PDA

View Full Version : tremelosysteem laten monteren?



sietze
27 oktober 2006, 11:13
Heuh, ik heb nu zo'n 2 jaar een musicman axis super sport piezo ding.
Tijdens het spelen mis ik wel eens de mogelijkheid van het gebruik van een tremelo. Zou de gitaarspeciaalzaak er zo een tremelosysteem op kunnen bouwen?

Vast bedankt, sietze

Tho
27 oktober 2006, 11:50
Heuh, ik heb nu zo'n 2 jaar een musicman axis super sport piezo ding.
Tijdens het spelen mis ik wel eens de mogelijkheid van het gebruik van een tremelo. Zou de gitaarspeciaalzaak er zo een tremelosysteem op kunnen bouwen?

Vast bedankt, sietze

Dat is vaak geen probleem.. hoop dat je genoeg geld hebt :satisfie:

Snaar'n Bennie
27 oktober 2006, 13:38
Kost inderdaad een beste griepstuuver. Ik zou haast voorzichtig zeggen dat je voor dat bedrag mischien wel een leuke 2de-hands gitaar met trem zou hebben.

Plagiato
27 oktober 2006, 15:09
kijk eens of mail eens naar Ibanez, die hebben zelfs de floyd-achtigen met piezozadels
Zoek de spacing uit die de trem nodig heeft en zoek een timmerman/meubelmaker met een bovenfrees, ik denk dat je wel zelfs 150 euro kwijt bent met dit idee, als je een goede en goedkope timmerman/meubelmaker gevonden krijgt
Laat je dit bij een bouwer doen vermenigvuldig het bedrag met 2 en de beetjes...

sietze
28 oktober 2006, 09:57
ey bedankt voor de reacties.
Ik was dus vanmiddag naar de muziekzaak geweest, en zij konden dat dus niet doen. Omdat het geen goedkope gitaar is en de achterkant ook helemaal open moet, vonden ze het risico te groot, dus raden ze me inderdaad aan naar een bouwer te gaan. Heinz in sneek zit vlak bij gelukkig. Moest voor de tremelo en het werk dat eraan zat toch wel rekenen op zo'n 800 euro, maar gelukkig verdient die super de boer wel aardig :p.
En als het dan ook gewoon goed gebeurt...

maarja het blijft duur natuurlijk.
En als je eenmaal tremelo hebt kun je moeilijk terug.
Dus eerst nog maar eens denken of ik hem ook echt zo hard nodig heb.
Mis em af en toe bij de solo's, dat wel :p.

G.G.
28 oktober 2006, 10:08
Wat dacht je van een mdf mal zagen en een bovenfrees lenen, kijk eens in zelfbouw, dit wordt zooooo vaak zelf gedaan en is echt niet moeilijk.

Tho
28 oktober 2006, 11:14
ey bedankt voor de reacties.
Ik was dus vanmiddag naar de muziekzaak geweest, en zij konden dat dus niet doen. Omdat het geen goedkope gitaar is en de achterkant ook helemaal open moet, vonden ze het risico te groot, dus raden ze me inderdaad aan naar een bouwer te gaan. Heinz in sneek zit vlak bij gelukkig. Moest voor de tremelo en het werk dat eraan zat toch wel rekenen op zo'n 800 euro, maar gelukkig verdient die super de boer wel aardig :p.
En als het dan ook gewoon goed gebeurt...

maarja het blijft duur natuurlijk.
En als je eenmaal tremelo hebt kun je moeilijk terug.
Dus eerst nog maar eens denken of ik hem ook echt zo hard nodig heb.
Mis em af en toe bij de solo's, dat wel :p.

Man! Voor 800 euro heb je een hele nieuwe gitaar met floyd! Laat deze gewoon in zijn waarde en koop er eentje bij met tremolo.. Ik vind het zonde

Snaar'n Bennie
28 oktober 2006, 12:11
Helemaal mee eens. Denk dat de prijs dan ook zal dalen als je er in gaat lopen frezen. Dan 'frees' ik het ergste... Gehe...