PDA

View Full Version : Line6 Delay Modeler



yellowsun
29 oktober 2006, 16:42
Vraagje betreffende de Line6 Delay Modeler, meerbepaald over de tapfunctie.

De situatie is de volgende:

Ik speel afwisselend ritme- en leadgitaar in mijn band. Nu moet ik in een bepaald nummer meteen kunnen overschakelen van ritmegit (zonder delay) naar lead (met delay).

De vraag is: kan ik terwijl ik aan de ritmepartij bezig ben, de juiste delaytijd instellen voor de daaropvolgende leadpartij?

(een alternatief is natuurlijk om alvorens het nummer in te zetten de juiste delaytijd te kiezen met de tapfunctie, en deze dan op te slaan... maar dat vergeet ik natuurlijk elke keer gegarandeerd :-))

Grooveyard21
31 oktober 2006, 09:47
twee opties:

Optie 1: de delay in een loop zetten via een loop box. Dan kun je de loop uitzetten, de delay aan en tijdens het nummer de tap tempo instellen en dan de de delay tijdens de solo via de loopbox activeren.

OPtie 2: een expressie pedaal aan de dl4 koppelen, de delay aanzetten en zo instellen dat het expressie pedaal de mix regelt, de mix dan volledig uit zetten, zodat je geen delay hoort en dan het tap tempo instellen, tijdens de solo stel je het epressie pedaal dan in dat je wel een delay hoort.

Ik heb beide opties gebruikt en gebruik momenteel optie 1.

yellowsun
31 oktober 2006, 17:05
Alright, bedankt voor de tip! Lijkt me inderdaad een goed idee, mede omdat ik in een ander nummer eigenlijk het omgekeerde moet doen (schakelen van clean delay naar superoverdrive zonder delay) en daar hetzelfde systeem voor zou kunnen gebruiken, lijkt me.

Nu heb ik hier op het forum al gemerkt dat niemand echt zo'n looper koopt, maar gewoon zelf ééntje bouwt. Juist?

Ik ga zo meteen eens zoeken wat hier tevoren al mogelijk geposted is over het bouwen en functioneren van zo'n looper, maar ik stel de vraag hier ook alvast:

Hoe moeilijk is dat voor iemand die nog nooit een pedaaltje heeft opengeschroefd, en niet het flauwste idee heeft over elektronica?

Grooveyard21
31 oktober 2006, 18:38
Banzai heeft een doe het zelf loop box setje, mischien new tone ook wel. Als je een klein beetje logisch inzicht hebt is het niet zo moeilijk.

yellowsun
1 november 2006, 10:46
Ik ben eens naar de site van Banzai gesurfd. Is een looper hetzelfde als een A/B-box?
En is de Line Selector van Boss eigenlijk ook een looper?
Aan die zelfbouw ga ik niet beginnen, denk ik (Ik ben jaloers op jullie zelfbouwers, maar ik ben echt geen handige harry. Voor het "bouwen" van mijn pedalboard heb ik bijvoorbeeld al mijn pedaaltjes op tafel gelegd, en 2 dagen mijn hoofd zitten breken hoe ik er in godsnaam aan zo beginnen... tot mijn schoonbroer uit puur medelijden planken is beginnen zagen, en mij mijn pedalboard bezorgd heeft.), dus: wat zijn de goede loopers op de markt?

Alvast bedankt