PDA

View Full Version : serienummer fender telecaster



yoz
27 oktober 2006, 08:17
Hallo,

Ik heb een vraagje...

Ik wil een tweedehands fender telecaster kopen (sunburst body en maple hals) met serienummer SE062302.
De verkoper beweert dat het een usa tele is, maar op de kop van de gitaar is dit niet vermeld. Er staat wel het volgende vermeld : pat 2573 254 en pat 3143 028
Hier is de link naar de advertentie :

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/14601336-fender-telecaster-copy-sunburst-body.html?per=75&qq=telecaster


Is dit nu een usa tele of een copy (Mexicaans, Japans, Koreaans..?)

alvast bedankt,

yoz

piezo
27 oktober 2006, 11:24
Geloof maar niet dat dit een USA Tele is.
De Tele klopt niet: verkeerde logo, verkeerde stringuides, verkeerde hielafwerking en een ietsje verkeerde "notch".
Maar dan het volgende: dezelfde aanbieder heeft ook een Strat te koop met daarbij dezelfde claims. Van die Strat klopt helemaal geen ruk: de kop is een soort kruising tussen de gewone en de 70's kop, de halshiel deugt niet en kijk vooral eens naar de aansluiting van hals en body, bijvoorbeeld bij welke fret die zit en hoe de onderste cutaway verloopt.

En nu het allerbelangrijkste: Meldt dit bij de beheerder van die advertentiesite.

rscalex
27 oktober 2006, 18:28
zoals piezo zegt...
Een SE nummer zou een signature serie moeten zijn...
geen idee welke signature dit zou moeten zijn :P

drap
27 oktober 2006, 19:40
Sterker nog, het serienummer bestaat niet eens. Heb het net ff opgezocht en krijg op alle opties "Serial number unrecognized".

edit: de opening voor de halspen op de kop klopt ook niet. Dat zou van donkerder hout (rosewood?) moeten zijn. Volgens mij zie je dit alleen op Squiers.

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2006, 20:19
Hm, dit is best wel bagger wat de beste man verkoopt.
Misschien zijn het hele goede gitaren, maar zeker niet die hij zegt dat ie verkoopt. Neem nou die strat, 90% zeker dat dat gewoon een Squier hals is met een Fender decal. Die kop lijkt echt een Squier, stemmechaniek van de lage E ligt ook te ver naar links toe.

(kan het niet checken, net mijn strat ingeruild:))

mm80
27 oktober 2006, 22:04
Ik heb hem even een mail gestuurd met de vraag of de Strat en Tele die hij aanbied origineel Fender USA zijn. Hij is nl wel zo slim om de 'Fender' naam niet in zijn advertentie te gebruiken. Kennelijk gaat hij ervan uit dat iemand die interesse toont via de mail wel verder om de tuin te leiden is.

Zijn antwoord: 'yep'

Daarna heb ik hem gevraagd of hij nog in de spiegel durft te kijken als hij zulke troep verkoopt tegen Fender USA prijzen. Hier heb ik nog geen antwoord op terug gehad.

Trap er niet in, overduidelijke bagger wat ie aanbiedt. Absoluut geen Fender.

Michell

vulvasonic
27 oktober 2006, 22:06
Pure fake!
Hier kan ik BIJZONDER PISSIG om worden.

We hebben hier te maken met een oplichter. En hij WEET dat ie de boel oplicht. En hij doet het nog slecht ook.

Melden bij de beheerder van die advertentiesite is het eerste wat je kunt doen. Maar ik vraag me af of je in dit soort gevallen niet zelfs de politie kunt inschakelen. Waarschijnlijk niet. Maar AAAAAAARGGGHHHH!!!!!!!! :angry:

drap
27 oktober 2006, 22:34
Ik heb het in ieder geval even gemeld bij de redactie van 2ehands.be. Als er nu ff meerdere personen een klachtenmailtje sturen naar de redactie van 2ehands.be is de kans wat groter dat aan deze advertentie wat gedaan wordt.

piezo
27 oktober 2006, 22:57
Weet iemand of beheerders van advertentiesites juridisch aansprakelijk zijn voor de schade die een opgelichte koper lijdt, NÁDAT aan de beheerder de oplichtingspraktijk is gemeld? Lijkt me leuk om te weten.

EDIT: Ook klachtenmailtje aan de advertentiesite gestuurd. Ik heb alleen vergeten te melden aan die siteadmin dat de verkoper "USA" en "Made in USA" consequent en bewust tussen aanhalingstekens zet en de naam Fender niet gebruikt in z'n advertentie, maar wel op de gitaren. Wat een vuilak!

drap
28 oktober 2006, 22:00
De beginnende foto met de Fender kop heeft ie inmiddels verwijderd zie ik. Wellicht dat de redactie van 2ehands.be de betreffende persoon er op gewezen heeft.

yoz
29 oktober 2006, 18:12
Hallo,

Bedankt voor de talrijke reacties. Ik was blijkbaar bijna gerold. Ik speel al een aantal jaren gitaar, maar ik ken weinig over de bouw van de gitaar, copy' s, enz...
Ik denk dat ik naar een andere tele ga uitkijken.
btw : Ik ben van plan om de verkoper om uitleg te vragen via een link naar dit forum. Ik ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.

groetjes,

yoz

Rormo
29 oktober 2006, 19:04
De strat die die gozer wil verkopen is zo verschrikkelijk nep dat het schandalig is. ALs je dan kopieert, doe het dan goed. De kop is verschrikkelijk fout. Ziet er uit alsof hij afgeschuurd is tot alle logos er af waren en toen is er een Fender sticker opgeplakt ofzo. Vorm klopt ook niet.