PDA

View Full Version : Schijtziek



stringer
29 oktober 2006, 21:29
Worden jullie ook zo schijtziek van al aanbod op de mp en al die andere sites ? Teveel bedrijven en te weinig particulieren. Waar ik helemaal schijtziek van wordt is dat aanbod van allerlei kachelhout-gitaren zoals Keiper enzo.

Op zoek naar de leuke (en partikuliere) gitaren moet ik eerst door massa's van deze shitadvertenties waden. Zouden er trouwens mensen zijn die deze meuk ook echt kopen ? En zo ja, zijn er dan echt zoveel debielen in ons land ?

WHAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAA
(dat lucht op)

BamBuFan1
29 oktober 2006, 23:30
Worden jullie ook zo schijtziek van al aanbod op de mp en al die andere sites ? Teveel bedrijven en te weinig particulieren. Waar ik helemaal schijtziek van wordt is dat aanbod van allerlei kachelhout-gitaren zoals Keiper enzo.

Gelukkig zijn er nog bedrijven zoals The Groove Factory®, die netjes hun aanbod in dit forum plempen zodat ze hun overstock aan Staggs (prima gitaren trouwens! zolang je niet van gitaarspelen houdt) eindelijk uit hun varkenssch..heu...muziekwinkel kunnen gooien.

(HINT)En dat terwijl ze voor slechts €99,95 pm mijn quote-space kunnen huren!(/HINT)

stringer
30 oktober 2006, 17:09
Eigenlijk moeten we dit soort advertenties dus gewoon gaan verzieken. Bijvoorbeeld door eindeloos te bieden 0,10 , 020 enz Misschien stoppen ze dan.

Davidian
30 oktober 2006, 17:54
Niet vergeten de Prs'en en de gibsons van 3000 euro waar niemand wat mee kan.

Of als je een goede bas versterker zoekt moet je ook nog door 20.000 gitaar amps pagina's heen bladeren want bij MP en speurders.nl zijn ze niet zo slim om de 2 gescheiden te houden!

Davidian
3 november 2006, 16:36
En serieus ze moeten de keiper fabriek ook in de fik steken.... wordt schijtziek van all die kut advertenties van hun.

bat
3 november 2006, 16:42
Niet vergeten de Prs'en en de gibsons van 3000 euro waar niemand wat mee kan.

Of als je een goede bas versterker zoekt moet je ook nog door 20.000 gitaar amps pagina's heen bladeren want bij MP en speurders.nl zijn ze niet zo slim om de 2 gescheiden te houden!
En als je dan bas als zoekterm hanteert?

Davidian
3 november 2006, 16:48
En als je dan bas als zoekterm hanteert?

Dan krijg je een hoop minder want hun zoek machine zoekt heel letterlijk.

Dus bas, bass, bassamp, bassversterker, brengen allemaal andere dingen op

sjoerd5
3 november 2006, 17:41
Dan krijg je een hoop minder want hun zoek machine zoekt heel letterlijk.

Dus bas, bass, bassamp, bassversterker, brengen allemaal andere dingen op

jah de zoekmachine zoekt naar een advertentie met die woorden die jij als zoekterm hebt gebruikt

Nellyrocks
8 november 2006, 17:01
Gaat dit topic nou over de goedkope gitaren of over de advertenties van deze gitaarmerken?

Wat is er in godsnaam mis met goedkope gitaren. Niet iedereen heeft geld om alles te kopen wat ie wil. Daarbij, net alsof een middeklas Fender of Gibson die je tegenwoordig in de winkel koop zo lekker klinkt.

Stel. Je bent 12 jaar oud en je wil gitaar spelen. Dan is zo'n stagg toch prima? Overal is een markt voor. Daarbij is er maar één manier om aan mensen die niets van gitaren weten en er wel een willen kopen duidelijk te maken dat je bestaat. Advertenties.

Ltrz

Eko
8 november 2006, 17:38
De advertenties staan er niet zonder reden. Als er niet op verkocht wordt staat de advertentie er de volgende keer niet meer. Ik ken gitaarverkopers/importeurs die er per kwartaal 200 gitaren verkopen op deze manier. Dus reden genoeg....

Dirk_Hendrik
8 november 2006, 18:51
Stel. Je bent 12 jaar oud en je wil gitaar spelen. Dan is zo'n stagg toch prima?


Prima of een garantie dat de wereld 3 maanden later géén nieuwe gemotiveerde gitarist rijker is omdat hij/zij het van frustratie af liet weten?
De TS heeft het hiet over het absolute budgetsegment. Ga 1 stapje hoger en je hebt een instrument dat wél motiveert om je te ontwikkelen in plaats van je tegenwerkt.

Trocar
8 november 2006, 20:03
De advertenties staan er niet zonder reden. Als er niet op verkocht wordt staat de advertentie er de volgende keer niet meer. Ik ken gitaarverkopers/importeurs die er per kwartaal 200 gitaren verkopen op deze manier. Dus reden genoeg....

Vanuit dat oogpunt snap ik het zeker; en als ik een stapel van die gitaartjes had zou ik het waarschijnlijk ook proberen.

Máár... ík kom op marktplaats.nl om te kijken of iemand (particulier) nog een leuk tweedehands gitaartje heeft staan voor een mooie prijs.
En dan kom je soms een rij van, zeg, tien gitaren tegen van dezelfde handelaar; van de merken AcePro of Keytone of Keiper met allemaal nietszeggende over-the-top Duitse omschrijvingen die ge-copy-paste zijn...
Dan bekruipt mij het gevoel van "Wat doet dat hier toch? Ik zoek een goede tweedehands gitaar van een particulier! Niet een brol van een handelaar, dan ga ik wel naar de winkel!"

Maar ach, ik blader er wel doorheen hoor ;)

stringer
8 november 2006, 20:04
Er is niks mis met goedkope gitaren. Er is wel wat mis met rommel en zeker wat mis met sites voor particulieren misbruiken. Als ik op dit soort sites kijk wil ik advertenties tegenkomen van particulieren en niet van "bedrijven" die een goedkope manier hebben gevonden om beginnede gitaristen de lust tot spelen te ontnemen. Gitaristen zijn verzamelaars en kopen, ruilen en verkopen graag, maar dan zonder al die zinloze tyfusadvertenties.

Trocar
8 november 2006, 20:11
De handelaar waar ik het over had in mijn vorige post heeft 84(!) gitaren te koop staan op Marktplaats.nl, allemaal goedkope imitatie dingen. Dat vind ik wel een beetje veel van het goede.

Nellyrocks
9 november 2006, 11:46
Prima of een garantie dat de wereld 3 maanden later géén nieuwe gemotiveerde gitarist rijker is omdat hij/zij het van frustratie af liet weten?
De TS heeft het hiet over het absolute budgetsegment. Ga 1 stapje hoger en je hebt een instrument dat wél motiveert om je te ontwikkelen in plaats van je tegenwerkt.

Ik ben het persoonlijk wel met je eens, speel alleen een beetje advocaat van de Duivel. Als ik €200.- heb koop ik eerder een Epi of een squier dan een stagg maar zijn die nou ook echt beter dan een stagg? Vooral vanuit de reverentie van een Blink 182 luisterend jochie van 12?

Ik denk dat het qua frustatie ook wel meevalt. Het is niet zo dat als je drie maanden gitaar speelt je meteen een duidelijk beeld hebt van met wat voor een sound je de rest van je leven wil spelen.

vasnd
9 november 2006, 12:03
het probleem is dat er gewoon teveel handelaren opzitten, dan krijg je wel leuk veel advertenties maar de meeste mensen op dit forum hebben er niets aan.

een paar kan ik nog wel hebben maar om nu een paar keer per dag van dezelfde handelaar dezelfde gitaren te zien gaat me te ver.

cardinal
15 november 2006, 21:01
Het werkt waarschijnlijk, daarom zullen ze het wel doen. Ik vind het ook erg crap allemaal. Als het nu nog prettige gitaren waren, maar het is bijna altijd kutzooi.

The Mess
20 november 2006, 22:05
Tsja, ik speel zelf ook epi en squier :D
Maar als je nou een keiper hebt, en die stokt in z'n elektronica kun je altijd nog een nieuwe kopen en die andere kapot meppen op het stagg drumstel van je al cheapo drummer zonder teveel geld kwijt te zijn :D

Thundermane
24 november 2006, 17:44
Er zijn genoeg goeie gitaren bij de bekende merken met name Gibson, Fender en Ibanez.
Ik prefereer bekende merken zeer omdat als je bij particulier gaat dan heb je problemen met onderdelen die kapot zijn enz.