PDA

View Full Version : Hoe bewaren jullie je gitaren?



Ash ketchum
12 december 2002, 13:44
gewoon een vraagje?
ik meestal in de koffer.

Marc Oblivian
12 december 2002, 13:50
Eentje (de duurste) in een koffer die ik meestal rechtop zet. De ander in een gigbag die aan de wand hangt, aan een haak.
grtz, Marc

vulvasonic
12 december 2002, 13:50
Her en der verspreid door het huis.

Op de vloer, op de bank, op een stoel, aan de muur, op het bed....en een enkel exemplaar in een koffer (als ik ze net ergens mee naartoe heb genomen).

Rutger
12 december 2002, 13:53
Meestal op een standaard en binnenkort aan de muur. Dan pak je hem wat makkelijker. Ze zitten alleen in de koffer tussen een oefening/gig en de eerste keer dat ik weer thuis ga spelen.

pimmetje
12 december 2002, 14:00
Muur, koffer, bank, stoel, standaard, tegen amp.... verschilt nogal.

Als ik echter zeker weten een wat langere tijd niet meer op een gitaar ga spelen, doe ik 'm meestal in de koffer nadat ik de snaren wat minder strak heb gedraaid (nog wel spanning erop, maar gewoon geen standaard-stemming).

TIMBER
12 december 2002, 14:01
Mijn duurste Gibson LP Special heb ik ook constant in de koffer en speel daar eigenlijk maar 1 of 2 keer per week op met de band. Mijn andere Gibson LP's hangen aan de muur zodat ik er makkelijk bij kan. Als laatste heb ik nog een goedkope merkloze LP kopie,... die vreemd genoeg (onversterkt) erg lekker speelt en die ligt eigenlijk overal door het huis heen daar waar ik ook ben,..

savecracker85
12 december 2002, 14:15
mn electrische gitaar staat standaard op mijn standaard...en klassiek gitaar ergens op de grond tegen n kast aan :grin: (die gebruik ik toch nooit)

Marc Oblivian
12 december 2002, 14:55
Op 2002-12-12 14:01, schreef TIMBER:
Mijn duurste Gibson LP Special heb ik ook constant in de koffer en speel daar eigenlijk maar 1 of 2 keer per week op met de band. Mijn andere Gibson LP's hangen aan de muur zodat ik er makkelijk bij kan. Als laatste heb ik nog een goedkope merkloze LP kopie,... die vreemd genoeg (onversterkt) erg lekker speelt en die ligt eigenlijk overal door het huis heen daar waar ik ook ben,..


Waarom speel je niet zo vaak op die dure dan...bang dat ie beschadigt...wil je hem zoveel mogelijk sparen?
Wel zonde eigenlijk dat je er dan niet zoveel op speelt en wen je op deze manier niet veel meer aan die andere gitaren, zodat je die op een gegeven moment eigenlijk veel lekkerder vindt spelen? Je raakt meer aan een gitaar gewend waar je elke dag op speelt, dacht ik zo...

BLOK182
12 december 2002, 14:57
Mijn gitaar staat altijd in zun standaard naast mun amp, en mun akoustische ligt altijd op de bank, zodat ik terwijl ik tv kijk toch nog wat kan prutsen.

Mithrandir
12 december 2002, 14:58
Mijn gitaren staan gebroederlijk naast elkaar in een standaard voor 5 gitaren. Af en toe bewaar ik er eens eentje om m'n nek en sta ik er wat mee te zwieren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-12-12 14:59 ]</font>

Negative K3 fan
12 december 2002, 14:59
Mn electrrische staan in een dubbele standaard met hun ruggen naar elkaar toe heir in de computer/gitaarspeel ruimte. Mn klassieke staan in de woonkamer in 2 aparte standaards.

TIMBER
12 december 2002, 15:01
Je hebt wel een beetje gelijk Marc Oblivian,.. Maar het ontstaat meer uit gemakzucht. Daar komt bij dat bijna al mijn gitaren (gevoelsmatig)hetzelfde spelen,... daar heb ik ze een beetje op gekocht. Ik heb zelfs een acoustische Yamaha die net zo'n brede en dikke hals heeft als mijn LP's,...

vulvasonic
12 december 2002, 15:17
Het is toch wel handig als je op iedere kamer een gitaar hebt staan (liggen, hangen).
Ik overweeg om er nog maar eentje bij te kopen voor op de wc.
;]

Rutger
12 december 2002, 15:21
... en eentje voor onder de douche

Hitpoint
12 december 2002, 16:15
Me gitaar ligt nu op me bed, maar anders altijd in de koffer. En me acoustische ligt overal en nergens door het hele huis.

hoofd
12 december 2002, 16:22
mn 2 electrische hangen naast elkaar aan de muur, boven mn amp. Mn 2 akoestische staan in een standaard naar mn amp. Hele muur dus omgeven met gitaren en gitaarspullen :grin:.

Predator
12 december 2002, 16:23
Allemaal in verschillende standaardjes!

rePUNKtative
12 december 2002, 16:39
al mn gitaren liggen in hun koffertje :smile:

Ic3gl0vE
12 december 2002, 16:45
Op 2002-12-12 15:21, schreef Rutger:
... en eentje voor onder de douche




jaa zo'n doorzichtige met vloeistof à la kirk hammet! moet je er douchegel indoen, heb je een 2in1 nuttige gitaar :grin:

Mijn strat ligt trouwens altijd op de bank (of op bed, als ik zelf op de bank wil liggen) en m'n andere 3 gitaren staan altijd op een standaard naast m'n versterker

Arbz
12 december 2002, 16:47
Netjes in de koffer of in de draagtas :smile:

Ic3gl0vE
12 december 2002, 16:50
Als ik op vakantie ga doe ik mijn gitaren trouwens in de gigbag (koffers heb ik niet) maar m'n strat blijft gewoon op de bank liggen, die heeft ook geen gigbag

Nocki
12 december 2002, 19:19
alles staat altijd op de vloer op stands. ik heb laatst zo'n warwick rockstand gekocht voor 7 gitaren maar dat is shit...
de gibson ligt altijd in de koffer maar dat kost wel vee moeite om steeds te pakken.
.........

Nocki

sweet
12 december 2002, 19:19
Op 2002-12-12 14:15, schreef savecracker85:
mn electrische gitaar staat standaard op mijn standaard...en klassiek gitaar ergens op de grond tegen n kast aan &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> (die gebruik ik toch nooit)


Precies hoe ik het ook doe...

Thomasvv
12 december 2002, 19:29
Mijn vijf gitaartjes staan mooi naast elkaar in standaards. Ik wilde ze aan de muur hangen, maar k weet niet hoe t met de muur moet (gipsplaten op hout, weet niet of de gipsplaten een LP houden :grin:)

hoofd
12 december 2002, 19:38
Op 2002-12-12 19:29, schreef Thomasvv:
Mijn vijf gitaartjes staan mooi naast elkaar in standaards. Ik wilde ze aan de muur hangen, maar k weet niet hoe t met de muur moet (gipsplaten op hout, weet niet of de gipsplaten een LP houden :grin:


Nou...uit ervaring kan ik zeggen dat ze een Telecaster niet houden...

sash
12 december 2002, 23:16
Ik heb al m'n gitaren in zo'n rockstand staan waar meerdere gitaren in kunnen.

Raffel
13 december 2002, 10:24
2 aan de muur, 1 op een standaard, en me akoestische is goed in balanceren in het midden van ruimtes

Kjiratsiekoedel
13 december 2002, 10:26
4 aan de muur

kindergitaar in standaard

zie ook, bij diversen: "aarch, gitaar van de muur gepleurd"

Dude
13 december 2002, 11:31
Op 2002-12-12 23:16, schreef sash:
Ik heb al m'n gitaren in zo'n rockstand staan waar meerdere gitaren in kunnen.


wil ik ook nog gaan kopen ja, zon 3 naast elkaar, is dat wat ? staan ze stevig enzo ?

Anders Destium
13 december 2002, 11:41
Met dit weer in de koffer (kamers van meer dan 3 meter hoog en enkel glas koelen HEEL SNEL AF), normaal op de standaard. Mijn duurste bijl ligt al een tijdje alleen in de koffer.

Mithrandir
13 december 2002, 11:47
Op 2002-12-13 11:31, schreef iamyou:


Op 2002-12-12 23:16, schreef sash:
Ik heb al m'n gitaren in zo'n rockstand staan waar meerdere gitaren in kunnen.


wil ik ook nog gaan kopen ja, zon 3 naast elkaar, is dat wat ? staan ze stevig enzo ?


Zo'n rockstand heb ik dus ook, voor 5 gitaren. En ik vind het ideaal, het scheelt een hoop ruimte en ze staan er stevig in. Je moet wel oppassen als je hem even wilt verplaatsen als je gitaren er in staan, want voor je het weet vallen er een paar uit en dat is niet de bedoeling volgens mij :wink:

Dionyios
13 december 2002, 12:52
Spaanse gitaar staat op zijn standaard, en electrische in z'n koffer.

Heb ook nog een zelfgemaakte hoes om mijn versterker heen. Werkt goed tegen stof!

XIII
14 december 2002, 00:57
1 Spaans aan de muur.
1 Spaans waar de kids hem ook laten.
1 kids spaans idem
1 elec. in een gigbag tegen de kast. (muurbeugel houdt het helaas niet moet ik nog wat op verzinnen)