PDA

View Full Version : Speakerconnectoren



The_W85
27 oktober 2006, 01:03
Hallo,

Weet iemand ook waar je de volgende kabelconfiguratie kan halen:

http://img76.imageshack.us/img76/5927/speakersoe9.jpg
jack naar speakerconnectoren(weet niet hoe ze heten)

Mochten deze niet zo gemaakt worden, dan zou ik graag willen weten hoe die speakerconnectoren heten en waar ze te krijgen zijn. Bij voorbaat dank

The_W85
27 oktober 2006, 17:57
Weet niemand iets?

mmrizio
27 oktober 2006, 22:55
Gewoon zelf maken.
De kabelschoentjes ken je vast zelf wel. De plug heet een jack plug, of een 6,3mm klinkstekker mono mannetje. En je koopt ze bij elke electronicazaak. Meestal heeft die een aantal smaken in kunststof, kunststof met wat metalen onderdelen en metaal. In zelfbouw is een topic met links naar een aantal webshops.

Maurice

vinni
28 oktober 2006, 00:12
Mja....gewoon zelf maken.

Niet zo heel moeilijk hoor.

Vinni

MarkS
28 oktober 2006, 00:20
Mocht je deze constructie willen gebruiken, meet dan wel eerst even de breedte op van de lipjes van de speakerconnectoren. Die kabelschoentjes zijn namelijk in verschillende breedtes verkrijgbaar.

Deels afhankelijk van de wijze hoe je deze kabel wilt gebruiken, ben ik persoonlijk geen voorstander van deze configuratie: waarbij de aansluiting rechtstreeks aan de speaker hangt. Ik heb er liever een jack-chassis tussen als ultieme trekontlasting, en een losse speakerkabel tussen amp en speaker.
Ik neem trouwens aan dat het plaatje gewoon even een schetsje is, want dezelfde kleur kabel gebruiken voor + en - kan namelijk verwarrend zijn. Gebruik dan verschillende kleuren kabelschoentjes om de polariteit aan te geven.

The_W85
28 oktober 2006, 01:45
Mocht je deze constructie willen gebruiken, meet dan wel eerst even de breedte op van de lipjes van de speakerconnectoren. Die kabelschoentjes zijn namelijk in verschillende breedtes verkrijgbaar.

Deels afhankelijk van de wijze hoe je deze kabel wilt gebruiken, ben ik persoonlijk geen voorstander van deze configuratie: waarbij de aansluiting rechtstreeks aan de speaker hangt. Ik heb er liever een jack-chassis tussen als ultieme trekontlasting, en een losse speakerkabel tussen amp en speaker.
Ik neem trouwens aan dat het plaatje gewoon even een schetsje is, want dezelfde kleur kabel gebruiken voor + en - kan namelijk verwarrend zijn. Gebruik dan verschillende kleuren kabelschoentjes om de polariteit aan te geven.

Hoe bedoel je "Ik heb er liever een jack-chassis tussen als ultieme trekontlasting, en een losse speakerkabel tussen amp en speaker" want dat snap ik niet helemaal.

Ik neem gewoon een speakerconnector mee van de kabel, omdat deze niet helemaal fris meer is, zodat ze bij de elektronica-boer kunnen vergelijken.

Dude
28 oktober 2006, 12:09
Dat je hiermee je speaker sloopt als er onverhoopt aan getrokken wordt...