PDA

View Full Version : Iets trilt mee



marter544
27 oktober 2006, 18:35
Hoi,

Ik heb mijzelf een Randall RG75 G3 aangeschaft, en het ding klinkt prima, mooi warm clean, dikke scheur.. Maar dan, als ik op een redelijk hoog volume speel, en ik palm-mute, dan trilt der iets best wel hard mee, wat kan dit zijn (klinkt alsof de speaker niet helemaal lekker vast zit ofzo, of de hele baffle)?
Dit lijkt me niet echt normaal, maar het probleem is, als ik terug wil, is dat anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden...

AART
27 oktober 2006, 19:08
KIjk of het helpt als je iets vasthoud van die dingen die je noemt of misschien is het iets anders in de buurt, komt vker voor.
Verwarming doet dat ook vaak.

marter544
27 oktober 2006, 19:09
Het komt echt vanuit de versterker, en hij is closed-back, dus kom niet echt makkelijk bij de speaker... Ook bij palm-muten lijkt ie een beetje over zijn nek te gaan, terwijl ie dat prima hoort te trekken (wel bass op 3 uur en gain op 3 uur, level op 3 uur, master op 9 uur)

BLOK182
27 oktober 2006, 19:27
Misschien de reverbveer in de reverbtank?

marter544
27 oktober 2006, 19:31
Nah, echt veel harder dan een reverbtank, dat klinkt anders... Ik weet 90% zeker dat het uit de versterker komt, maar ik zal ook eens in een andere kamer proberen.

EDIT: Het trilt toch van binnen, vooral bij het palm-muten op open A-snaar... Zal ik em gewoon eens losschroeven en de speaker proberen wat vaster te draaien, of is dit geen goed idee? Want dit lijkt me toch niet echt normaal... Ook al staat ie niet eens zo heel hard dan gaat ie al meer resoneren..

marter544
27 oktober 2006, 21:35
Niemand? Sorry, da'k beetje opdring, maar ik baal ontzettend, want heb em net vandaag binnen..

Dude
28 oktober 2006, 12:49
Nieuw of tweedehands gekocht ??

garantievraag dus..


en openschroeven kan geen kwaad, draai de speaker alleen niet VAST vast zeg maar... gewoon vast is genoeg, en de baffle kan je proberen maar lijkt me erg sterk dat dat los zit,

probeer gewoon effe wat, ga hem alleen als je garantie hebt niet zelf openschroeven maar dat lijkt me logisch.

marter544
29 oktober 2006, 10:00
Nieuw gekocht... Maar de winkel is anderhalf uur rijden, en das een beetje het probleem..

Dude
29 oktober 2006, 12:26
mjah....

ik zie geen probleem eigenlijk,

ivor
2 augustus 2007, 17:54
gwoon de schroevjes naagaan met een schroevendraaier:).
Zitter er geen kabeltjes die tegen de speaker aanhangen? of..
etc...

marter544
2 augustus 2007, 18:40
Tnx voor de goed bedoelde hulp, maar dit is al een oud topic, en ik heb al lang mijn Randall ingeruild voor een andere Randall. :) Ben naar de winkel heen gereden, geen gezeik, gelijk een andere.