PDA

View Full Version : Welke denken jullie dat beter is?



JasonX
29 oktober 2006, 14:15
Hi, ik heb een vraag, ik wil een 2e gitaar erbij kopen voor repeteren. Maar ik wil dus de beste zelf thuis houden, vandaar, welke denken jullie dat beter is?

Deze Kopie van LP, die ik ga kopen

http://cgi.ebay.nl/complete-set-gitaar-kopie-les-paul-versterker_W0QQitemZ160044126320QQihZ006QQcategory Z10171QQrdZ1QQcmdZViewItem

Of deze die ik al heb
http://www.musikland-online.de/pix/onlineshop/Ibanez-GRX-40-JU-CA-Jump-Start-Einsteiger-Set-.jpg

Alvast bedankt, want ik heb er geen idee van :S:P

Groeten Jason

Realeigo
29 oktober 2006, 14:21
eerste is troep, staat in de descriptie 3x single coil en op het plaatje zie je toch echt 2 humbuckers, en als j een les paul kopie maakt, maak em dan gvd ook van hetzelfde hout. je kan je beter 100 euro extra investeren en een special van epiphone kopen..Dus als je het nog niet hebt gekocht, niet doen ook..
Die ibanez is anders verreweg de beste van de 2...

no 1 hops
29 oktober 2006, 14:22
als ik dat zo zie dan denk ik dat je beter eenzelfde gitaar kunt kopen.
les paul en die superstrat zijn toch eigenlijk heel anders
weet trouwens niet of de mensuurlengt ook verschilt.
ik merk dat mijn handen/vingers heel anders staan bij mijn sqiuer strat dan bij mijn olp mm1.
en dat komt door bodyvorm en mensuurlengte.
en dan het verschil in geluid nog.

JasonX
29 oktober 2006, 14:53
k bedankt :) maar ik zoek een goedkope gitaar:P hij hoeft ook niet goed te zijn, wou alleen graag weten welke ik dus thuis moest houden en dat weet ik nu :) de ibanez dus:P

bedankt voor jullie hulp

Groeten jason

Gearjunkie
29 oktober 2006, 16:06
De vraag die jij hebt speelt wel eens bij gitaristen die bijv. een dure Les Paul hebben, maar liever een goedkopere gitaar mee naar de repetitie nemen.
Bij jouw gitaren speelt dit probleem (diefstalgevoeligheid) nog niet echt zeg maar ;)

Eko
29 oktober 2006, 16:12
Ik heb zoals je kunt zien dure gitaren en goedkopere. Doe jezelf een plezier en neem gewoon je goede gitaar mee. Je gaat je toch niet staan ergeren aan een instrument terwijl je beter hebt?

Herman
29 oktober 2006, 16:12
Wat ik me nu afvraag.. Waarom 2 gitaren?? Een goede gigbag is goedkoper, en dan kun je hem meenemen naar repetitie, en net zo hard weer mee naar huis als je klaar bent, en als je naar repetitie moet op de fiets, kun je een gigbag zo op je rug gooien...of is dit nu heel erg kortzichtig??..:chicken:

Gearjunkie
29 oktober 2006, 18:01
De motivatie is mij ook onduidelijk...

JasonX
29 oktober 2006, 18:29
k hier komt ie, ik ga naar een school, die 13 km van mijn huis ligt, ben 17 jaar, moet op brommer, de repetitie ruimte zit daar vlakbij, dat betekent dus dat ik vrijdags eerst naar huis moet, gitaar ophalen, en direct weer terug moet naar repetitie, vind dit zelf nogal onhandig, winter komt eraan, is niet goed voor mijn gitaar, steeds van temp verwisselen, maar ook niet goed voor mijzelf:P snappie?:P dus als ik 2 gitaren heb, kan ik 1 daar laten staan dat is dus mijn hoofdreden...vandaar dat ik ook de beste gitaar thuis wil houden, omdat ik de hals wil sparen ivm de temperaturen.... bovendien is benzine ook niet goedkoop :(

Groeten Jason

JasonX
29 oktober 2006, 18:33
De vraag die jij hebt speelt wel eens bij gitaristen die bijv. een dure Les Paul hebben, maar liever een goedkopere gitaar mee naar de repetitie nemen.
Bij jouw gitaren speelt dit probleem (diefstalgevoeligheid) nog niet echt zeg maar ;)

Nee, we oefenen in eigen repetitie ruimte bij iemand thuis:P de mensen daar vertrouw ik wel.... wel kan het daar in winter erg koud zijn...en in zomer dus erg warm, dus laat ik de slechtste daar staan :P

nickbongers
29 oktober 2006, 19:06
neem em mee, en vraag of je em bij de concierge neer mag zetten (of ergens anders waar hij veilig staat). heb ik ook 3 jaar gedaan (gitaarles dichtbij school, terwijl thuis 16 km verder is).

JasonX
29 oktober 2006, 19:26
neem em mee, en vraag of je em bij de concierge neer mag zetten (of ergens anders waar hij veilig staat). heb ik ook 3 jaar gedaan (gitaarles dichtbij school, terwijl thuis 16 km verder is).

dan moet ik alsnog heen en terug met dat ding...slecht voor me hals :(:P in de winter...

FruscianteFan
29 oktober 2006, 19:55
Ik denk dat dat wel meevalt. 20 minuten op de brommer kan een gitaar echt wel hebben, ook in de winter. De laatste tijd gaat mijn gitaar bijna elke week wel mee naar school en dat ben ik van plan in de winter ook zo te doen. Het betreft dan een Squier die 15 minuten op mijn rug ligt.

Ik zou alleen wel uitkijken met waar je je gitaar stalt! Op mijn school kun je een gitaar best bij de receptie stallen, maar ze letten verder niet op wie hem ophaalt. Zo heb ik eens de gitaar van een vriendin daar weggepakt (met haar toestemming, maar dat konden die lui van school niet weten) en ze zeiden er niets van.

cardinal
29 oktober 2006, 20:09
toch doorsparen, hier krijg je spijt van. Ga je aan irriteren dat het zo;n kxxtgitaar is. Had ook kxxtgitaren en heb toch een hoop eruit gepleurt. Laat weer zo;n rommelding gekocht en ja hoor, weer kxxt, alle waar naar zijn geld.

Als je toch echt cheap wil maar een redelijk gitaartje, kijk dan eens naar een dean.

JasonX
29 oktober 2006, 20:46
hoef niet door te sparen, dit is een gitaar uit een soort van nood.....mijn echte LP komt nog wel hoor :P

JasonX
30 oktober 2006, 13:46
eerste is troep, staat in de descriptie 3x single coil en op het plaatje zie je toch echt 2 humbuckers, en als j een les paul kopie maakt, maak em dan gvd ook van hetzelfde hout. je kan je beter 100 euro extra investeren en een special van epiphone kopen..Dus als je het nog niet hebt gekocht, niet doen ook..
Die ibanez is anders verreweg de beste van de 2...

Hmm, als je via ebay naar die gitaar zoekt, staat er wel dat er 2 humbuckers op zitten...vreemd : /

Mr.Bluesbreaker
30 oktober 2006, 14:16
Scoor een vriendin die in de buurt van je oefenruimte woont. Laat haar je nummers horen. Ze wordt enthousiast, dus je vraagt haar om je gitaar mee naar de oefenruimte mee te zeulen als jij hem mee naar school neemt, en bij je af te droppen. Voor die 100 euro die je voor een 2e gitaar had bestemd, zet je een lekker stel elementen in je huidige gitaar. :d

kunk
30 oktober 2006, 16:56
Als die gitaar die je hebt ook al niet zo duur is koop je er toch gewoon een tweede exemplaar bij, van hetzelfde type. Hoef je in elk geval niet steeds te wennen aan een andere gitaar wat bespeelbaarheid en geluid betreft.

JasonX
1 november 2006, 09:55
Als die gitaar die je hebt ook al niet zo duur is koop je er toch gewoon een tweede exemplaar bij, van hetzelfde type. Hoef je in elk geval niet steeds te wennen aan een andere gitaar wat bespeelbaarheid en geluid betreft.

zucht grmbl.... geen reactie meer ^^

nickbongers
1 november 2006, 12:03
wat? tis best n goed idee.. vast beter dan die les paul kloon die je wilt kopen. en zowieso, dr zal altijd een gitaar mee moeten naar de oefenruimte. koop n goede gigbag of koffer en je hals merkt absoluut niets van die winter.

frekie
1 november 2006, 20:03
LP klonen:
-2dehands Epiphone ca. 300 euri
-Richwood RE-125, als je er nog aan kan komen! Worden verzamelbaar :dance:

Andere 2 humbucker gitaren:

-PRS SE
-Michael Kelly, de muziekboer in mijn dorp heeft er 1, beetje LP/SG ofwel Hamer idee, erg leuk voor het geld
-Dean Evo
-Ibanez SZ 320/520
-London City

GibsonSG
1 november 2006, 20:08
beetje eigenwijs? ;)

pol
2 november 2006, 02:24
die wisselende temperaturen vallen heel erg mee voor gitaren hoor, een hals die hierdoor kromtrekt is gewoon rommel;
hoe denk je dat gitaristen die optreden dit doen ? Mijn gitaren gaan soms ook rechtstreeks van de vrieskou uit de auto naar de hete spots op het podium, en veel maakt dat niet uit.

JasonX
4 november 2006, 00:55
die wisselende temperaturen vallen heel erg mee voor gitaren hoor, een hals die hierdoor kromtrekt is gewoon rommel;
hoe denk je dat gitaristen die optreden dit doen ? Mijn gitaren gaan soms ook rechtstreeks van de vrieskou uit de auto naar de hete spots op het podium, en veel maakt dat niet uit.

Gibsons trekken ook krom, heb zelf ervaren....en dan heb ik het niet over een
€ 200 gibson... valt dus mee, alleen gaan we hier helemaal off topic:S mijn vraag was en bleef: welke van de twee denken jullie dat beter is... :dontgeti: