PDA

View Full Version : Gezocht: 3 meter lange kabel, onder 25 euro



E-J
27 oktober 2006, 21:00
Nee, ik zoek niet naar mensen die zo'n kabel willen verpatsen, maar naar lui die een goede kabel weten van 3 meter lang, met aan de ene kant een straight en aan de andere kant een right angle plug.

Ik heb gehoord dat Tasker, Canare, Cordial en Planet Waves wel goede kabels in deze prijsrange maakt. Maar welke zouden jullie nou aanraden? En welke hebben jullie zelf? De kabel moet wel onder de 25 euro blijven, want ik moet er meerdere hebben :)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

heavy-metal-thunder
27 oktober 2006, 21:16
ik heb er eentje van Vox. Maar dat is zo'n heel stug geval.

Ik heb er ook enkele van Cordial en dat lijkt me ook wel ok.

Misschien maar zelf eentje solderen. Ik heb deze week enkele neutrik pluggen gekocht, dat ziet er wel fraai gerief uit.

Planet waves zul je niet voor 25 hebben.

schizo910
28 oktober 2006, 11:35
kijk eens of hier iets te vinden is.

http://www.kabelsenmeer.nl/Algemeen/home.php

E-J
28 oktober 2006, 12:27
Bedankt beide!

Die Planet Waves kabels lijken me eigenlijk wel wat... :
PW GRA-10 (http://www.thomann.de/de/planet_waves_pwgra10_klinkenkabel.htm) €25,00
PW AGRA-10 (http://www.thomann.de/de/planet_waves_klinkenkabel_pwagra10.htm) €27,90

Is het enige verschil nou tussen deze twee, dat er bij de duurdere een mute functie zit?

Maar Cordial kabels zijn weer een stuk goedkoper...
CORDIAL CTI 3 PR-SW (http://www.thomann.de/de/cordial_cti_3_prsw.htm) €11,70
CORDIAL CSI 3 PR-SW (http://www.thomann.de/de/cordial_cbli_3_prsw.htm) €14,30

:???:

Die Planet Waves dingen zijn 2x zo duur. Krijg je in verhouding dan ook een echt betere kabel dan zo'n Cordial?

Ibanez RuleZ
28 oktober 2006, 12:44
no offence: wat voor aansluiting zoek je? die van planet waves zijn hoofdtelefoon jackjes...?

als je gewone jacks zoekt: fix gewoon een George Ls touwtje met plugjes, ben je onder de 20 euro klaar en is prima spul

Harrald

E-J
28 oktober 2006, 12:57
no offence: wat voor aansluiting zoek je? die van planet waves zijn hoofdtelefoon jackjes...?

Sorry, hoofdtelefoon jacks? Bedoel je die eerste link? :???:

Ik heb trouwens nu George L kabels tussen mijn pedalen zitten, maar ik wil toch liever tussen mijn gitaar-pedalboard en pedalboard-versterker een stevige kabel die al 'af' is :)

schwalbe
28 oktober 2006, 14:17
Op die Planet Waves kabels zitten wat extra features zoals een mute-schakelaar ofzo begrijp ik uit de tekst. Ik heb liever echte neutrikpluggen zoals op de cordial dan onzinfeatures op een kwalitatief mindere plug. Maar misschien is dat muteknopje inderdaad wel handig als je veel gitaren wisseld onstage. Ik heb trouwens een cordial kabel en daarvan kan ik zeggen dat het de betrouwbaarste kabel ooit is: gaat al 10 jaar ofzo mee (tel kwijtgeraakt) terwijl je met goedkope kabels elk half jaar een nieuwe mag kopen...

strat58
28 oktober 2006, 14:23
Hoi mijn oude kables maakte teveel kabaal als ze gewogen op de grond.
Gisteren Planet Waves gekocht en wauw wat een verschil met de oude Klotz kables een wereld van verschil dus ik adviseer Planet Waves. :)
Peace Strat58

peter_heijnen
28 oktober 2006, 14:40
Hoi mijn oude kables maakte teveel kabaal als ze gewogen op de grond.
Gisteren Planet Waves gekocht en wauw wat een verschil met de oude Klotz kables een wereld van verschil dus ik adviseer Planet Waves. :)
Peace Strat58

Eh, trouwens, kan dat mss ook komen doordat je oude kabels al rot waren? Rotte kabels maken kabaal als je ze beweegt.

Een spatje nieuwe Planet W met een verjaarde Klotz vergelijken is niet helemaal eerlijk.

E-J
28 oktober 2006, 16:15
Aan die mute functie heb ik niet veel denk ik...

Is het dan beter om voor de Cordial kabel van 15 euro te gaan? Als die goede Neutrik pluggen en en kwaliteitskabel heeft...

E-J
28 oktober 2006, 22:13
Inmiddels heb ik twee Cordial kabels gekocht, samen met een ZWARTE Korg DT-10 pedaltuner :D

BartL
29 oktober 2006, 00:40
Koop 3 meter Tasker kabel en 2 neutrik pluggen. Kost je 2x2,50 en 3x1,15. Voor 9 euro heb je een superkabel, moet je hem wel nog even solderen. Ik wil het ook wel voor je doen...kom maar langsbrengen :)

Edit: Te laat :D

Noid
29 oktober 2006, 01:41
Op die Planet Waves kabels zitten wat extra features zoals een mute-schakelaar ofzo begrijp ik uit de tekst. Ik heb liever echte neutrikpluggen zoals op de cordial dan onzinfeatures op een kwalitatief mindere plug. Maar misschien is dat muteknopje inderdaad wel handig als je veel gitaren wisseld onstage. Ik heb trouwens een cordial kabel en daarvan kan ik zeggen dat het de betrouwbaarste kabel ooit is: gaat al 10 jaar ofzo mee (tel kwijtgeraakt) terwijl je met goedkope kabels elk half jaar een nieuwe mag kopen...
Natuurlijk is deze reactie te laat in die zin dat de TS al kabels heeft gekocht, maar hier moet ik even op reageren, voor het geval iemand in de toekomst o.g.v. dit topic kabels gaat kopen.

Niks geen "onzinfeatures op een kwalitatief mindere plug". Die Planet Waves zijn juist echt klassen beter dan de gangbare neutrik pluggen. Man, wat maken die lui goede kabels. Zowel de kwaliteit van de kabel als de kwaliteit van de plug is zeeeeer goed. Die mute knop is handig, zeker geen fancy gadget. Dé mogelijkheid om de plug in en uit je gitaar te doen, zonder het volume van je versterker terug te hoeven draaien. Menig bandlid en - zeker live - de geluidsman is je er dankbaar voor. Echt een gouden kabel en z'n geld dik waard!

Michael AE
29 oktober 2006, 12:02
Natuurlijk is deze reactie te laat in die zin dat de TS al kabels heeft gekocht, maar hier moet ik even op reageren, voor het geval iemand in de toekomst o.g.v. dit topic kabels gaat kopen.

Niks geen "onzinfeatures op een kwalitatief mindere plug". Die Planet Waves zijn juist echt klassen beter dan de gangbare neutrik pluggen. Man, wat maken die lui goede kabels. Zowel de kwaliteit van de kabel als de kwaliteit van de plug is zeeeeer goed. Die mute knop is handig, zeker geen fancy gadget. Dé mogelijkheid om de plug in en uit je gitaar te doen, zonder het volume van je versterker terug te hoeven draaien. Menig bandlid en - zeker live - de geluidsman is je er dankbaar voor. Echt een gouden kabel en z'n geld dik waard!

WTF?

Planet Waves goede kabel noemen, is hetzelfde als Erica Terpstra een lekker wijf noemen.

:p

Serieus, vind je het echt goede kabel? Mijn PW kabels klonken als schijt en ik heb ze dus ook ritueel verbrand. God, wat haat ik die kabels.

Noid
29 oktober 2006, 13:17
WTF? Planet Waves goede kabel noemen, is hetzelfde als Erica Terpstra een lekker wijf noemen. :p

Serieus, vind je het echt goede kabel? Mijn PW kabels klonken als schijt en ik heb ze dus ook ritueel verbrand. God, wat haat ik die kabels.

Dus jij hebt iets met Erica Terpstra en rituele kabelverbranding???? Bijzonder :D Alles is relatief, Erica zal back in '64 door menig man als appetijtelijk beschouwd zijn (wisten die lui veel hoe ze er in de toekomst uit zou zien)

Maar back to cabels
Welke kabels heb jij dan en in welke prijsklasse vallen die?

Maar ja, de meningen lopen nogal uiteen over verschillende soorten kabels. Zie ook dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41105).

BLOK182
29 oktober 2006, 13:28
Ik gebruik nu Klotz Lagrange, prima kabel so far. Het nieuwe pedaalbord zal worden gedaan met George L (had er al eentje van, prima!), en voor extra switches etc gebruik ik tasker + 2 x neutrik, ideaal.

Michael AE
29 oktober 2006, 14:00
Dus jij hebt iets met Erica Terpstra en rituele kabelverbranding???? Bijzonder :D Alles is relatief, Erica zal back in '64 door menig man als appetijtelijk beschouwd zijn (wisten die lui veel hoe ze er in de toekomst uit zou zien)

Maar back to cabels
Welke kabels heb jij dan en in welke prijsklasse vallen die?

Maar ja, de meningen lopen nogal uiteen over verschillende soorten kabels. Zie ook dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41105).

:D

Ik gebruik George L's, maar die wordt vervangen voor een Evidence Audio kabel. Ook vind ik de Fatsoflex wel goed. Alles is beter dan Planet Waves...