PDA

View Full Version : hulp tsl 601



thekid
27 oktober 2006, 18:56
beste gitaristen

ik heb pas een marshall tsl601 gekocht.
heel wat anders dan mijn eerste roland cube 15
maar nu ben ik eigenlijk een leek wat versterkers betreft
want ik snap er maar half de werking van met al die knobs.

nu is mijn vraag of iemand kan helpen
uitleggen wat om een voorbeeld te geven gain en precense doen en hoe die reageren op de andere zoals middle en treble.
of er hier een site voor is
en hoe ik een guns n roses achtige sound krijg

alvast veel dank

Dude
27 oktober 2006, 19:25
Bij marshalls zit een uitgebreide manual die antwoord geeft op de werking van alle knoppen afzonderlijk..


astublieft... de manual ! (http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=TSL601&pageType=DOWNLOADS)

thekid
27 oktober 2006, 19:26
ja dat weet ik maar ik snap niet alles in het engels

Dude
27 oktober 2006, 19:28
eeuh... dus je wil dat we hier alles voor je vertalen ?

Squier4ever
27 oktober 2006, 19:31
let your ears do the talking!
ga gewoon lekker draaien en luister wat er gebeurt.
net zo lang tot jij jou sound hebt

tip: begin met alles (behalve master en gain) ongeveer half open

thekid
27 oktober 2006, 19:38
ja ik zal wel wat draaien en zoeken maar is er mss ergens een site over versterkers

Dude
27 oktober 2006, 20:21
Al is je engels nog zo beperkt.. met een beetje logisch denken en wellicht hulp kom je precies uit alles wat in die manual staat hoor.


Echt.... lees hem nou maar eens

AART
27 oktober 2006, 21:03
En anders snel engels leren want als je die manual niet kan lezen heb je volgens mij een redelijk groot probleem qua communicatievaardigheden.

caliban
28 oktober 2006, 23:42
Vraag aan je ouders of ze helpen vertalen ;);)
De namen die bij de knoppen staan verklappen ook veel. De enige die moeilijk kuennen zijn:
Master is het uiteindelijke volume van je versterker
Gain is het volume dat van je gitaar in je versterker gaat
Precense merk je wel wat het is als je draait (een soort hoge tonenregeling)
En voor de rest.
Gewoon een beetje proberen. Als je hem aanzet, en zowel je powerknop als je standbyknop staan aan en je hebt geen footswitch insteken speel je clean. Vervolgens kun je een knopje indrukken met OD ofzo bij, dat zet je eerste overdrive aan. Als je dan nog het knopje met OD2 aanzet zet je tweede overdrive aan.
Ik ben juist gaan kijken en je ben blijkbaar van het jaar 1989 dus zou je toch wel wat engels mogen kunnen. En als je zegt rock 'n f*ckin' roll, ben je engels aan het praten ;);)