PDA

View Full Version : Brand in Musik Produktiv



nickbongers
29 oktober 2006, 17:09
Brand in grote muziekwinkel Duitsland

Gepost door Ferdinand (Ferdo) - Bron: Polizeipresse
Gepubliceerd: zondag 29 oktober 2006 @ 16:29

In Duitsland is zondag brand uitgebroken in één van de grootste muziekwinkels van Europa. Het gaat om Musik Produktiv in het plaatsje Ibbenbüren-Lagenbeck, in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen.

De brandweer is al sinds half acht vanochtend bezig met het blussen van de brand. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. De schade wordt geraamd op twee à drie miljoen euro. De brand woedt in het winkelpand. De omliggende gebouwen, waaronder het magazijn van de winkel, zijn licht beschadigd door het vuur.

bron: fok.nl

-----

wat vinden we hiervan? natuurlijk verschrikkelijke zonde van al die mooie instrumentjes die in vlammen op zijn gegaan, maar zijn er onder ons niet een paar die er volgende week eens heenrijden om een gitaartje met wat 'rookschade' te scoren? (ik bedoel, de helft hier houdt toch van relics, dan maakt een beetje brand/vuur/rookschade ook niet uit:)) zelf zou ik graag gaan, maar de financien laten het niet zo toe.

marter544
29 oktober 2006, 17:20
Het staat al in off-topic, maar et blijft kut natuurlijk.

Herman
29 oktober 2006, 17:21
Aaaargh...wat ongunstig:o Beetje jammer van al dat moois wat er stond...Maar ik betwijfel of ze nog wle dingen met rookschade verkopen eigenlijk..Aan de andere kant, beter nog WAT geld, dan helemaal niks meer.

guitartub
29 oktober 2006, 17:32
Tja, er lijkt wel een vloek op te rusten. eerst voor een gigantisch bedrag aan muziekwaar gestolen en dan nu dit weer. Overigens heb ik dat al weleens eerder meegemaakt met een bedrijf hier in Den Haag, wat inmiddels een van de grootste bedrijven van het land is geworden !!

Veekeren
29 oktober 2006, 17:55
Overigens heb ik dat al weleens eerder meegemaakt met een bedrijf hier in Den Haag, wat inmiddels een van de grootste bedrijven van het land is geworden !!

Wat niet waar is, omdat dat 2 verschillende bedrijven zijn ;) Het bedrijf waar jij het over hebt is failliet gegaan zelfs...

guitartub
29 oktober 2006, 18:12
Toch heb ik het altijd vreemd gevonden omdat degene waarvan het bedrijf in eerste instantie was nog steeds in die branche werkzaam is.

Veekeren
29 oktober 2006, 18:33
Toch heb ik het altijd vreemd gevonden omdat degene waarvan het bedrijf in eerste instantie was nog steeds in die branche werkzaam is.

Ja ach, dat zie je wel vaker... onder een andere naam dan natuurlijk.

mustang16
29 oktober 2006, 20:07
volgens mij is alles wel verzekerd en zullen ze alles wel terug betaald krijgen, of niet?

cardinal
29 oktober 2006, 20:11
als het die toko in ibbeburen was laat ik er geen traan om.

Feedback (ben ik ook niet echt fan van) heeft veel meer spul staan tegen minstens net zo goede prijzen. Vooral de gitaarafdeling viel mij enorm tegen.

Fumi SG
29 oktober 2006, 20:49
als het die toko in ibbeburen was laat ik er geen traan om.

Feedback (ben ik ook niet echt fan van) heeft veel meer spul staan tegen minstens net zo goede prijzen. Vooral de gitaarafdeling viel mij enorm tegen.

Ga je mond eens spoelen jong!

ACSlater
29 oktober 2006, 20:56
Ik kan er zeker een traan om laten. Te bedenken wat voor spul daar allemaal wel niet stond! Vitrines met unieke ouwe instrumenten enzo...zonde

Keesz
29 oktober 2006, 20:56
ik had gelezen dat dit de nieuwe relic lijn was van music produktiv..

Herman
29 oktober 2006, 21:02
als het die toko in ibbeburen was laat ik er geen traan om.

Feedback (ben ik ook niet echt fan van) heeft veel meer spul staan tegen minstens net zo goede prijzen. Vooral de gitaarafdeling viel mij enorm tegen.

Ben jij misschien tijdens de verbouwing (in de vakantie) geweest dan?? Precies een jaar geleden geloof ik... Toen hadden ze er inderdaad niet gek veel bijzonders staan. Maar nu?? Man, geweldig daar

koennie
29 oktober 2006, 23:13
Ben jij misschien tijdens de verbouwing (in de vakantie) geweest dan?? Precies een jaar geleden geloof ik... Toen hadden ze er inderdaad niet gek veel bijzonders staan. Maar nu?? Man, geweldig daar

ja idd, iedere keer als ik daar heen ga sta ik altijd de hele dag te jammen met andere gitaristen op alles wat er staat :) en ze vinden t nog goed ook!

jammer! hopen dat t snel weer opgebouwd wordt

Eko
29 oktober 2006, 23:20
Even voor een slechte gedachte. Een paar jaar geleden stond het er zo slecht voor dat leveringen door diverse merken niet echt soepel plaats vonden. Onlangs is een sluiting van diverse ( eigenlijk zelfstandige afdelingen) nog afgewend door de oud eigenaar. De diefstal van de duurdere gitaren een tijdje terug, waarbij alleen de toppers eruit werden gehaald, liet al een nare smaak achter. Hoe zullen we dit noemen? Timing?
Man schijd toch uit. Het stinkt nog harder dan de brand zelf.
Tuurlijk zonde van de instrumenten die er nog wel waren , maar echte grote voorraad was er al niet meer. ook niet van de standaard instrumenten. Ik zal niet zo ver gaan door te suggereren dat er eerst goedkopere versies zijn neergehangen en dan zometeen USA`s geclaimd gaan worden , maar het schoot me toch direct te binnen.

Anders Destium
29 oktober 2006, 23:29
Ik ben al een tijd niet meer bij MP geweest en ik heb er ook al een jaartje niets meer via internet besteld, maar ik heb er altijd erg goede ervaringen mee gehad. De keren dat ik in de winkel was hadden ze een belachelijke hoeveelheid (ook high end) gitaren staan en hangen.

Iceman
29 oktober 2006, 23:51
Een paar maanden geleden nog met een verkoper gehad over de diefstal van enkele jaren geleden. De man vertelde dat ze een aantal PRS'en en ander duur spul (afkomstig van deze diefstal) veelvuldig op de engelse markt tegenkwamen. ze hadden aangifte gedaan, maar kregen niets voor elkaar vanwege de internationale grenzen.

rjong999
30 oktober 2006, 00:01
Tja, dat krijg je, he, met die internationale grenzen...