allemaal,

Ik overweeg mijn Jazzmaster (1966) te verkopen of in te ruilen. Hij is in goede conditie (wel wat wear en butsjes) en de brug is vervangen. Verder geheel origineel. Speelt prima, elektronica in orde.

Wat is een goede verkoopprijs (particulier) of inruilprijs (detailhandel)?

Er is weinig via internet te vinden qua prijzen, vandaar mijn vraag.

Thx voor de antwoorden!

Squier4ever
30 oktober 2006, 08:02
een goed exemplaar uit de jaren 70 brengt tegenwoordig al 2000+ euro's op, dus ik denk dat je minimaal 2500 zo niet meer kunt vragen, mits hij in de staat is die je vermeld (vraag is natuurlijk of men dit wil betalen)

PGR
30 oktober 2006, 09:45
Thx voor de info. Ik dacht zelf ook aan een prijs van rond de 2500 euro, maar soms zie je ze ook voor minder en meer...

O, ik vond nog een paar foto's van de Jazzmaster (klik voor grotere versie):

http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/Fenders.jpg (http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/Fenderl.jpg)

Squier4ever
30 oktober 2006, 10:27
het ligt helemaal aan de staat en aan hoeveel kopers bereid zijn ervoor te betalen

Luke-wannabe
30 oktober 2006, 10:35
Is dat geen 65'er? Of heeft -ie een binding langs de hals?!

PGR
30 oktober 2006, 10:37
Hij heeft een binding langs de hals. Het nummer is 119112, volgens mij dus een (vroege?) 1966'er.

Zijn er trouwens winkels die veel inkopen (ik dacht bijvoorbeeld Purple Guitars) en ook een mooie collectie PRS hebben?

musicmaestro
30 oktober 2006, 10:40
mooie gitaar PGR, weet je het zeker?

Luke-wannabe
30 oktober 2006, 10:41
Ja het is inderdaad een vroege. Want in begin 66 hadden ze dot inlays met binding. Later in 66 werden dat block inlays met binding.
Zoals deze:
http://www.blackguitars.com/gallery/jazzmaster.jpg

drap
30 oktober 2006, 10:46
Hij heeft een binding langs de hals. Het nummer is 119112, volgens mij dus een (vroege?) 1966'er.

Zijn er trouwens winkels die veel inkopen (ik dacht bijvoorbeeld Purple Guitars) en ook een mooie collectie PRS hebben?

Het enige wat ik met dit serienummer er over terug kan vinden is dat ie uit '66/'67 komt en dat ie in de Fullerton fabriek is gebouwt. Het zou dus ook best kunnen dat ie uit '67 komt volgens de site waar ik op heb gezocht.

Tristan
30 oktober 2006, 12:13
Het is een Jazzmaster met dots en een binding langs de hals, dat maakt hem extra waardevol en gewild, alleen heeft deze gitaar dus niet de originele brug en dat maakt hem dan juist weer een stuk minder waard...
De gitaar heeft ook geen custom color wat dan weer zou betekenen dat hij een stuk meer waard zou zijn...
Is behalve de brug alles verder origineel?

Dan denk ik dat je met je prijs van 2500 euro niet verkeerd zit, misschien kan je nog zakken tot 2250 euro of zoiets...

Als je hem aan de handelaar verkoopt dan moet je hem slim verkopen, want het is wel een bijzondere gitaar met die dots en de binding...
Ik zou hem dan niet wegdoen voor onder 2000 euro, maar probeer gerust 2500 euro te krijgen, want ik denk dat Purple Guitars hem zelf weg zal zetten voor rond de 3000 euro...

marter544
30 oktober 2006, 12:22
Echt prachtige gitaar! Dat je die én je LP weg doet voor een PRS... Eeuwig zonde :nervous:

Squier4ever
30 oktober 2006, 12:56
heb je grotere pics eigk?

PGR
30 oktober 2006, 13:05
Grote versie: klik (http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/Fenderl.jpg).

Meer foto's heb ik op het moment niet...

Dude
30 oktober 2006, 13:06
Het is een Jazzmaster met dots en een binding langs de hals, dat maakt hem extra waardevol en gewild, alleen heeft deze gitaar dus niet de originele brug en dat maakt hem dan juist weer een stuk minder waard...
De gitaar heeft ook geen custom color wat dan weer zou betekenen dat hij een stuk meer waard zou zijn...
Is behalve de brug alles verder origineel?

Dan denk ik dat je met je prijs van 2500 euro niet verkeerd zit, misschien kan je nog zakken tot 2250 euro of zoiets...

Als je hem aan de handelaar verkoopt dan moet je hem slim verkopen, want het is wel een bijzondere gitaar met die dots en de binding...
Ik zou hem dan niet wegdoen voor onder 2000 euro, maar probeer gerust 2500 euro te krijgen, want ik denk dat Purple Guitars hem zelf weg zal zetten voor rond de 3000 euro...


ben het grotendeels wel met tristan eens op het prijs verhaal na, VEEL hoger gaan zitten. Bel purpleguitars maar eens, ik heb dr ooit een volledig orginele 63er jaguar geprobeert in te ruilen... huilen met de pet op wat ze me wilde geven, geloof iets van 1200 euro max als ik een instrument van 2750 euro terug kocht... Belachelijk laag iig, schaamteloos. Ik gok zelfs dat ze ver boven die 3000 gaan zitten met hun verkoop prijs.

Aan de andere kant.. waarom doe je hem weg ? de komende 10 jaar wordt die het dubbele waard hoor. Leuke investering lijkt me !

En mocht je hem toch willen verkopen, zet hem dan gewoon rustig op marktplaats, heb geen haast met je verkoop, rustig aan wachten tot je de juiste vind die hem voor de juiste prijs wil overnemen.
Als ik jou was zou ik hem voor 3000 euro te koop zetten, en eigenlijk niet gaan zakken, hoop geld, maar echt.... dat is dat spul waard !

PGR
30 oktober 2006, 21:35
Dank voor de reacties.

Hij is op de vrije markt dus wel ergens rond de 2500 euro waard (en misschien meer). Da's wel een hoop centjes. Ik heb er ooit 2500 gulden voor betaald. Werkt de euroconversie ook eens in mijn voordeel... :seriousf:

imlikeajungle
31 oktober 2006, 00:01
PRSen zijn leuke gitaren hé, maar...

Ik zou er nog eens over denken...

(Voor 2500 mag je mijn '89 PRS hebben :-P)

Lucluc
31 oktober 2006, 19:47
Bij Purpleguitars hadden ze geen interesse in mijn 1963 CAR jazzmaster. Ik dacht als ze al 8000 euro durven te vragen voor een ordinaire witte, dan zal een CAR met slabboard wel wat meer opbrengen. Maar uiteindelijk na een dag adverteren op marktplaats was ie al verkocht. En dan nog gasten die gaan lopen zeuren dat de koffer origineel wit of bruin hoort te zijn ipv de zwarte die erbij zat en dan 1000 euro eraf wilden hebben. Zat ook steeds zo'n handelaar te zeuren, noemt zich John of Paul, komt uit Rotterdam en vraagt altijd oude Fenders te koop. Op de een of andere manier vertrouw ik die dude voor geen meter, dus beschouw dit maar als een waarschuwing.

Overigens is 2500 geen slechte prijs.

marter544
31 oktober 2006, 20:56
Serieus: verkoop em nou niet!! Dat ding gaat alleen maar meer waard worden (je kan em altijd nog verkopen), en je gaat er spijt van krijgen!

Lucluc
31 oktober 2006, 21:06
Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Het is maar een gitaar en omdat er Fender op staat kwijlen al die handelaren erop.

Hector_Tsolodimos
1 november 2006, 18:23
ik zou zeggen: toch wel zo'n 3.000 euro (mee beginnen), en mocht men er wat van af willen, doe dan alsof ze gek zijn, en dan zul je zien dat iemand die em echt hebben wil, em zo van je overkoopt voor 3.000 euries
maar eehm..
weet je het zeker?!!? (dat je em weg wilt doen)

Lucluc
1 november 2006, 19:50
Kan jij je voorstellen dat iemand zomaar 3000 euro neertelt voor een gitaar???? Dat zijn heftige prijzen hoor.

Wormaap
2 november 2006, 00:22
Check je PM eens ;)
(En nee, ik wil geen Jazzmaster)

Robbert
2 november 2006, 09:11
Kan jij je voorstellen dat iemand zomaar 3000 euro neertelt voor een gitaar???? Dat zijn heftige prijzen hoor.

Uhm, ja. Ben je wel eens in Veenendaal gewest, uberhaubt Ebay gecheckt, zat mensen die zo 3000 neerleggen :)

p604p603
30 november 2006, 19:21
Ik heb deze Jazzmaster van oktober 1965 gekocht. Brug was niet origineel, frets waren matig en alles wat electronica heet kraakte en ruisde. Grote beurt gegeven en de Jazzmaster speelt weer als nieuw.

Lucluc
30 november 2006, 19:43
En p604p603, krijg ik nog wat van je te horen? Je hebt al een tijdje PM.

Dude
1 december 2006, 09:54
Ik heb deze Jazzmaster van oktober 1965 gekocht. Brug was niet origineel, frets waren matig en alles wat electronica heet kraakte en ruisde. Grote beurt gegeven en de Jazzmaster speelt weer als nieuw.


John

stuur me effe een mail, ik wil nou toch wel ERG graag naar mijn ouwe jazzmaster en je gehele collectie komen kijken eigenlijk :)

je hebt mijn mail adres nog wel he ?

PGR
1 december 2006, 11:02
Veel plezier ermee John!

Lucluc
1 december 2006, 13:54
John

stuur me effe een mail, ik wil nou toch wel ERG graag naar mijn ouwe jazzmaster en je gehele collectie komen kijken eigenlijk :)

je hebt mijn mail adres nog wel he ?

Ik wil Paul nu toch ook wel eens spreken. Bel me nu eens! Of stuur me je nummer, dan bel ik jou. Mailen werkt kennelijk niet.