PDA

View Full Version : Overdrive Pedaal



Brianz
27 oktober 2006, 20:25
Hallo,

Ik ben wat plan om me een overdrive pedaaltje aan te schaffen.
Ik weet spijtig genoeg niet zoveel van pedalen, ik heb al veel goede dingen van boss gehoord.
Ik zou men geluid iets meer bluesy willen laten klinken. Ik zou men solo's ook beter willen later klinken (voller, warmer, je weet wel wat ik bedoel).
Dan leek me zo'n overdrive pedaaltje wel gepast; of heb ik het mis in men redenering?.
Iemand die me een goede pedaal kan aanraden ?
Iemand die enkele goede sites weet met goede reviews op ?
Men ogen waren gevallen op deze :
http://rectangular.org/swords/images/gear/boss_OD-3_overdrive.jpg

Alvast bedankt

Grtz Davy

Dirk_Hendrik
27 oktober 2006, 20:34
Excellente keuze!

Met de credits dat je een ubervers forumlid bent, en daarmee van harte welkom trouwens, wel het advies even de search funtie te gebruiken. Er is al vrij veel over dit onderwerp geschreven...met dus ook de kans dat je straks door de bomen het bos niet meer ziet ;)

BamBuFan1
27 oktober 2006, 20:49
Hallo,
Ik ben wat plan om me een overdrive pedaaltje aan te schaffen.
Ik weet spijtig genoeg niet zoveel van pedalen, ik heb al veel goede dingen van boss gehoord.
Ik zou men geluid iets meer bluesy willen laten klinken. Ik zou men solo's ook beter willen later klinken (voller, warmer, je weet wel wat ik bedoel).
Dan leek me zo'n overdrive pedaaltje wel gepast; of heb ik het mis in men redenering?.
Iemand die me een goede pedaal kan aanraden ?
Iemand die enkele goede sites weet met goede reviews op ?
Men ogen waren gevallen op deze :
http://rectangular.org/swords/images/gear/boss_OD-3_overdrive.jpg
Alvast bedankt
Grtz Davy

Ik zou gewoon eens beginnen met het meest standaard overdrive-pedaal dat er is: een Ibanez Tubescreamer of de Boss SD-1. Een SD-1 kost tweedehands weinig (de ts iets meer vanwege de hype die eromheen hangt, maar de ts5 of ts7 zijn nog wel betaalbaar), geeft een heel aardig overdrivegeluid en is ook later nog te modificeren tot iets HEEL leuks.

Brianz
1 november 2006, 12:33
De bluesbreaker van Marshall,
Die heeft een overdrive & boost in1.
Iemand ervaring met die pedaal?
Het testen waard ?

harrie-beton
1 november 2006, 13:37
gebruik gewoon even de zoekfunctie op OVERDRIVE of BLUESBREAKER.
Er staan hier 100.000+ berichten en deze vraag is al vele malen langs geweest.

Verder is de uiteindelijke toon die je maakt met het pedaal afhankelijk van je speelstijl, gitaar en versterker.

Gitaargek
1 november 2006, 13:46
Digitech Bad Monkey. Super goed, weinig geld.

Ratdawg
1 november 2006, 14:31
Digitech Bad Monkey. Super goed, weinig geld.
Voor een iets dikker bluesgeluid, zou ik de bad monkey niet nemen. Rhythm crunch ok. En ja, ik heb hem zelf.:p

Snipes
1 november 2006, 21:22
Digitech Bad Monkey. Super goed, weinig geld.

Is inderdaad goed, maar dan zou ik toch de Sreamin' Blues nemen (als je voor Digitech gaat)

Lexvandoef
1 november 2006, 23:49
Die vond ik wat grover dan de Bad Monkey, ik vond de Bad Monkey in elk geval geschikter als soloboost.

Gitaargek
3 november 2006, 09:45
Is inderdaad goed, maar dan zou ik toch de Sreamin' Blues nemen (als je voor Digitech gaat)
Ik heb ze allebei, maar bij mij staat de Bad Monkey het meest aan. Het is net waar van je hou hoor. Ik speel dan ook veel clean en soms met een randje overdrive dus ik heb ook niet heel veel nodig. Beide kan ik ze aanbevelen. Het zijn goede pedalen en de prijs...... tjsa das nie zo heel duur.
De Sreamin' Blues is ook een Overdrive/Distortion dus die gaat iets verder dan de Bad Monkey.

peter_heijnen
4 november 2006, 15:16
Luister hier eens naar:

http://video.google.nl/videoplay?docid=4100237625254262444&q=fatback

Hendriks
4 november 2006, 19:33
De bluesbreaker van Marshall,
Die heeft een overdrive & boost in1.
Iemand ervaring met die pedaal?
Het testen waard ?

Bevalt mij goed , ik gebruik hem met weinig drive, dus gewoon met een "randje"