PDA

View Full Version : Digitech RP80



suzanne
29 oktober 2006, 15:48
Heeft iemand ervaring met dit ding en wat vind je ervan?

Ik heb hiervoor gekozen omdat alles erop zit want ik zie mezelf niet zo'n heel ding bouwen met allemaal losse pedalen. Ik doe sindskort een workshop bandje via de muziekschool dus ben verder niet echt proffesioneel ofzo, is dit dan goed genoeg?

Groeten Suzanne

peter_heijnen
29 oktober 2006, 18:12
Prima ding voor je workshop bandje. Of ie ook praktisch is zul je snel genoeg merken.

vox
29 oktober 2006, 20:39
dat is grappig... heb er net een besteld, krijg hem voor mijn verjaardag.. heb hem geprobeerd en klinkt super.. zitten leuke dingen op op mee te experimenteren (die je dus amper gaat gebruiken maar wel leuk zijn om te hebben) ik heb dat ding om ook in de oefenruimte dichter bij mijn geluid te komen van mijn eigen versterker..

Blauw
30 oktober 2006, 13:38
Ik vond t wel een aardig ding, maar er zitten wel érg veel hele rare geluiden op. Maar goed: met niet al te veel eisen en het goed lezen van het boekje kom je denk ik een heel eind. Als je dat pedaal niet wilt kun je ook de RP50 nog overwegen, die is nog een stuk goedkoper en ook te krijgen via marktplaats etc.

vox
2 november 2006, 00:39
nou ik zit er nu mee te spelen.. leuk ding effecten die ik nooit tot weinig ga gebruiken zitten erop, maar dat was al min of meer bekend. In mijn muziek zie ik hier geen uitweg mee..


uhmm de auto yahh klink wel komisch om riffjes mee te spelen, klinkt als een talkbox. het accoustische effect vind ik geweldig + de wah, die autowah op de AD50 vind ik saai..

ik heb nu een JCM 800 setting (althans een die in de buurt komt van mijn JCM800 patch op mijn versterker) voor in de oefenruimte gevonden.

en voor de rest jah... leuk ding... ben er blij mee.. live weet ik niet, ik denk het niet dat ik het zou gaan gebruiken.. misschien wel meenemen je kunt hem op bypass zetten..

suzanne
9 november 2006, 19:54
Ok, bedankt voor jullie reacties. Uitvogelen hoe die werkt is idd nog een hele klus, maar toch fijn te horen dat ik niet een prutsding heb aangeschaft ;)

vox
9 november 2006, 22:25
hij werkt juist super simpel maar mochten er dingen niet duidelijk zijn laat maar weten hier of pm

Gitaargek
10 november 2006, 10:58
Heeft iemand ervaring met dit ding en wat vind je ervan?

Ik heb hiervoor gekozen omdat alles erop zit want ik zie mezelf niet zo'n heel ding bouwen met allemaal losse pedalen.
Groeten Suzanne
Hoeveel effecten ga je werkelijk gebruiken? Ik bedoel als je veel distortion gebruikt dan zou ik persoonlijk voor een single effect gaan kijken. Ik heb een RP-50 gehad. Prima ding. Het was mijn eerste pedaal. Heel veel gebruikt, veel schik mee gehad. Echter ik kwam erachter dat ik het liefst een overdrive en een distortion gebruik. Dus is die RP50 de deur uit gegaan en heb nu 2 losse effecten staan (plus nog wat andere pedaaltjes), maar deze 2 zijn favoriet.

Succes!

nielsduursma
10 november 2006, 13:36
ik gebruik de mijne (de rp80 dus) af en toe, en dan alleen voor whammy.

vox
10 november 2006, 16:31
ik gebruik hem thuis haast nooit.. gitaar en versterker lekker puur.. in oefenruimte gerbuik ik hem het meest.. ook tijdens optredens alleen mijn versterker en gitaar..

suzanne
13 november 2006, 14:42
Bedankt Vox! Ik zal er aan denken als ik er niet uitkom.

Ik vind dat akoustische geluid wel heel handig en verder gebruik ik nu wat clean effecten met delay ofzo en een lichte distortion. Ben nog erg aan het experimenteren met effecten, gebruik ze nog niet heel veel.

vox
13 november 2006, 15:07
altijd leuk om er mee te spelen..

rocker_71
13 november 2006, 15:18
Het is zeker een aardig ding hoor Suzanne (mijn dochter heet trouwens ook zo :p). Ik heb zelf de RP50. Je krijgt daarvoor veel voor best wel weinig geld. Ik ben wel na ruim een jaar overgestapt op een POD 20. Die vind ik iets beter, maar de RP50 is wel een stuk goedkoper en is weer makkelijker mee te nemen. Bovendien zit er meer op de RP50/80.
Tip: Check ook de site op de soundcommunity (http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_product_start.asp?productid=202), daar staan veel tips en patches. Je kunt de RP ook op je computer aansluiten, met alle mogelijkheden vandien. Ook is er een Yahoo user group.

vox
13 november 2006, 15:37
Het is zeker een aardig ding hoor Suzanne (mijn dochter heet trouwens ook zo :p). Ik heb zelf de RP50. Je krijgt daarvoor veel voor best wel weinig geld. Ik ben wel na ruim een jaar overgestapt op een POD 20. Die vind ik iets beter, maar de RP50 is wel een stuk goedkoper en is weer makkelijker mee te nemen. Bovendien zit er meer op de RP50/80.
Tip: Check ook de site op de soundcommunity (http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_product_start.asp?productid=202), daar staan veel tips en patches. Je kunt de RP ook op je computer aansluiten, met alle mogelijkheden vandien. Ook is er een Yahoo user group.

die sound community is goed.. gewoon een paar proberen.. veel audio filetjes

rocker_71
13 november 2006, 15:42
die sound community is goed.. gewoon een paar proberen.. veel audio filetjes

Ja, dat zouden meer fabrikanten moeten doen. Line6 heeft dat ook, maar Korg weer niet. Vandaar dat er soms mensen het initiatief nemen met een Yahoo user group.

vox
14 november 2006, 02:53
Ja, dat zouden meer fabrikanten moeten doen. Line6 heeft dat ook, maar Korg weer niet. Vandaar dat er soms mensen het initiatief nemen met een Yahoo user group.

maar goed ook... het helpt en er kan een geluid tussen zitten wat jij ook mooi vind.

suzanne
14 november 2006, 16:05
Ik heb ook een hele mooie naam natuurlijk!;-)

Maar ik kom steeds meer te weten over mijn aankoop! Altijd handig en ik zal ook eens op die site kijken.

rocker_71
15 november 2006, 16:41
Ik heb ook een hele mooie naam natuurlijk!;-)



You're welcome!
Heb je er ook altijd last van dat mensen je naam met 2 S-en schrijven?

vox
15 november 2006, 19:39
altijd irritant als ze je naam verkeerd schrijven, vraag het dan even

suzanne
23 november 2006, 19:54
Ja dat komt zeker heel vaak voor, ze maken er vanalles van. Maarja doeje niks aan he! Wat wel grappig is, ik heet dus Suzanne en mijn collega Susanne, lekker handig haha.

vox
24 november 2006, 05:09
Ja dat komt zeker heel vaak voor, ze maken er vanalles van. Maarja doeje niks aan he! Wat wel grappig is, ik heet dus Suzanne en mijn collega Susanne, lekker handig haha.

alleen op papier anders maar met roepen lijkt het me verwarrend.

Timotio
24 november 2006, 11:30
GRappig dat ik dit topic nu pas zie: ik ben namelijk van plan om deze binnenkort ook aan te schaffen (als ik wat geld bij elkaar gewerkt heb wel te verstaan :roll:). Zo te lezen is het een heel grappig dingetje om mee te beginnen, mooi nieuws :)

vox
25 november 2006, 01:51
het is heel grappig spul... om mee te beginnen of gewoon me te experimenteren...

suzanne
25 november 2006, 10:59
Idd, ik heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Je kunt er mooie geluiden uithalen. Nadeel is wel er zit echt heeeel veel op. Maar om mee te beginnen vind ik hem erg handig.

vox
25 november 2006, 21:39
hoe ironisch zit veel op leuk om mee te spelen. maar speel in de oefenruimte op een randall en heb op de rp80 een patch gemaakt met alleen de jcm 800 aan en de rest van de effecten uit...

tjappie
9 maart 2008, 23:17
ff uit de ouwe doos

ik heb ook zo'n pedaal. Maar ik wil hem zeg maar gebruiken om van gewoon puur gitaar naar effect te gaan hoe doe ik dat? ik dacht met dat grote pedaal (ik dacht gewoon omhoog staan = normaal geluid en dan naar benden duwen is effect), maar als ik het pedaal omhoog heb dan heb ik geen geluid (bij alle effecten). Of moet ik hem dan steeds instellen naast het gewenste effect en dan die blauwe gebruiken om van effect te switchen? Of ik heb ik hem verkeerd geschakeled ofzo....


sorry ik ben echt een noob :chicken:

HuMon
10 maart 2008, 12:46
Ik heb zelf de RP250, maar volgens mij werken ze hetzelfde. De kleinere zwarte knoppen zijn om te wisselen van effect, het pedaal is om het effect wat aan te passen, of voor het volume bijvoorbeeld.

Het grote pedaal is dus niet om van effect te wisselen...

Er zijn een aantal user presets, de 1e preset heb ik leeggemaakt, zodat die werkt als "bypass" (het kan ook door de 2 knoppen gelijktijdig in te drukken, maar echt handig is dat niet).


ff uit de ouwe doos

ik heb ook zo'n pedaal. Maar ik wil hem zeg maar gebruiken om van gewoon puur gitaar naar effect te gaan hoe doe ik dat? ik dacht met dat grote pedaal (ik dacht gewoon omhoog staan = normaal geluid en dan naar benden duwen is effect), maar als ik het pedaal omhoog heb dan heb ik geen geluid (bij alle effecten). Of moet ik hem dan steeds instellen naast het gewenste effect en dan die blauwe gebruiken om van effect te switchen? Of ik heb ik hem verkeerd geschakeled ofzo....


sorry ik ben echt een noob :chicken:

Mitch
10 maart 2008, 12:53
Vriendelijk verzoek van de moderator: houd het voortaan bij één topic, beste noob ;)