PDA

View Full Version : Gibson sg special pickup wissel



Wimvdb
27 oktober 2006, 10:59
Even laten weten dat er dit weekend een SD phat cat ( P90 ) aan de brug komt en een SD Jazz aan de neck. Iemand bekend met deze pickup's. Ik hou wel van P90 sound enzo, maar weet natuurlijk niet hoe dat in mijn sg gaat klinken ( Hoor ik daar Pete Townshend ? ) De jazz zou vooral moeten dienen voor echte "donkere" clean stukken waarbij de tone een beetje weggedraaid wordt. Maar ook voor clean met een randje. Brugpickup zou voor te scheuren zijn ( maar max '80 style hardrock )

Morgen waarschijnlijk een reviewtje

Wimvdb
28 oktober 2006, 16:48
Phat cat en Jazz van seymour duncan zitten erin. Dankzij jeanken !

Klank is in elk geval erg verbeterd. Uitgebreide review schrijf ik mischien binnenkort wel.



Hij ging van ...
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/IMG_09851.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4349652x488.jpg










Naar :

http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4363.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4364.jpg









Originele knoppen zijn er ook op gekomen !

GibsonDC
28 oktober 2006, 18:00
ziet er heel wat beter uit!

Squier4ever
28 oktober 2006, 18:22
idd veel vetter.

ik heb net ook pups uit de USA besteld, GFS dat wel.
in me strat komen 2 hotte single coils en een Dream 90 in de brug, die de huidige humbucker gaat vervangen. verder nog een fat paf voor de neckpositie van mijn LP en voor beide gitaren een rewiring kit. voor jawel 122,70€. ben benieuwd

The Underdog
28 oktober 2006, 18:25
idd veel vetter.

ik heb net ook pups uit de USA besteld, GFS dat wel.
in me strat komen 2 hotte single coils en een Dream 90 in de brug, die de huidige humbucker gaat vervangen. verder nog een fat paf voor de neckpositie van mijn LP en voor beide gitaren een rewiring kit. voor jawel 122,70€. ben benieuwd
Welke strat en les paul zijn het precies?

Squier4ever
28 oktober 2006, 18:29
Squier en een Jack & Danny, dus dat mag wel :D
de LP heeft al een SD Pearly gates erin en dat maakt al een echt lekkere leadsound, er zit nu alleen nog een erg modderige neckpup in daarom ga die vervangen

DaveItUp
28 oktober 2006, 20:54
Die dream90 is cool. Heb r een in een epi sg. 100% verbetering. Wel makkelijk om een modderig laag te krijgen, dus eff mee experimenteren qua instellingen (Y)

Wimvdb
31 oktober 2006, 19:53
Even een reviewtje





Phat cat (Bridge)



Vette rock sound. Ook metal is er uit te krijgen. Heeft genoeg mid's , heeft nogal een " scooped" geluid. Klinkt als kruising tussen klassieke gibson sound en een fender sound ( Wat logisch is bij een P90 ). Ik vind het vooral erg goed dat je elke noot van elke snaar kan onderscheiden bij bv gewoon een akkoord. Dit was bij de originele pickup niet echt het geval ...

Heeft redelijk weinig output. Maar genoeg voor mij. Echte high gain kan wel wat ruis geven, maar al bij al valt deze goed mee voor een single coil te zijn. Clean vind ik wat platjes , maar daarvoor gebruik ik tegenwoordig praktisch nooit de brug pickup...



SD jazz ( Neck )



Klinkt ongeveer als een PAF imo. Heb ze gekozen om vooral clean mee te spelen. Daarmee klinkt ze dus echt lekker en vol. Goed warm. Het mocht alleen wat romiger voor mij maar dan zet ik er gewoon wat compressor bij en dan klinkt het echt fantastisch. Clean met een randje voor te "bluesen" klinkt ook erg goed met deze pickup. Deze pickup komt er ook met veel gain goed door en gaat niet echt modderig worden...



Zou langs één kant graag eens de JB-4/ jazz combinatie horen die het meeste gekozen wordt , maar ik ben zo tevreden van die Phat cat dat hij mooi blijft zitten

The Underdog
31 oktober 2006, 20:24
Klinkt die jazz niet wat dun? Op de site van Duncan hebben die geluidsfragmenten veeeeeeel minder bas dan de '59 en de alnico II pro. Dat is de reden waarom ik aan het twijfelen ben of ik die zou nemen voor mijn les paul. Ik wil iets paf-achtigs. Waarschijnlijk wordt het GFS.

Wimvdb
31 oktober 2006, 20:45
Goh , zijn naam laat schijnen dat hij massa's bas zou hebben. Ik vind hem eigelijk niet echt speciaal geschikt voor jazz maar hij is wel erg flexibel...


Als je meer bass wilt moet je de tone wat dichtdraaien eh ;)