PDA

View Full Version : dream theater - score



sietze
27 oktober 2006, 11:29
weet niet of hier al een topic over is. Maar heb een tijdje geleden de dvd score gekocht van dream theater. Ik had octavarium al wel gekocht maar verder kende ik ze ook niet..Vond de hoes wel mooi :p.
Maar ik kan nu wel de conlusie trekken dat ze echt geniaal zijn. In elk geval die dvd, briljant gewoon. Vooral met dat orkest, dat er later bijkomt.
Die muziekanten zijn ook stuk voor stuk ongelovelijk goed.
De stukken zijn ook heel complex, veel mooie ritmewisselingen en geniale breaks en woaa geweldig.
Elke beetje gitarist kent vast john petrucci wel, dus als je die eens hebt zien spelen weet je wel wat je kan verwachten. Dus zowieso voor de gitaristen, een aanrader. Was ook benieuwd of er meer zijn die hier entausiast (of hoe je dat ook maar schrijft) over zijn.

groetjes sietze

B~Rock
27 oktober 2006, 12:40
Als je het in mijn ogen enigszins afschuwelijke Octavarium al kan waarderen, dan raad ik je zeker hun ander albums aan (met als persoonlijke favo's: Awake en Metropolis Pt II: Scenes from a memory).

Ik kan me nog herinneren dat ik Images & Words kocht (ik had ze daarvoor alleen gezien op het goeie oude "Headbangers Bal") en it totally Fuckin'blew my mind!

Ps: het is enthousiast...

TMKXL
30 oktober 2006, 16:35
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79350

Score is idd fantastisch. Wat een fantastische eerste setlist tot aan de intermission, Another Won, Innocence Faded en The Spirit Carries On (Petrucci's solo spot voor dit nummer was prachtig, erg tasty) zijn vooral de beste tracks van deze set voor mij.
Na de intermission gewoon lekker doorgaan door de tijd heen en het hele nummer Six Degrees Of Inner Turbulence spelen was super! Ook Sacrificed Sons was geweldig.
De documentaire is ook zeker de moeite waard. Erg leuk om te zienw aar ze in Berklee zaten, wat de moeilijke periodes voor de band waren, enz.

Hoewel Octavarium niet hun beste album is staan er wel briljante nummers op dit album IMO. The Root Of All Evil, Panic Attack, Sacrificed Sons en vooral de titel track Octavarium (fantastische opbouw zeg, 1 van DT's beste nummers ooit) zijn de nummers die ik erg kan waarderen.

Scenes From A Memory en Images & Words zijn mijn favoriete albums, die moet je zeker beluisteren!

sietze
24 november 2006, 20:32
okee bedankt :D

Egbertuss
18 september 2008, 20:57
Heb je ze augustus 2007 ook live gezien? Dat was echt vet!

Bloodline
19 september 2008, 10:54
Vette show was dat, maar vondt het uber jammer dat symphony x eerder begon en zo'n 24 minuten epic ding live speelden.