PDA

View Full Version : Ruisellende > suggesties svp



Pepijn
12 december 2002, 00:40
Na veelvuldig dit forum doorgespit te hebben heb ik eindelijk een bas aangeschaft: een Squier Precision + Peavey Microbass.

Nou heb ik het volgende probleem: versterker zit op geaard stopkontakt, en ruist zonder kabel+gitaar 'normaal'(niet zo'n duur versterkertje, dus dat ruist een beetje, geen probleem).
Zodra ik de kabel erin steek gaat hij vreselijk ruisen, tikken enz. Als ik de kabel beweeg hoor ik het haast knetteren.

Met gitaar heeft dit als resultaat dat zolang ik maar kontakt met metaal maak er weinig ruis is. Zodra ik de gitaar loslaat begint de ellende weer. Verder pikt ie ook bijvoorbeeld de dimmer van de halogeenverlichting op. Kortom: ellende.

Ligt dit aan het goedkope kabeltje? zo ja, waar moet ik op letten bij de aanschaf van een andere kabel?

Alvast bedankt!

AntY
12 december 2002, 09:49
uhm geen idee eigenlijlk
heb je ook ander stopcontact geprobeerd, en een andere kabel?
edit: ik bedoel geluidskabel, maar toen ik bed8 waarom kan t ook best de stroomkabel zijn van je amp, dat de aarde draad binnenin verrot is of zow... probeer de stroomkabel van je PC of zo dat kan vaak ook

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2002-12-12 09:50 ]</font>

bathmutz
12 december 2002, 11:35
4vragen:

heb je hem nieuw gekocht of tweedehands?
heb je hem van te voren niet getest dan?
kraakt hij ook op laag volume?
verder alles goed?

BathmutZ

flearulez
12 december 2002, 14:19
Ow kee

paar punten die van invloed zijn

Squier staat er niet bekent om de best afgeschermde/ ruis vrije electronica

slechte kabel

slechte amp

StefanH
12 december 2002, 16:51
Wat je hoort is je kabel (weet ik vrijwel zeker)
Waar je op moet letten? Goeie 'ontstoorde' /geisoleerde kabels kopen (staat er op). Kost meer, en nu hoor je waarom.

Pepijn
12 december 2002, 19:25
Na vandaag alle mogelijkheden onderzocht te hebben (het was een nieuwe bas, ik had hem in de winkel inderdaad niet goed genoeg beluisterd batmutz (dom dom dom) bleven er twee mogelijkheden over: Ofwel de kabel was erg slecht (alhoewel ik ook andere kabels thuis heb geprobeerd met zelfde resultaat), ofwel de gitaar zelf was niet goed geaard....

Ben dus vandaag terug naar Feedback rdam teruggegaan om op hun apparatuur te testen..
bleek dus gewoon dat de bas niet goed geaard was, of ik ff twee weken wilde wachten tot er nieuwe binnenkwamen. dacht het niet...

Vervolgens met een vriendelijke bassist die daar rondliep een andere uitgekozen... het is een Dean Edge Q4 geworden.. (ook maar meteen een nieuw kabeltje gekocht stefanH)

en inderdaad flearulez, blijkbaar wat die electronica ging dat voor deze bas op.. Squier niet echt een lekkere eerste indruk gemaakt...

nou in ieder geval opgelost... Bedankt voor de reacties!

nou nog leren bassen..... :smile:)
iemand idee waar ik dat boek van ilja croon op de kop kan tikken?

Ruud
12 december 2002, 20:10
Telefoon uit je zak halen wil soms ook enorm helpen, in het gekraak en getik, ik heb actieve elementen, en die pikken allerlei signalen van mijn telefoon op, die heb ik altijd in mijn rechterzak, behalve met bassen dus.

flearulez
14 december 2002, 11:45
Wijze les van deze week???


Koop geen squier, check je aankoop eerst grondig, en gebruik goede kabels......

basswasp
14 december 2002, 12:00
En koop geen mobiele telefoon :grin:

Ruud
14 december 2002, 13:49
tja, zo ken ik ook nog wel effe doorgaan
koop een acoustische bas..., of doe oordoppen in zodat je niks hoort, of zet je versterker in een andere kamer, of smeer ruisonderdrukkingspasta op je gitaar...,

Pepijn
14 december 2002, 15:59
Op 2002-12-14 11:45, schreef flearulez:
Wijze les van deze week???


Koop geen squier, check je aankoop eerst grondig, en gebruik goede kabels......


Koop geen squier vind ik wel erg makkelijk gezegd... er zijn genoeg eigenaren die erg tevreden over deze bassen zijn...

Je kunt wel stellen dat de afwerking van de bassen in dit prijssegment kennelijk soms te wensen over laat (we hadden het hier niet over slechte electronica, maar over het simpelweg niet goed aarden ergo afwerking/kwaliteitscontrole...)

(zo had ik ook een yamaha in m'n handen (van ca €300, weet type niet meer) waar de frets zo slecht afgewerkt waren dat ze uitstaken en zo scherp waren dat je je vingers zowat openhaalde)

de andere twee lessen lijken me duidelijk.. :wink:

De Dean bevalt tot nu toe overigens uitstekend, ben bijna blij dat het zo gelopen is :smile:

flearulez
14 december 2002, 19:15
Geef mij dat nieuwe systeem van Fender maar.

Een punten systeem waarmee de tester/ fase medewerker zijn voorgangers werkt checkt en punten toekent, hope meer punten, kan je bonus krijgen.
Min punten is de laan uit.

Dus meestal heb je dan een goed afgewerkte bas in je handen