PDA

View Full Version : Vinger gekkigheden



Das Schaap
27 oktober 2006, 23:20
Ik zat net te spelen, en merkte ineens op dat mijn pink op het moment dat mijn ringvinger op het fretboard aanslaat, deze ineen krimpt. Sneller dan dat ik het bewust kan en niet tegen te houden. Best grappig om te zien dat soort dingen, constant je pink als een reflex ineen zien krimpen door een andere beweging. :)

Zijn er meer mensen met zulke aangeleerde automatische reflex responsen ? En zo ja wat, ben benieuwd. :cooler:

Trocar
27 oktober 2006, 23:38
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar dat je pink 'meebeweegt' met je ringvinger is, geloof ik, over het algemeen niet een aangeleerde respons. Ik geloof dat in je hand er verbindingen zijn tussen de pezen van je vingers waardoor ze 'moeten' meebewegen (ik weet er het fijne niet van, maar dat was de strekking). Veel gitaristen doen oefeningen juist om daar vanaf te komen.

Maar vind je bijvoorbeeld het open en dicht doen van je mond op de maat van je Wah ook passen in het topic? Er zijn veel gitaristen die gezichts-trekjes hebben als ze spelen. Van die 'twitches' bij een bend en zo.

Das Schaap
28 oktober 2006, 00:09
Nee ik bedoel echt dat ie helemaal zich intrekt, zo ver mogelijk zeg maar.
Op het moment dat ik met mīn ringvinger een snaar aansla, en het heftigst als ik daarvoor met mīn wijsvinger eerst aansloeg en die vasthoud. Dus niet gewoon beetje meebewegen, maar hij verdwijnt echt uit de buurt van mīn hele toets. :cooler:

Trocar
28 oktober 2006, 00:12
Hehe, ik zou bijna om een filmpje vragen, het klinkt nogal moeilijk ;)

Maar ik zal bij mezelf eens opletten of ik zoiets heb, kan zo niet iets opnoemen.

-=JEROEN=-
28 oktober 2006, 00:49
bij mij leeft mn ringvinger soms een eigen leven, vooral als ik mn pink beweeg (andersom niet)

en trocar heeft gelijk, middel en ringvinger zijn met elkaar verbonden (weet niet meer precies hoe)

probeer dit maar eens:

leg je hand plat op tafel, vouw nu je pink zodat hij onder je hand komt te liggen, doe hetzelfde met je middelvinger... til je duim op, til nu je wijsvinger op, en probeer nu maar eens je ringvinger op te tillen 8-)

wbz
28 oktober 2006, 05:42
en trocar heeft gelijk, middel en ringvinger zijn met elkaar verbonden (weet niet meer precies hoe)


die zitten dus op dezelfde pees

thekid
28 oktober 2006, 21:26
ik heb er niet zoon probleem mee maar wat trocar aanhaalt van de mond open en toe te doen op de maat van da wah dat doe ik wel weet niet hoe het komt maar betrap mezelf elke keer weer :)