PDA

View Full Version : welke band zijn vaak in Eb gestemd???



sjoerd5
26 oktober 2006, 14:53
titel zegt het

ik weet nirvana

twijfelingen

Metallica???

jimi hendrix??

Terence
26 oktober 2006, 15:33
Metallica is gewoon in E.

Slayer staat voor zover ik weet in Eb.

Gitaargek
26 oktober 2006, 15:37
Stevie Ray Vaughan
Katie Melua ook dacht ik, weet ik niet zeker.

Gitaargek
26 oktober 2006, 15:38
Jimi Hendrix over het algemeen ook.

Han S
26 oktober 2006, 16:20
Metalbands staan vaak lager gestemd, ik heb eens een CD opgenomen met de hongaarse band Sear Bliss en die stonden in B, echt waar. Dat is wel het laagste wat ik heb meegemaakt.

Bl44t44p
26 oktober 2006, 16:22
Metalbands staan vaak lager gestemd, ik heb eens een CD opgenomen met de hongaarse band Sear Bliss en die stonden in B, echt waar. Dat is wel het laagste wat ik heb meegemaakt.

Ehm, hij vraagt om Eb, niet downtunen over het algemeen.

Anouk speelt live ook in Eb dacht ik.

mayniac
26 oktober 2006, 16:37
- Live
- Guns 'n Roses
- Racoon
- Weezer

Baco
26 oktober 2006, 16:39
Slayer idd

strat 91
26 oktober 2006, 16:56
sommige nummers van metallica staan idd in eb zoals turn the page , Ronnie en natuurlijk the unforgiven 2 en zo zullen er nog wel een paar zijn.
veel jaren 80 bands staan een half nootje lager, van halen , sommige dokken songs , malmsteens rising force enz

gegroet strat 91

LaurentB
26 oktober 2006, 18:36
Anouk............ (die puntjes zijn omdat anders het bericht te kort was, maar met dit commentaar erbij is het ook lang genoeg, alhoewel ik dat commentaar weer niet zonder die puntjes had kunnen geven).

Bl44t44p
26 oktober 2006, 18:42
Anouk............ (die puntjes zijn omdat anders het bericht te kort was, maar met dit commentaar erbij is het ook lang genoeg, alhoewel ik dat commentaar weer niet zonder die puntjes had kunnen geven).

Had ik al genoemd ;)

kiem
27 oktober 2006, 02:52
misfits, yngwie malmsteen, nocturnus, paar albums (of iig 1) van cannibal corpse.. verder week ff niet :D

_Slash_
27 oktober 2006, 12:14
Guns N' Roses en Hendrix idd.
Extreme ook in Eb.
Satriani heeft dr ook een paar in Eb.

taylor
27 oktober 2006, 12:20
van halen
ac/dc (sommige albums)

Trocar
27 oktober 2006, 12:49
Dio (de band van ...), Megadeth.

Menneskedyr
2 november 2006, 12:13
Metalbands staan vaak lager gestemd, ik heb eens een CD opgenomen met de hongaarse band Sear Bliss en die stonden in B, echt waar. Dat is wel het laagste wat ik heb meegemaakt.

Meshuggah speelt in F#, dat is pas laag.
Ze spelen dat wel op 8 snarige gitaren.

Hiddie
5 november 2006, 11:08
Van Halen staat heel vaak (altijd live) een half lager omdat David Lee Roth niet bepaald een piep stem heeft.

Metallica - in een aantal nummers.

Guns 'N Roses vaak live.

Slayer heel vaak.

AC/DC heel soms.

Rude Perception
5 november 2006, 12:39
Metalbands staan vaak lager gestemd, ik heb eens een CD opgenomen met de hongaarse band Sear Bliss en die stonden in B, echt waar. Dat is wel het laagste wat ik heb meegemaakt.

B is standaard tuning op een 7-snaar. Dat is toch niet zo ontzettend zeldzaam. Pas als je op een 7-snaar naar beneden gaat tunen, dan zit je echt zeldzaam laag.

Mr.Bluesbreaker
6 november 2006, 17:19
Volgens mij Stevie Wonder ook, omdat je dan meer zwarte toetsen hebt op piano. Of dat nou makkelijker is, maargoed de beste man is blind.
Meen me te herinneren dat "I wish" in Eb staat.

Herman
6 november 2006, 18:29
Bands waarvan ik weet dat ze het iig af en toe gebruiken:
AFI
Metallica (volgens mij af en toe ook)
Paul Gilbert gebruikt 't ook wel eens...
System Of a Down

vast en zeker meer.. maar ik kom zo op niks...waarshcijnlijk nog wel wat hardcore bands?

pol
6 november 2006, 19:29
de beatles.

B is trouwen helemaal niet zo raar, da's de standaard deathmetal stemming, die bands staan zo goed als allemaal in B of lager.

kiem
7 november 2006, 20:55
de beatles.

B is trouwen helemaal niet zo raar, da's de standaard deathmetal stemming, die bands staan zo goed als allemaal in B of lager.dit slaat egt op poep, dr zijn minstens net zoveel deathmetalbands die in Eb, D of in C# spelen als bands die in B spelen, over t algemeen zou je nieteens kunnen zeggen dat deathmetal een standaart stemming heeft, omdat die letterlijk van E tot A gaan, en soms nog iets lager.

Reel Big Fish
7 november 2006, 22:28
Motorhead speelt bijv. Ace of Spades in Eb

Ratdawg
7 november 2006, 22:59
Het meeste (ouwe werk) van Green Day is ook in Eb.

harrie-beton
9 november 2006, 08:49
De eerste 7 albums van U2 is ook vaak E mol. Zoals Sunday Bloody Sunday. op de video pakt hij een Bm maar je hoort een Bes.

Makor1966
13 november 2006, 22:18
Anouk is vaak in Eb, Live ook wel.

Marrie

Helter Skelter
13 november 2006, 22:30
de beatles.


Beatles zeker niet

Bl44t44p
14 november 2006, 09:39
Anouk is vaak in Eb, Live ook wel.

Marrie

Goh, pas voor de derde keer genoemd.

pol
14 november 2006, 09:49
Beatles zeker niet

leer luisteren

Helter Skelter
14 november 2006, 09:55
leer luisteren

welk nummer dan Polleke?

pol
14 november 2006, 10:08
1. Het is Pol voor u.
2. Ze deden dit voortdurend live, was handiger voor de zang, in de studio speelden ze eigenlijk ook alles wat lager in, maar werd de band wat sneller gezet zodat het toch hoger klonk.

Helter Skelter
14 november 2006, 10:50
nee, dat is een hardnekkig misverstand wat in de wereld is geholpen door de films van The Beatles on the Ed Sullivan Show en in het Shea Stadium. De band van beide optredens loopt iets langzamer waardoor de pitch ook iets lager is, vooral bij het Shea concert is dat goed te horen, de stemming zit daar ook ergens tussen E en Eb. Ook stemde de 60's bands bijna altijd op gehoor waardoor de pitch ook niet altijd A=440 was, maar er meestal net onder.

Het vertragen van de tape door George Martin klopt wel maar bij mijn weten alleen voor de soundtrack van 'A Hard Days Night'

Lacrimosa
14 november 2006, 11:36
Meshuggah speelt in F#, dat is pas laag.
Ze spelen dat wel op 8 snarige gitaren.

gewoon F hoor :)! Standaard 8-string tuning!

Het nummer Spasm staat in Bb!!!!!11 (dus halve noot lager dan een 5 snarige bas!!)

Philippe
14 november 2006, 19:52
Metallica speelt vanaf Load in Eb of lager (St. Anger).

Menneskedyr
14 november 2006, 20:54
gewoon F hoor :)! Standaard 8-string tuning!

Het nummer Spasm staat in Bb!!!!!11 (dus halve noot lager dan een 5 snarige bas!!)

Huh, 8snaar is toch F#-B-E-A-D-G-B-e?

Lacrimosa
14 november 2006, 21:03
Huh, 8snaar is toch F#-B-E-A-D-G-B-e?

nee gewoon F hoor hehe!

Menneskedyr
15 november 2006, 21:49
Oke, hehe.

Arch_Evil
15 november 2006, 22:04
Voor zover ik weet spelen heel veel Power Metal bands in Eb tuning. Voorbeelden zijn HammerFall, Stratovarius, Masterplan, Iced Earth, en vast nog wel veel en veel meer van dit soort bands ;)

Mauser
21 november 2006, 16:31
Morbid Angel speelt meeste nummers in Eb. Cannibal Corpse op de eerste paar albums ook idd


Maar ik vraag me af.. waarom zou je dat willen weten? Omdat je zelf in Ed gestemd staat?

Ik sta standaard in D, en speel daarmee nummers die oorspronkelijk in E zijn (bv Metallica) maar ook nummers die oorspronkelijk in B zijn (bv Amon Amarth) Alleen met drop tunings wordt het wat lastiger :P

RedBuell
30 november 2006, 00:16
James Hetfield schijnt zijn stem een beetje vernaggelt te hebben sinds the nowhere else to roam tour vadaar dat ze ook veel oorspronkelijk in E gestemde nummers nu ook in Eb of lager spelen. Mischien is de zang ook een van de redenen van die ander bands.

that90sshow
3 december 2006, 15:32
- Live
- Guns 'n Roses
- Racoon
- Weezer

Weezer inderdaad in Eb op de blue album en pinkerton. Heerlijke schijven...