PDA

View Full Version : Een vraagje over de finish van gitaren.



Jehuty
28 oktober 2006, 19:52
Ik heb een Amerikaanse Stratocaster, met een Butterscotch Blonde finish, ala:

http://fender.com/products/prod_images/guitars/0117402750_xl.jpg

Hoewel je bij mijne nog net die wood grain iets beter kan zien, maar anyways.

Nou staat er bij Fender.com dat het een Polyurethane finish is. Nu is mijn vraag: er staat me iets bij dat een bepaalde finish beter relic'd dan een Polyurethane. Hoe zit dat nou?

Het zit namelijk zo.
Ik was daarstraks buiten en ik had mn gitaar op de stoel gelegd. Ik keek naar binnen en ik zag dat mn pa mn gitaar liet vallen perongeluk. Ik heb alleen niet gezien of er contact was met de vloer. Ik heb de gitaar bekeken en bij de strap button (heet het zo? anywho) zag ik een beetje een gedeukt stukje en een klein stukje verder waar mn arm rust een beetje een vaal stukje lak (wat normaal niet zo hoort)

Anywho, een lang en vaag verhaal, maar mijn vraag is: Kan het zijn dat het al zo was of dat het inderdaad zo is dat mn pa em heeft laten vallen?

Ik heb het nog niet tegen hem gezegd dat ik em heb zien laten vallen (perongeluk natuurlijk, maar nog), ik wil zien of hij het ZELF gaat zeggen.

(Lang verhaal, ik weet het jongens)Thanks in advance. :rockon:

Sicky61
28 oktober 2006, 20:03
lijkt me wel ja......

Sicky61
28 oktober 2006, 20:04
of niet natuurlijk..........

Pentatonic
28 oktober 2006, 20:17
ik denk dat dat zeker daardoor komt.

behalve als het een highway one is, die hebben dat ook van onbenullige dingen, zoals langs een knop van een hemd komen ofzo.

wel een mooie kleur

Jehuty
28 oktober 2006, 20:22
ik denk dat dat zeker daardoor komt.

behalve als het een highway one is, die hebben dat ook van onbenullige dingen, zoals langs een knop van een hemd komen ofzo.

wel een mooie kleur

Danku _0_

In het echt is ze nog veel mooier.

Eko
28 oktober 2006, 20:44
De p.u. lakken zijn wat harder. Die zijn modern en beter voor de verwerkers. Nitrocellullose lakken zijn wat flexibeler en daardoor resonanter. Ze zijn echter minder goed voor de arbo-omstandigheden.
De nitrolakken lenen zich goed voor snelle slijtage.