PDA

View Full Version : tja zal ik m nou kopen :-S



savecracker85
12 december 2002, 14:31
Ik speel nu 2 jaar gitaar..en wil wel eens een andere/betere gitaar kopen(kep nu n vester stageseries)...iniedergeval, ik was van plan voor n gibson les paul te gaan sparen…maar ik speel nu t afgelopen half jaar veel hendrix...en nu kan ik toevallig een zwarte fender USA strat kopen voor 900 euro (2de hands)..dus tja daar heb ik ook wel intresse in, en het geld heb ik al bijelkaar...
het is in iedergeval een zwart/witte strat, mooi geluid, weinig gebruikt(hijs nu van n drummer)...en ik kan m kopen via mn gitaar leraar (hij heeft m dus ook al getest, en zegt dattie goed is)..kep er zelf ook al op gespeeld en hij speelt verschrikkelijk lekker :grin:
nu is mijn vraag wat zouden jullie doen..en is het n beetje redelijke prijs??

Jeee
12 december 2002, 14:41
Ik weet niet welk type strat het is, maar een USA Standard Strat kan je 2ehands wel goedkoper vinden.
Ik denk dat de prijs meestal tussen de 700 en 800 Euro schommelt. Maar als je vindt dat ie écht lékker speelt en klinkt, ga er dan maar voor!

Marc Oblivian
12 december 2002, 14:48
Sluit ik me bij aan. Kan er later altijd nog een humbucker inzetten voor een beetje vetter geluid in de trant van een Les Paul.
Een LP is trouwens minimaal 2 keer zo duur, dus dat geld kan je mooi voor andere dingen gebruiken...

vulvasonic
12 december 2002, 15:24
Ik vind hem echt wel te duur hoor.
Ik geloof dat die Highway strats (ook USA) nieuw goedkoper zijn.

Ik heb er nog niet op gespeeld, maar op de een of andere manier spreken die strats me erg aan.

lars
12 december 2002, 15:39
http://www.stratmarket.net kijk daar eens naar de prijzen

BLOK182
12 december 2002, 15:49
Als je hem fijn vind spelen, nemen, dat is immers ook wat waard. Toch zou ik proberen er nog een euro of 100-150 af te lullen, want 900 is aan de dure kant.

savecracker85
12 december 2002, 15:58
tja ik was ook van plan eerst een bod van 700 te doen ofzo

FragDaddy
12 december 2002, 18:49
als je hem fijn vindt spelen zou ik het gewoon doen!

het zijn fijne gitaren en ze behouden goed hun waarde. die lespaul kun je altijd nog kopen. ook kun je dan eventueel je fender inruilen, zonder er veel op te verliezen.

poeyerke
12 december 2002, 19:45
Als je er voor dat geld ook een koffer bij krijgt zou ik het wel doen.
Zonder koffer is het wel een beetje prijzig (misschien nog wat afdingen dan...), nieuw zijn ze namelijk onder de duizend Euro, bij de grotere muziekzaken.

Jeee
12 december 2002, 21:16
Zijn ze nieuw onder de 1000 Euro?
Niet bij mij in de buurt, hoor.
Hier kost een USA strat toch nog altijd 1300 Euro.
Misschien bedoel je wel de Highway 1 strat? Die is wat goedkoper.

sash
12 december 2002, 23:14
900 Euro is erg duur voor een 2e hands strat, dat kosten ze bijna nieuw bij feedback. Een goeie prijs voor een 2e hands strat is ongeveer 750 Euro, wel met koffer. Ik zou em trouwens kopen bij Stratmarket. Weet je zeker dat ie goed is, ik heb er een strat en een oude twin reverb vandaan.

Jeee
12 december 2002, 23:32
Kost een USA Strat bij Feedback 900 Euro?
Dan moet ik er ook eens langsgaan ...

sash
12 december 2002, 23:39
Dacht het wel, 950 ofzo, wel excl. koffer

Qtron
13 december 2002, 01:22
ik heb eventueel een zwarte usa strat te koop voor je voor 700 euro incl koffer.

poeyerke
13 december 2002, 08:09
Op 2002-12-12 21:16, schreef Jeee:
Zijn ze nieuw onder de 1000 Euro?
Niet bij mij in de buurt, hoor.
Hier kost een USA strat toch nog altijd 1300 Euro.
Misschien bedoel je wel de Highway 1 strat? Die is wat goedkoper.


Ja bij Feedback zijn ze nu volgens mij rond de ¤ 950,-, wel zonder koffer, en andere extra's! De koffer kostte een paar jaar geleden zo'n ¤ 100,- extra.

Les_Paul
17 december 2002, 00:29
Als ik jou was zou ik gewoon eerst voordat je helemaal achter die Strat aangaat eens op een les Paul spelen en vergelijken, Les Pauls zijn zeker wel duurder maar voor mij persoonlijk is t bijvoorbeeld zeker wel t geld waard. EN je moet niet een gitaar kopen omdat je op t moment maar een bepaald budget hebt, dat heb ik ooit gedaan en ik heb er echt veel spijt van gekregen je kan dan beter doorsparen en een betere kopen. En ja ehm ik ben eenmaal Les Paul freak, en Les Pauls kun je ook redelijk goedkoop vinden tweedehands. Maar kijk gewoon wat je lekkerder vind spelen EN KLINKEN! En gewoon heel objectief zijn.

savecracker85
17 december 2002, 18:42
ik heb ook wel eens op een les paul gespeeld hoor....daarom ging ik ook eerst voor een les paul..maar ik heb toen later op een strat gespeeld en daar kon ik me ook wel bij thuis voelen :grin: