PDA

View Full Version : "nieuwe" speakers!



jerome
29 oktober 2006, 21:00
Jawel, ik heb ze gevonden!!!!
2 Celestions Silver Alnico's voor mijn tot nu toe nog (tweede) lege Vox cab! 8-)
Ze klinken helemaal geweldig op mijn Marshall JMP 2203 master volume 100 Watt top!
Ik vindt ze beter klinken dan de blauwe alnico's, wat strakker en wat vetter!
Ze schijnen 25 watt te zijn i.p.v. 15 Watt
Ze zijn ook heerlijk dynamisch. Als je zacht aanslaat dan heb ik een warm cleane sound met een klein randje..
Als ik hard aansla dan heb ik een heerlijke buizenbrul!
Ik hoor jullie denken, 50 watt aan speakers op een 100 Watt top?
Maar mijn mastervolume staat meestal op 3 of 4 dus dat geeft geen problemen. En als ik harder moet zet ik mijn andere cab met dezelfde silver alnico's er ook bij.... :)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00015-100.jpg

jacky
29 oktober 2006, 21:08
Pas toch maar op het is geen windows zo van we gaan het begeven weet U zeker dat we het gaan begeven of wilt U terug.

JE hoort even mooie toon en dan .......niets meer en het zijn hele dure zekeringen die silverbell speakers

jerome
29 oktober 2006, 21:13
Ik speel al bijna 16 jaar met die andere Vox cab met dezelfde speakers!
Dus ik ben er niet zo bang voor... :)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00023-100.jpg

Dude
29 oktober 2006, 21:41
leuk setje zeg ! gave top !


en die speakers hebben je een leuk bedrag gekost zeker ?

jerome
29 oktober 2006, 23:22
Dank je Dude!
Ik wordt er zelf behoorlijk opgewonden van!
De prijs....tja, delicate vraag....
450 Euries met z'n 2tjes, geen kattepies...
Maar ja, je vindt die zilveren niet zo makkelijk
Ze komen uit een AC 30 Extension cabinet en hebben volgens mij weinig op hun flikker gehad omdat ze in combinatie met een AC 30 combo gebruikt zijn.
Ik speel met die andere cab met dezelfde zilveren Alnico's al meer dan 16 jaar en het is echt mijn geluid.
ik heb ze met allerlei andere vergeleken zoals Alnico Blues, Greenbacks, allerlei Celestions 25, 30, 65 en 75 watters maar die hebben of minder warmte, dynamiek en/of het ruige grommen.
Wonderlijk eigenlijk dat er zoveel verschil in speakers kan zitten!

imlikeajungle
30 oktober 2006, 00:31
Heel mooie set! Ben jaloers!

harrie-beton
30 oktober 2006, 09:50
Het is een beetje vloeken op deze rubriek met vintage versterkers en zo'n Roland gp8 / gp16 eronder... hoewel deze ook vintage is? 1990?

jerome
30 oktober 2006, 21:19
GP 8, 1987/88 of zo. Dus eigenlijk idd vintage....
Eigenlijk een van de eerste processors met programmeerbare parameters.
Gewoon een fijn apparaat voor op z'n tijd klein beetje EQ, een flinke scheut volume voor de vette solo's en heel soms een hele lichte chorus voor een relaxt nummer.
Mijn JMP sound blijft gelukkig bijna geheel behouden!

beus
30 oktober 2006, 22:19
ja mooi setje! ik speel ook graag op die silvers, heb er een tijd 2 in een bassman kast gehad maar ook 1 gecombineerd met een G12H30 vind ik erg goed.
mooie kast ook , van een defiant of een conquerer volgens mij?

Aart

jerome
31 oktober 2006, 00:21
Dank je Aart!
Het is idd een Defiant
Die andere cab is een AC 50 extension cabinet.
Ik zoek eigenlijk nog zo'n box, of een AC 50 Extension cabinet, of een Defiant, van mij part leeg.
Het mooiste is toch twee dezelfde cabs
Mss heeft er nog iemand op het forum er een staan die hem wil verkopen of ruilen?

Dat combineren van 2 verschillende speakers lijkt mij ook een goed systeem.
De warmte van de silver en de push van de G12?
He Aart, zet je life dan ook 2 mics voor de cab, voor elke speaker 1?

pol
31 oktober 2006, 08:49
3 of 4 op de master is toch al serieus luid op een 2203, ik had die van mij nooit hoger, of de drum werd al compleet weggeblazen.
Vanaf hoeveel op de master zou een 2203 als de preamp op 10 staat aan zijn max zitten ? Ik vond dat die van mij na 5 al niet meer luider ging, alleen begon de eindtrap dan wat mee te vervormen.

Chris Winsemius
31 oktober 2006, 18:18
3 of 4 op de master is toch al serieus luid op een 2203, ik had die van mij nooit hoger, of de drum werd al compleet weggeblazen.
Vanaf hoeveel op de master zou een 2203 als de preamp op 10 staat aan zijn max zitten ? Ik vond dat die van mij na 5 al niet meer luider ging, alleen begon de eindtrap dan wat mee te vervormen.

Vanaf 'n bepaald punt ga je de laatste ECC83 voor de eindbuizen alleen maar verder oversturen en komt er weinig volume meer bij, wel meer oversturing en "ballen" vanaf 2 of 3. Kan je even niet vertellen vanaf welk punt precies maar 't zijn gewoon luide bakken :)

@Jerome:
Te gek gewoon die speakers, je had me d'r al over verteld toen je hier was of gemaild/gebeld had.

Keep on rockin'!!!

beus
31 oktober 2006, 20:29
een G12H30 combineert mooi omdat die wat meer en een strakker laag heeft, en wat meer hoog. past goed bij het warme ronde mid van een silver, vult elkaar precies aan.
ik speel meestal lekker hard alleen met een zanginstallatie. maar als het met PA is zet ik de mic toch voor de G12H30, die is wat strakker en neutraler.

je hebt een PM.

Aart

Tristan
31 oktober 2006, 20:38
Dat doet mij denken aan de combinatie van Heritage G12M30 en Heritage G12H30 low resonance die ik nu in 2x12 cabje heb zitten...

Die Heritage G12H30 geeft inderdaad wat meer laag en hoog en maakt het geluid wat breder, terwijl de Heritage G12M20 een lekker warm middengebied geeft...

Ik heb ook eens een oude T1221 G12M Blackback met een nieuwe Alnico Blue vergeleken en die kwamen verassend dicht bij elkaar in de buurt...
Beide klinken ze ook erg mooi clean, heel open en met heel veel detail, alleen was de G12M Blackback ietsje soepeler en de Alnico Blue was wat feller, wat directer...
Beide erg mooie speakers...

Al
1 november 2006, 21:27
Die Heritage G12H30 geeft inderdaad wat meer laag en hoog en maakt het geluid wat breder, terwijl de Heritage G12M20 een lekker warm middengebied geeft...

Ik heb ze ook beluisterd maar vind de G12M-20 wel naar het mid kleuren maar niet wat je noemt warm. Ik heb hem vergeleken met een oude M-20, die vond ik wel warm klinken.


Ik heb ook eens een oude T1221 G12M Blackback met een nieuwe Alnico Blue vergeleken en die kwamen verassend dicht bij elkaar in de buurt...

Dat heb ik anders ervaren, met name het mid...

Al

Tristan
2 november 2006, 00:43
Je moet ze natuurlijk wel inspelen, in het begin zijn nog wat fel, alhoewel het echt een hele jas scheelt met de Vintage series speakers hoor...
Ik heb de Heritage M20's in Mitch zijn ingespeelde kast gehoord en die klonken heel lekker soepel, vooral het laag is strak maar toch kneedbaar, elastisch...
Het viel mij op dat het erg open klinkende speakers zijn, maar toch warm met een lekker soepel middengebied en laag...

De ingespeelde M20's leken voor mijn gevoel een beetje op de oude M25 T1221 Blackback, die heeft ook dezelfde openheid, diepte en dat lekkere zingende maar toch strakke laag, een lekker soepel klinkende speaker...

De Alnico Blue is wat feller, wat sneller in reactie en heeft wat meer dynamiek, iets minder soepel, maar wat ik met name bedoelde was het gebalanceerde en open geluid dat uit zowel de T1221 als uit de Alnico Blue kwam, beide erg mooie speakers met een cleane sound...
Dat directere van de Alnico Blue komt waarschijnlijk ook wel voor een deel omdat hij iets hoger in het middengebied gevoiced is...

Waarschijnlijk is het als je het vergelijkt zo:
Alnico Blue: meest fel en direct, hoger gevoiced in het middengebied
oude G12M25 T1221 Blackback: warmer en soepeler
Heritage G12M20: ertussenin, vind ik eerlijk gezegd lekkerder klinken dan de Alnico Blue, zeker als hij ingespeeld is...

Toch denk ik dat het speakers zijn die beide voor dezelfde toepassingen geschikt zijn, maar alleen net een iets ander sausje bieden, een Alnico Blue zal voor sommige amps net iets te veel kunnen zijn...
Mij lijkt de Heritage G12M20 dus een goed goedkoper en in sommige gevallen dus zelfs beter klinkend alternatief voor de Alnico Blue...

Een G12H is in mijn oren een speaker met echt een heel ander karakter, veel feller en directer met meer hoog en meer laag, meer ballen maar minder subtiel...