PDA

View Full Version : buizen vervangen koch... wel eens gedaan?



Toaster
29 oktober 2006, 15:26
Ja, wie heeft er wel eens zelf zijn buizen vervangen bij en powertone. Ik heb nu een beetje moeite om het kippengaas rek te verwijderen.

Er zitten twee lipjes onder de buizing die het tegenhouden. Of moet ik de hele behuizing losschroeven?? (de behuizing voor de buizen)

Ik heb namelijk geen kruiskop die daar bij kan. Wie o wie weet wat je het beste kan doen.

Groeten Niels

Dude
29 oktober 2006, 15:53
eeuh...


kan toch gewoon achterlangs ? bedoel je dat je de voorkant van de top wil verwijderen ?

Slowhand41
29 oktober 2006, 15:54
Je zal toch het rooster moeten verwijderen voordat je er goed bij kunt komen, als het tenminste om de eindbuizen gaat, als het om de pre-amp buizen gaat moet je je hand even in een paar bochten wringen
Een passende schroevendraaier zoeken of even het hele chassis uit de amp halen........

Greetz, Hans

Toaster
29 oktober 2006, 16:14
nee het gaat om de eindbuizen. Het de fietsenstalling ait aan het chassis vast en de carport zit met twee klemmetjes vast of de fietsenstalling haha.

Ben bang dat ik dus alls los moet maken.

jacky
29 oktober 2006, 19:54
Kan je daarna gelijk het kippen hok eraf laten

Ik weet niet of de powertone ook 1 ohm weerstanden heeft om de bias in te stellen een multitone heeft dat nl wel kan je gelijk de bias in regelen

Succes

Toaster
29 oktober 2006, 20:03
nee ik heb buizen bij koch besteld met de juiste bias klasse

Slowhand41
29 oktober 2006, 20:11
Heb zelf ook het ding eraf gelaten, zit er natuurlijk niet voor niks op maar heeft meer te maken met veiligheidsnormen waaraan de amp moet voldoen als ie wordt geexporteerd.

Groet, Hans

jacky
29 oktober 2006, 20:18
Meet toch maar na koch stelt heeeeeeeeelllllllll erg koud in

Spanning (gelijksp...DC dus)op pin 3 tov aarde (uitlijken voorzichtig uitkijken voorzichtig staat nl een paar honderd volt op)meten en die loslaten op dit stukje vernuft

http://www.webervst.com/tubes/calcbias.htm

Succes