PDA

View Full Version : amp die het best klikt met een ltd ec-400??



MetalPunk
29 oktober 2006, 19:24
good day mates,

Ik heb een vraag, ik raak aan een nieuwe versterker alleen ik heb echt geen idee welke.. De zoekfunctie heb ik ook raadgepleegd maar ik ben niet echt veel wijzer geworden.

Kspeel momenteel op een ltd ec-400, hier een paar specs:

- gelijmde hals
- mahony body
- emg 80 (b) / 60 (n)

Mijn budget is beperkt tot max 750 euro en bij voorkeur wil ik een combo, maakt niet uit of dit buizen is of transistor.
Ik speel alleen maar te kapot harde metal en erge harde rock.
Zelf rondkijken heb ik ook al geprobeerd, maar door het overweldigende aanbod ben ik het overzicht een beetje kwijtgeraakt..
Ik hoop dat jullie misschien een paar tips voor me hebben.

bvd,
laters,

Nick

Tho
29 oktober 2006, 19:34
Een Randalltje? een ENGLtje? een Peaveytje? een tochnogwatmeertestentje?

AART
29 oktober 2006, 19:38
Mesa Caliber?

Dude
29 oktober 2006, 19:44
Ik speel alleen maar te kapot harde metal en erge harde rock.


onderdrukt een kleine glimlach...




anyway, check de zoekfunctie hier eens. Zijn veel beginners die met deze vraag komen.

Voor 750 euro kom je een heel eind. Check anders de site van feedback eventjes, ze hebben leuke london city stacks die allemaal binnen je buget vallen, ook randall past prima binnen je buget.

Tweedehands op marktplaats kom je ook een heel eind, marshall jcm800 of 900 series ?

succes

MetalPunk
29 oktober 2006, 19:49
... Zijn veel beginners die met deze vraag komen....



aheemm... beginner?? wie?? ik??? naaaa, no way, hoe kom je daar nou weer bij :P:P kvoel me zwaar beledigd en koud van binnen!!
haha, just kidding, naja in ieder geval bedankt voor de reacties.

MetalPunk
29 oktober 2006, 19:54
Iemand nog een paar tips? misschien wat specificaties?

danke,

Herman
29 oktober 2006, 21:32
Ik zou idd ENGL en Randall eens proberen. De Randall was wel leuk bakkie (niet heel lang getest btw) maar die ENGL was toch echt wel bruut. Geen idee meer trouwens wat voor versterkers dat waren (types).

Iceman
29 oktober 2006, 23:54
Peavey 5150 combo.

Squier4ever
30 oktober 2006, 08:05
klinkt idd als een 5150 gevalletje....
deze is in jou scene erg gewild..

MetalPunk
30 oktober 2006, 09:15
klinkt idd als een 5150 gevalletje....
deze is in jou scene erg gewild..


oke dan! weten jullie misschien waar er eentje te vinden is dan?
Ik was een beetje over het internet aan het struinen maar het valt me op dat hij nergens te koop staat in muziekwinkels... dat zou wel minder zijn...

almarvk
30 oktober 2006, 09:28
Kijk op gitaarmarkt oid en loop gewoon 's wat muziekzaken binnen. Je moet zelf zoeken he ;)

Squier4ever
30 oktober 2006, 09:42
ze worden ook niet meer gemaakt, heten tegenwoordig 6550 oid maar ik weet niet of die als combo gemaakt worden en voor die prijs zul je denk ik wel een tweedehandsje moeten zoeken

MetalPunk
31 oktober 2006, 11:15
En hoe zit het met london city? Valt daar ook een redelijke metal scheur uit te toveren?
Kwa prijs vallen ze namelijk zwaar goed binnen me budget

Dick Wolkendeck
31 oktober 2006, 11:56
En hoe zit het met london city? Valt daar ook een redelijke metal scheur uit te toveren?
Kwa prijs vallen ze namelijk zwaar goed binnen me budget

Peavey Bandit: niet duur, wel hard, te kapot harde metal kan ook (naast nog veel meer).

Specs:

80 Watts (rms) into 8 Ohms
100 Watts (rms) into 4 Ohms (w/external speaker)
12” Blue Marvel speaker
High and Low Gain inputs
TransTube tube emulation circuitry
Footswichable Clean and Lead channels
3 band passive EQ on each channel
3 position EQ/Gain Voicing switch on each channel
Reverb with level control
Footswitchable Boost with level control
¼” stereo Speaker Simulated Direct Out jack with level control
In Amerika ca. 470 dollar.

Dick Wolkendeck
31 oktober 2006, 11:58
ze worden ook niet meer gemaakt, heten tegenwoordig 6550 oid maar ik weet niet of die als combo gemaakt worden en voor die prijs zul je denk ik wel een tweedehandsje moeten zoeken

Is er ook als combo - $ 1.440,- dus da's niet echt cheap.

http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116208/number/00575670/cat/306/begin/1/6505%AE+212+Combo.cfm

Lord Abortion
31 oktober 2006, 12:05
Peavey Bandit: niet duur, wel hard, te kapot harde metal kan ook (naast nog veel meer).

Specs:

80 Watts (rms) into 8 Ohms
100 Watts (rms) into 4 Ohms (w/external speaker)
12” Blue Marvel speaker
High and Low Gain inputs
TransTube tube emulation circuitry
Footswichable Clean and Lead channels
3 band passive EQ on each channel
3 position EQ/Gain Voicing switch on each channel
Reverb with level control
Footswitchable Boost with level control
¼” stereo Speaker Simulated Direct Out jack with level control
In Amerika ca. 470 dollar.

Als je 750 euro aan budget hebt dan is een Bandit misschien toch geen ideale keuze ... Ik dacht meteen aan de Mesa Caliber combo, die ENGL watdenaamookis combo's en eventueel een Peavey 5150/6505 combo. Eventueel kan zo een Randall stack ook voor dat budget. Of een tweedehandse ENGL Fireball en een cheapo cabinet. Duizenden mogelijkheden, dus het enige wat je kan doen is in alle winkels die je kent een boel gaan testen.

joey-t
31 oktober 2006, 12:54
Mocht je per se tegen de 750 willen uitgeven dan zou ik voor een tweedehands buizenversterker gaan.


Mocht je echter voor VEEL minder klaar willen zijn, zie dan mijn sig.... ;)

JacksonBas
31 oktober 2006, 17:24
engl screamer/ thunder zijn leuk dingetjes voor 750 red je dat makkelijk 2ehands. de clean van die peavy 5150 zuigt wel zwaar...

BLOK182
31 oktober 2006, 18:47
Op de combo vond ik het clean nog enigzins acceptabel, maar zo te horen heb jij alleen monsterscheur nodig. In dat geval: pak een 5150 combo, bruter wordt het niet voor een vriendelijke prijs:-)

BlackSun
31 oktober 2006, 21:35
Als je kapot harde metal speelt: Randall of tweedehands 5150.
Voor die prijsklasse/stijl geowon de beste keuzes.

Voor 750 kun je iig wel een Randall halfstack krijgen, wat toch wel leuk is bij metal(spreiding/druk).

jelledevos
8 november 2006, 14:32
5150 combo absoluut of een mesa dual caliber combo of een engl combo. zitten allemaal tegen de 700-800 euro aan
tering vette amps.

GEEEEEEEEn transistor bakken kopen. daar heb je strax na een week weer spijt van omdat het te nep en syntetish klinkt.

jelledevos
8 november 2006, 14:38
Peavey Bandit: niet duur, wel hard, te kapot harde metal kan ook (naast nog veel meer).

Specs:

80 Watts (rms) into 8 Ohms
100 Watts (rms) into 4 Ohms (w/external speaker)
12” Blue Marvel speaker
High and Low Gain inputs
TransTube tube emulation circuitry
Footswichable Clean and Lead channels
3 band passive EQ on each channel
3 position EQ/Gain Voicing switch on each channel
Reverb with level control
Footswitchable Boost with level control
¼” stereo Speaker Simulated Direct Out jack with level control
In Amerika ca. 470 dollar.

peavey bandid is de meest amateuristish kutte oefenruimteversterker die er is. klinkt echt als appelmoes gewoon. staat alleen in elke oefenruimte omdat ze tyfus goedkoop zijn en moeilijk kapot te krijgen.

als je daarmee aankomt ergens nemen ze je echt niet serieus hoor.