PDA

View Full Version : 'Video-mixdown' in Nuendo



Fumi SG
29 oktober 2006, 16:21
Ik ben op het moment bezig met een project voor school, voor het vak ckv. We gaan een documentaire maken over mijn gitaarleraar, het is een eindproject en we sluiten het vak hiermee af. Het is dus best een belangrijke vraag!:satisfie:

Fijn, hoe ik een audio-mixdown maak is me allemaal helemaal duidelijk. Maar hoe doe ik dat met video?? Ik heb de handleiding al bekeken maar óf het staat er niet in óf ik kan het niet vinden tussen de 726 pagina's.

Misschien zoek ik verkeerd, ik kan me namelijk voorstellen dat het geen 'video-mixdown' heet. Ik bedoel dus gewoon dat je van je gemonteerde materiaal een bruikbaar bestand maakt zoals je van je nieuwste mix bijvoorbeeld een mp3'tje maakt. Kan iemand mij die uitleggen?

bass blom
29 oktober 2006, 17:09
vage vraag :D
normaalgesproken zou je denken dat je nuendo gebruikt om een geluidstrack bij een video te maken..
dan maak je een uiteindelijke mix en die plak je weer bij je video.
of wil je een mp3 van het geluid van je documentaire maken?
vage vraag :D

Fumi SG
29 oktober 2006, 17:15
Nee, ik wil gewoon de boel monteren (geluid en beeld) en dat wil ik in een bruikbaar formaat hebben wat ik op een schijfje kan branden.

bass blom
29 oktober 2006, 18:34
dan moet je niet nuendo hebben
adobe premiere, avid, de standaard (heeft gratis versie) of 1 van de talloze andere video edit programma's

gitaarhaantje
29 oktober 2006, 21:57
dan moet je niet nuendo hebben
adobe premiere, avid, de standaard (heeft gratis versie) of 1 van de talloze andere video edit programma's


ik zou toch gaan voor adobe premiere... avid werk ik op school ook mee maar das best een ruk programma.....

bert k
29 oktober 2006, 23:06
Vegas is ook bekend.

Nuendo doet alleen audio.

Roman
30 oktober 2006, 08:25
Nuendo is prima om video van audio te voorzien.

Wellicht is het forum van Nuendo iets voor je: http://www.nuendo.com/phpbb2/

bass blom
30 oktober 2006, 09:16
ik zou toch gaan voor adobe premiere... avid werk ik op school ook mee maar das best een ruk programma.....

de gratis versie is kreupel en dus best ruk
maar verder werkt zowat heel omroepland ermee

spam :D
http://www.hetgelegevaar.nl/