PDA

View Full Version : Wie Is Een Kei Met De G-force Van Tc Elec.?



raymyr
26 oktober 2006, 20:14
Ik heb een combinatie Mesa Boogie Triaxis + Mesa Boogie 2:90 Simul Class en TC-Electronic G-Force.

De MB-combinatie blaast je van het dak maar komt de G-Force erbij dan is er vrijwel geen volume meer. Van alles geprobeerd. Dealer komt er niet uit, kent de G-Force niet. "Handleiding" voorziet niet in de oplossing.
WIE O WIE kan/wil mij de routing/aansluiting/programmering uitleggen?

Harm
26 oktober 2006, 22:05
Pagina 7 even doorlezen van de triaxis manual, daar staat iets over de loop van de triaxis die je per preset kunt programmeren...

Pagina 29 en 30 geven weer hoe je parallel en serieel je effecten aansluit...

handleiding: http://www.mesaboogie.com/manuals/Triaxis.pdf

Zoals ik het zie is p 39 de parallelle aansluiting: dus killdry in je G-Force! en stuur de send effect volume in!!! (pagina 7 handleiding)

P30 is de seriele dus via de output van de triaxis naar de G-Force en dan door naar de eindtrap... hier dus een mix van wet/dry geven..

Succes!

Harm

raymyr
26 oktober 2006, 22:29
hallo Harm,

Met dank. Ik ga het proberen en hopen dat ik eruit kom.....De dealer had namelijk na diverse pogingen om de enorme geluidsdruk van de Triaxis via de G-Force te laten klinken geconcludeerd dat het probleem in de G-Force zat: ergens een instelling daarin die hij niet kende.

Harm
27 oktober 2006, 07:23
Als het niet lukt laat het me even weten!

dan ga ik het ook even proberen... Heb tenslotte op de 2:90 ook alles staan.

Laat dan wel even weten welke setup je gebruikt: parallel of serieel...

Succes!

Harm

Michael AE
27 oktober 2006, 08:34
Het verschil tussen de TriAxis direct naar de eintrap en de TriAxis via de G-Fornce naar de eindtrap is inderdaad erg groot. De G-Force is namelijk totaal geen transparant apparaat. Je zult altijd wat druk verliezen door de A/D en D/A converters.

Er zijn meerdere opties om ervoor te zorgen dat je toon intact blijft.

- Koop een (GOEDE, geen Behringer!!) mixer en ga de boel parallel draaien. Nadeel is dat je altijd je droge sound door je efx heen hoort, waardoor 100% wet efx onmogelijk zijn, mits je een midi-gestuurde mixer gebruikt. (Die klinken helaas meestal minder transparant in mijn oren...) Voordeel is dat je sound beter in tact blijft.
- Koop een extra speaker en eindtrap en ga W/D of W/D/W draaien. Nadeel hiervan is dat het extra zwaar en groot wordt en je hebt hetzelfde probleem als met een parallele setup. Voordeel is dat het HEEL groots en mooi klinkt. De best klinkende optie, IMO.
- Wat ook redelijk werkt, is bij je bestaande routings altijd een leeg lijntje van de input naar de output te routen. Het verschil zal niet wereldschokkend groot zijn, maar het is een verbetering.

Succes.

raymyr
27 oktober 2006, 17:40
(Sorry jongens, ik kan geen quotes toevoegen)

--- Pagina 7 even doorlezen van de triaxis manual, daar staat iets over de loop van de triaxis die je per preset kunt programmeren...---(HARM)

Dit heeft geen zin. Dat is gewoon schakelen tussen wet en dry in de 3 modes DEEP, ½ DRIVE en MODERN. Volume blijft erg laag. Mijn 2:90 staat op 10! En nog kun je gewoon je hoofd voor de 4x12 houden. Moet je niet proberen op stand 2 als hij rechtstreeks aangesloten is....

---Laat dan wel even weten welke setup je gebruikt: parallel of serieel... ---(HARM)

Ik heb alles aangesloten volgens pagina 29, incl. midicontroller (Roland FC200)

----De G-Force is namelijk totaal geen transparant apparaat. Je zult altijd
wat druk verliezen door de A/D en D/A converters.--- MICHAEL AE

Het is geen kwestie van wat druk verliezen. Er is eigenlijk totaal geen druk. Het klinkt als een goedkoop versterkertje van 100 euro....
Ik krijg nu het vermoeden dat de G-Force (overigens een geweldige fx-kwaliteit) geen match is voor de Triaxis....

bluegate
27 oktober 2006, 19:59
Op welk level staat de output van de Gforce?
Je kunt kiezen uit -10dB of +4dB, hij moet uit op +4dB staan.
Dan krijg je Line-level aan de uitgang.
Indien je de input regelaar ver open moet zetten zou ik de input op -10dB zetten.

En als laatste de beste manier om de G-Force serieel te gebruiken is een
blanco lijn tussen In en Out trekken in de effectrouting.
Daar krijg je een hoop druk mee terug.

Succes!

raymyr
27 oktober 2006, 21:20
---Op welk level staat de output van de Gforce?
Je kunt kiezen uit -10dB of +4dB, hij moet uit op +4dB staan.
Dan krijg je Line-level aan de uitgang.
Indien je de input regelaar ver open moet zetten zou ik de input op
-10dB zetten.

En als laatste de beste manier om de G-Force serieel te gebruiken is een
blanco lijn tussen In en Out trekken in de effectrouting.
Daar krijg je een hoop druk mee terug. ----

Ik kan nergens die +4 of -10 dB instelling vinden. Waar zit die precies?

Mijn inputregelaar staat nu op ongeveer 10 uur. Outputregelaar op ongeveer 3 uur (slaat net in het oranje)

De outputknop van de Triaxis staat op 2. Verder draaien tot 10 heeft geen effect.

Een blanco lijntje....??? Hoe doe ik dat?

bluegate
28 oktober 2006, 03:28
Mmmm G-Major heeft de keuze tussen -10dB en +4dB niet de G-Force...
Heb ze beiden gehad, dus foutje van mij.

Als je op Input/Output drukt zie je rechts in het display de instellingen in dB's.
Hij kan tot +22dB uitsturen dus moet makkelijk je eindtrap kunnen aansturen.
Er gaat dus iets mis ergens, lijkt wel of de volume instelling niet klopt.
Heb je een expressie pedaal aangesloten op CC 7 ?

Voor het lijntje moet je kijken bij effect routing in de manual.

raymyr
28 oktober 2006, 23:20
----Hij kan tot +22dB uitsturen dus moet makkelijk je eindtrap kunnen aansturen.----


Hij staat op -15 input en +20 output (hij kan tot +23 output)

Ik heb alleen de Roland MK II 200 aangesloten op de Triaxis.


Hier komen we zo niet uit....toch?

bluegate
29 oktober 2006, 00:11
Zonder daadwerkelijk in je setup te kijken wordt het erg lastig.

Probeer eens de FC200 aan te sluiten op de G-Force Midi In.
Je kunt volgens mij een controller opgeven die is aangesloten en de FC200
staat daartussen (zie Global/Midi sectie).
Met een beetje mazzel wordt het volume aan het expressie pedaal gekoppeld.
Kijk of als je het expressie pedaal beweegt het volume veranderd.

raymyr
31 oktober 2006, 16:28
Iemand nog concrete aanwijzingen?