PDA

View Full Version : Welke Marshall



mike80sguy
26 oktober 2006, 22:42
Heren,

Ik zou graag wat info/meningen hebben.
Tzt wil ik een toffe amp/stack aanschaffen. Mijn muziek is 80's Rock/metal. Zowel het cleanere Van Halen als de Hi-gain whitesnake achtige distortion wil ik kunnen maken. Ik heb een GT-3 (en die heb gelukkig nu ook door) maar wil het hoofd geluid, zeg de sound en feel gewoon zoals het hoort uit de versterker halen. de GT3 (of wat dan ook aan effecten zijn niks meer dan dat, effecten).

Ik ga eigenlijk al meteen uit van Marshall om dat zon beetje alle gitaristen die ik ken op die shit spelen. Ik ga het 2ehands aanschaffen en de amp/stack zal rond de 1000 euro mogen gaan kosten. Ik zal er Ibanez of een soortgelijke gitaar (Jap, dun, je kent het wel) aan hangen.

Ik zie de JCM900 dual reverb als een goede optie, maar kom steeds vaker DSL, TSL en ander spul tegen.

Typ er maar op los.


Grtz

Rormo
27 oktober 2006, 00:33
tsja, ondanks dat ik Marshall fan ben, zou ik mezelf niet vastpinnen op 1 merk en ook gewoon bijvoorbeeld Engl proberen. Die zijn wel goed voor wat jij noemt aan stijl. TSL zou je ook wel moeten liggen, hoewel ik dat persoonlijk niets vond. Ik heb zelf een DSL, maar denk dat (zonder pedaaltjes) deze toch wat soft voor je is. Hij is niet echt geschikt voor metal en high gain werk. Verder is het wel een super amp :)
Bezuinig ook zeker niet op je cabinet! Dit heeft veel invloed op je geluid.

Agent_Smith
27 oktober 2006, 09:27
JCM900 of DSL. Persoonlijk vind ik de DSL veel beter, maar de 900 lang niet zo slecht als vele beweren.

AART
27 oktober 2006, 16:57
JCM 900 moet je goed mee opletten:

Je hebt twee versies, de 2100(SLX) en de 4100(Dual Reverb).

Die laatste is tweekanaals, maar word je Ibanez een nogal schelle combinatie.
Die eerste is prima, die heb ik ook gebruikt icm een Ibanez RG, maar is maar eenkanaals, dus je zal dan met pedaaltjes/de volumeknop van je gitaar moeten gaan werken.

Mijn extra advies: DSL 50 + Marshall/ENGL 4x12.

zjanke
27 oktober 2006, 18:27
JCM900 of DSL. Persoonlijk vind ik de DSL veel beter, maar de 900 lang niet zo slecht als vele beweren.

Ik vind een TSL ook niet zo slecht als beweerd wordt, maar het is en blijft een hardnekkig verhaal op internet, evenals dat van de 900 serie.
Het is een ander soort versterker en je moet zelf beslissen wat je goed vindt door te luisteren, niet door te lezen.

Agent_Smith
27 oktober 2006, 18:32
Ik vind een TSL ook niet zo slecht als beweerd wordt, maar het is en blijft een hardnekkig verhaal op internet, evenals dat van de 900 serie.
Het is een ander soort versterker en je moet zelf beslissen wat je goed vindt door te luisteren, niet door te lezen.


Ik heb ze dus alle drie gehad en van die drie is naar mijn smaak de TSL verreweg de slechtste. De JCM900 DR hoor ik nog steeds wekelijks en zelf speel ik naar volle tevredenheid op een DSL. Maar de voicing van de TSL is absoluut niet aan mij besteed. Maar nogmaals: het is een kwestie van smaak natuurlijk.

zjanke
27 oktober 2006, 21:35
Ik heb ze dus alle drie gehad en van die drie is naar mijn smaak de TSL verreweg de slechtste. De JCM900 DR hoor ik nog steeds wekelijks en zelf speel ik naar volle tevredenheid op een DSL. Maar de voicing van de TSL is absoluut niet aan mij besteed. Maar nogmaals: het is een kwestie van smaak natuurlijk.

Inderdaad een kwestie van smaak, maar het ligt er bij de TSL's (net als bij de 900 :) ) heel erg aan welke je specifiek hoort en wat er mee gedaan is. Als je een 601 of 602 pakt met de standaard celestion wolverines erin, dan is dat in mijn oren een belangrijk deel van de slechte naam. Vervang de speakers door minder vlakke speakers met meer mid en je hebt ineens een veel beter geluid. Experimenteer wat met buizen en er gaat een wereld voor je open.

En niet onbelangrijk, een TSL moet helemaal open! Als de eindbuizen werken dan hoor je waarom het een Marshall is.


en laat dat nou net de reden zijn dat ik er een te koop heb, wat gaat dat ding dan knetterhard!:)

Agent_Smith
27 oktober 2006, 22:54
Inderdaad een kwestie van smaak, maar het ligt er bij de TSL's (net als bij de 900 :) ) heel erg aan welke je specifiek hoort en wat er mee gedaan is. Als je een 601 of 602 pakt met de standaard celestion wolverines erin, dan is dat in mijn oren een belangrijk deel van de slechte naam. Vervang de speakers door minder vlakke speakers met meer mid en je hebt ineens een veel beter geluid. Experimenteer wat met buizen en er gaat een wereld voor je open.

En niet onbelangrijk, een TSL moet helemaal open! Als de eindbuizen werken dan hoor je waarom het een Marshall is.


en laat dat nou net de reden zijn dat ik er een te koop heb, wat gaat dat ding dan knetterhard!:)

Ik heb allemaal tops gehad. Mijn cab is een 1978 Marshall Greenback cab.
Met die TSL geen goed geluid te krijgen. Andere cabs nog geprobeerd, andere buizen, bias wat veranderd, alles... Het hielp allemaal niets. Boven de '8' werd het geluid idd iets minder...uh...onbruikbaar. Laat ik het zo zeggen: meer dan matig werd het niet.
Uiteindelijk weggedaan en mijn huidige DSL50 gekocht. Binnen 5 seconden het geluid wat ik al die tijd zocht.

mmrizio
27 oktober 2006, 23:39
JCM 900 moet je goed mee opletten:

Je hebt twee versies, de 2100(SLX) en de 4100(Dual Reverb).

Die laatste is tweekanaals, maar word je Ibanez een nogal schelle combinatie.
Die eerste is prima, die heb ik ook gebruikt icm een Ibanez RG, maar is maar eenkanaals, dus je zal dan met pedaaltjes/de volumeknop van je gitaar moeten gaan werken.


En de 50 watt versies daarvan: de 2500 en de 4500.

Van de 2100/2500 hebben ze de eerste jaren ook nog de 'normale' niet-SL/X versie gemaakt. Deze gebruikt net als de 4100/4500 diode clipping.

Hoe klinkt de oude 2100 eigenlijk? Als een 4100 of toch anders?

Maurice