PDA

View Full Version : Aangeboden: alnicomagneetjes en wikkeldraad



RopStop
29 oktober 2006, 17:25
Van een zelfbouwproject heb ik nog over:

66 alnico staafmagneetjes , afmeting 5x20 mm (diameterxlengte). Model A520 van IBS magnet in Duitsland.

2 nieuwe spoeltjes wikkeldraad a 50 gram voor elementen, diameter wikkeldraad 0.063 mm (AWG42). Dit is de diameter zoals fender het gebruikt voor de elementen.

Hier vallen nog genoeg elementjes van te wikkelen! Mail me op ropstop@hotmail.com als je interesse hebt. Dan maken we er een mooi, maar realistisch prijsje van.

Ibanez RuleZ
29 oktober 2006, 17:48
spam?

Harrald

G.G.
29 oktober 2006, 17:58
spam?

Harrald

Precies, daar hebben we marktplaats voor, slotje a.u.b.

RopStop
29 oktober 2006, 18:42
Hoezo is dit spam? Er worden hier toch ook wel eens stukjes hout en topjes aangeboden van zelfbouwers die overhebben?

jan jansen
29 oktober 2006, 19:24
[QUOTE=Ibanez RuleZ]spam?

ehh hoezo spam...dit is pure zelfbouw volgens mij.Tenslotte wie maakt zelf z`n elementen?

JJ

Squier4ever
29 oktober 2006, 19:30
het is officieel toch spam en wordt hier niet gewaardeerd/getolereerd. eigenlijk is hout verkopen ook spam, maar dat ligt blijkbaar anders. probeer iig je topictitel minder opvallend te maken :D

jan jansen
29 oktober 2006, 19:42
. eigenlijk is hout verkopen ook spam, maar dat ligt blijkbaar anders.

mhh...spam is spam een tussenweg zou niet mogen.Of toestaan of niet toestaan anders blijf je dit soort topics houden.Hoevaak wordt er niet hout aangeboden,een buis of een versterker of gitaar...,volgens mij niks mis mee,maar de vraag is kan het of kan het niet.Niet dat halfslachtige gedoe,laat dat maar aan de politiek over zou ik zeggen....

Maar goed laat de operator van dit board maar zeggen wat mag en niet mag en er dan naar handelen.

JJ

G.G.
29 oktober 2006, 19:53
Maar goed laat de operator van dit board maar zeggen wat mag en niet mag en er dan naar handelen.


dat staat al zwart op wit beschreven:

http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=new_faq_item_regels3#faq_new_faq_item_ regels3a

Het mag dus alleen in je onderschrift, en dan niet in discussies erover spreken, maar per persoonlijk bericht afhandelen.

RopStop
29 oktober 2006, 20:17
Nou ja, het maakt mij ook niet zo veel uit hoe het wordt genoemd en wat precies de regeltjes zijn. Ik hoop dat mijn overgebleven spulletjes handig kunnen zijn voor de mensen die zelf pickups willen maken.

Don't care? Don't post.....

Een verhitte discussie over spam lijkt me nutteloos.

zonniewiw
29 oktober 2006, 20:29
ik wil me der eigenlijk niet mee moeien maar als je dit aanbod in je signature zet , zoals vele anderen , ga je der geen (negatieve) reacties op krijgen , wel positieve pm mails

affin das mijn ged8

ps ; by the way , het zou misschien wel ns tof zijn als iemand (jij) uitlegt hoe je aan zoiets begint. zelf elementen wikkelen , het lijkt me te gek om compleet zelf een gitaar te bouwen elementen incluis

pps nu nog leren stemsleutels bouwen

ppps lijkt wel brian May , bouwde zijn eigen brug op zen eigen gitaar

Javaca
29 oktober 2006, 20:44
Hoi allemaal,
Het is volgens de forumregels niet toegestaan iets te koop aan te bieden via dit forum.
Het wordt hier in zelfbouw echter oogluikend toegestaan omdat middelen om te bouwen moeilijk te krijgen zijn. (Toen ik een tijdje geleden op zoek was naar materiaal om elementen te wikkelen heb ik ondervonden dat dit zeer moeilijk te vinden is.)
Hierbij wordt vooral gekeken naar het doel van de verkoop. Is het om 'woekerwinsten' te maken of om anderen verder te helpen?
Ik ben me er van bewust dat dit een grijs gebied is. Wat is spam en wat niet? Hier is over te twisten.

Zoals je het hier leest is het duidelijk een advertentie. Dus deze zou ik (mij aan de forumregels houdend) dicht moeten gooien. (Wat ik ook ga doen, maar ik geef even de tijd om hierop te reageren.

Hoe kun je dit anders doen?
Zoals gitaristen wel weten is het de toon (tone :cooler:) die de muziek maakt...
Dat wil zeggen; 'Hoe breng je het?' Als ordinaire advertentie of als iets om mensen te inspireren en verder te helpen?

Een tip :
Maak een topic over het wikkelen van elementen (---> hint hint hint!!! <---)
Dan komen de vragen van mensen naar spullen vanzelf.

zonniewiw
29 oktober 2006, 20:53
Hoi allemaal,
Het is volgens de forumregels niet toegestaan iets te koop aan te bieden via dit forum.
Het wordt hier in zelfbouw echter oogluikend toegestaan omdat middelen om te bouwen moeilijk te krijgen zijn. (Toen ik een tijdje geleden op zoek was naar materiaal om elementen te wikkelen heb ik ondervonden dat dit zeer moeilijk te vinden is.)
Hierbij wordt vooral gekeken naar het doel van de verkoop. Is het om 'woekerwinsten' te maken of om anderen verder te helpen?
Ik ben me er van bewust dat dit een grijs gebied is. Wat is spam en wat niet? Hier is over te twisten.

Zoals je het hier leest is het duidelijk een advertentie. Dus deze zou ik (mij aan de forumregels houdend) dicht moeten gooien. (Wat ik ook ga doen, maar ik geef even de tijd om hierop te reageren.

Hoe kun je dit anders doen?
Zoals gitaristen wel weten is het de toon (tone :cooler:) die de muziek maakt...
Dat wil zeggen; 'Hoe breng je het?' Als ordinaire advertentie of als iets om mensen te inspireren en verder te helpen?

Een tip :
Maak een topic over het wikkelen van elementen (---> hint hint hint!!! <---)
Dan komen de vragen van mensen naar spullen vanzelf.



Misschien een ideetje om een koop onderwerp int menu te gooien , ik weet niet hoe het zit met rechten enzo , maar hobby gitaarbouwers zijn steeds op zoek naar hout , fretvijlen enz ...

onder het wakend oog van jou moet dit toch kunnen niet ??

kiem
29 oktober 2006, 21:10
ps ; by the way , het zou misschien wel ns tof zijn als iemand (jij) uitlegt hoe je aan zoiets begint. zelf elementen wikkelen , het lijkt me te gek om compleet zelf een gitaar te bouwen elementen incluisdat zou zeker leuk zijn, ik weet dat er ooit es een boek is verschenen over pickups winden en maken etc, maar dat boek is nietmeer te krijgen :(

RopStop
29 oktober 2006, 22:14
Naja...

Het gaat toch om inhoud en niet om de vorm van de boodschap? Ik zou het echt raar vinden om een topic met andere titel en wat uitgebreidere tekst neer te zetten om exact dezelfde spulletjes aan de enthousiastelingen te slijten.

De mensen die zich in pickupbouw hebben verdiept weten hoe moeilijk het is om aan alnico magneetjes en gecoat wikkeldraad met de juiste diameter te komen.

Maar goed. Do as you please.

Grt.

nickbongers
30 oktober 2006, 00:58
ik snap helemaal wat je bedoelt, en vind eigenlijk ook dat dit forum een prima plaats is voor zelfbouwers om hun, vaak lastiger te krijgen producten, hier aan die specifieke doelgroep te verkopen, maar het zou ook erg leuk zijn als je er bij post hoe jij zelf precies die elementen gemaakt hebt. ik weet dat javaca zelf er ooit aan begonnen is, en volgens mij een paar anderen (michielv, is die nog active??) maar het is hier nooit echt populair geweest. misschien ook omdat juist die draad moeilijk (goedkoop) te krijgen is. toch denk ik dat er best veel animo voor is, en je die spullen veel sneller verkoopt als je er een mooie post bijzet waarin je uitlegt (liefst met fotos) hoe je een element windt. ik weet zeker dat iedereen het prima vind dat jij je restpartij hier aanbiedt.

G.G.
30 oktober 2006, 08:20
Misschien heb ik een manier gevonden om het hele gedoe op een nette manier te omzeilen zodat verkoop toch legaal is. Hij is al eerder genoemd.

Je maakt een topic met een hele uitgebreide beschrijving, kennis delen over een bepaald onderwerp, waar het forum voor bedoeld is, bijvoorbeeld over het maken van een top:

Topic:

Boomstam, verzagen, vlakken, bookmatchen, vlakken, verlijmen etc, lekker veel foto's en uitleg (hier hebben we als lezer iets aan, en daar gaat het forum over.

En dan helemaal onderaan: ik heb 4 topjes over, foto, foto, foto & foto, bij interesse, mail me.

einde eerste post.




Ik denk dat er weinig mensen zijn die zich hieraan zullen storen. Persoonlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik er niet op zit te wachten dat er een hele berg "advertenties" in zelfbouw staan. Als ik advertenties zoek, dan kijk ik wel op gitaarmarkt of marktplaats.

Ik zag het topic, en dacht, hey, die heb ik nog niet veel in zelfbouw zien posten, oh...., die komt zijn oude zooi hier dumpen..... Dat gevoel had ik niet gehad als ik een informatief verhaal gelezen had over het wikkelen van elementen omdat dan het delen van kennis voorop staat,

Hoe dan ook, heel veel succes met de verkoop, want het is inderdaad een moeilijk vindbaar product. Ik zou het erg leuk vinden als je een beschrijving zou maken van hoe je je elementen gemaakt hebt, hoe ze klinken etc......

Ik ga ze niet zelf maken, want er is zo veel goed spul te koop voor weiinig, maar het lijkt me wel heel leuk om de ervaringen van een lid te horen, mbt het zelf wikkelen.

sickpunk
30 oktober 2006, 12:52
tuurlijk is dit spam! MAAR zoals al eerder aangegeven zelfbouw dingen zijn wat moeilijker te vinden... dus IK VIND dat je in zelfbouw best wel wat kan toestaan met dit soort topics, tuurlijk als et te erg word gewoon alles dichtgooien, maar tot nu toe word er hier niet echt veel aangeboden toch? af en toe is een topje of wat hout... ik denk dat hier nog wel overzichtelijk blijft... en zoniet, dna kan je er altidj wat aan doen toch?

Robbert
30 oktober 2006, 13:53
Ik denk dat we een prima mod hebben die mag en moet bepalen welke spam al dan niet gewenst is.

Voor zover mijn wijze woorden.

jan jansen
30 oktober 2006, 20:15
[QUOTE=G.G.]dat staat al zwart op wit beschreven:

http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=new_faq_item_regels3#faq_new_faq_item_ regels3a


Er staat alleen niet bij wat de sancties zijn....volgens mij mag het wel of mag het niet en als het niet mag consequent zijn,dus alles verwijderen(ook hout ed).
Maar ja das mijn mening....

JJ :strat: (nieuwe avatars?)

piezo
30 oktober 2006, 20:23
Ik heb eigenlijk meer bezwaar tegen
Hier vallen nog genoeg elementjes van te wikkelen!Reken maar eens uit hoeveel single coils je kunt wikkelen van 2 klosjes van 50 gram.

hassent
30 oktober 2006, 21:14
Ik zou opzich wel voor zijn om 1 topic te maken waarin we elkaar kunnen helpen aan spullen die over zijn. Op MP of GM vindt je bijv geen hout. Terwijl alle zelfbouwers hier best eea over hebben maar het niet te koop hebben staan.

Als je van dat topic nu een sticky maakt is het een soort snuffelhoek voor de zelfbouwers. De eventuele koop kun je dan per PM afhandelen.

ernieman
30 oktober 2006, 22:06
Ik zou opzich wel voor zijn om 1 topic te maken waarin we elkaar kunnen helpen aan spullen die over zijn. Op MP of GM vindt je bijv geen hout. Terwijl alle zelfbouwers hier best eea over hebben maar het niet te koop hebben staan.

Als je van dat topic nu een sticky maakt is het een soort snuffelhoek voor de zelfbouwers. De eventuele koop kun je dan per PM afhandelen.

Ja, en laat het dan ook duidelijk zijn dat de posts alleen de t verkopen spullen mogen bevatten en eventueele kosten. Dat er dus geen 10-tallen replys op komen want dan wordt het onoverzichtelijk.

hassent
30 oktober 2006, 22:15
Da's ook wat ik bedoel. Alleen vraag en aanbod. Wat mij betreft worden er zelfs geen prijzen genoemd. Dat doe je dan via PM.

kiem
30 oktober 2006, 22:17
ik vind t goed idee.

Javaca
30 oktober 2006, 22:28
Ik ga dit topic dichtgooien en een poll starten.