PDA

View Full Version : oordopjes



ben vanhoof
27 oktober 2006, 19:41
Ik speel al n jaartje in een hardrock/metal band, en krijg nogal dikwijls last van oorpijn. We hebben al nieuwe gitaarversterkers aangeschaft, en hierdoor is het al hard gebeterd. Zachter zetten heeft niet veel zin, want dan hoor je je gitaar bijna niet meer ten opzichte van de drum. Een hoofdtelefoon heb ik ook al eens gebruikt, maar die filtert blijkbaar enkel de hoge tonen dus hoor je bijna enkel drum en basgitaar.

Heeft er iemand ervaring met oordopjes, en zo ja, waar haal je die? Het mag ook niet te veel kosten. Liefst internetsites, ik ben een Belg... jaja

Pun
27 oktober 2006, 19:58
Bij de meeste muziekwinkels zullen ze wel hebben voor een euro of 20.

Ik heb ze alleen nog maar gebruikt bij concerten, en ja, ze dempen wel wat gelijker dan een zo'n bouw-gehoorbescherming, maar ook die oordopjes dempen het hoog meer dan de andere tonen.

De beste oordopjes zijn volgens mij de oordopjes die je laat maken bij een audicien, maar die zullen niet echt goedkoop zijn, maar waarschijnlijk wel volledig gelijkmatig dempen.

BamBuFan1
27 oktober 2006, 20:24
Ik speel al n jaartje in een hardrock/metal band, en krijg nogal dikwijls last van oorpijn. We hebben al nieuwe gitaarversterkers aangeschaft, en hierdoor is het al hard gebeterd. Zachter zetten heeft niet veel zin, want dan hoor je je gitaar bijna niet meer ten opzichte van de drum. Een hoofdtelefoon heb ik ook al eens gebruikt, maar die filtert blijkbaar enkel de hoge tonen dus hoor je bijna enkel drum en basgitaar.

Heeft er iemand ervaring met oordopjes, en zo ja, waar haal je die? Het mag ook niet te veel kosten. Liefst internetsites, ik ben een Belg... jaja