PDA

View Full Version : Ik mis iets in mn geluid



Nocki
26 oktober 2006, 13:43
Hoi,

Ik mis iets in mn geluid. ik speel op een Mesa roadster top met 2 2x12 recto cabs met V30's erin.
voor fx gebruik ik een G-system. nu weet ik dat de g-system tone sucked dus in principe zou die eruit moeten maar k gebruik graag fx en ik ben best wel gek op dat ding. due eigenlijk moet ie ook weer blijven.

mn clean, crunch low gain en high gain geluiden zijn eigenlijk allemaal het net niet. net alsof het niet echt doorkomt. hoog is vaka wat te fuzzy en het geluid is ook niet altijd super.

het laag is daarbij ook niet super strak. al met al knaagt het dus aan me. want het geluid zit er wel degelijk in. maar het komt er gewoon niet uit.

iemand een idee? misschien toch andere spreakers?

wat heb ik zelf al geprobeerd:

natuurlijk al zonder fx
andere kabels
gerommeld met de buizen

wat ik nog ga proberen is andere gitaar en ik wil kijken naar andere speakers. heb dus echt geen idee hoe ik het geluid warmer/strakker en voller kan krijgen.

over een marshall 1960a cab klonk het trouwen al iets beter.

iemand??? alvast bedankt

DaveItUp
26 oktober 2006, 13:54
No offense, maar heb je niet zo'n beetje alles al geprobeerd?

FNaRK
26 oktober 2006, 13:54
G system verkopen

(ik bied je 400 euri)

Kim Wilson
26 oktober 2006, 13:55
Andere speakers! Of een mooie nieuwe cab!



(ruilen voor een nieuwe Greenback?)

jelledevos
26 oktober 2006, 14:00
als een 1960a mooier klinkt koop dan een 1960a of denk ik dan te simpel? :P

effecten verslechten meestal alleen maar je basissound vnd ik. probeer eerst een goede basissound zonder effecten te krijgen. en dan pas effecten erbij

Josdevos
26 oktober 2006, 14:02
Ga eens wat andere cabs proberen.
Ik denk wel dat V30 dé speaker zijn icm een recto, maar er is nog zoveel verschil tussen verschillende cabs onderling.
Ik vind bijvoorbeeld een Marshall 1960AV (met V30), een Bogner V30 en de Rivera V30 beter klinken met een Recto.

MSNL
26 oktober 2006, 14:37
Hi,

Klinkt het zonder G-system wel goed, of ook niet naar je zin?
Wat voor gitaar(en) gebruik je?

grt

MSNl

Neals
26 oktober 2006, 14:50
Als ik jou was zou ik in eerste instantie gaan spelen met diverse cabinetten en kijken wat dat doet. Dan zou je een andere gitaar kunnen proberen, en als dat niet helpt, andere top?

piezo
26 oktober 2006, 14:58
En als ik jou was, zou ik eens naar een psycholoog gaan: Om er achter te komen waarom je altijd al iets anders wilt voordat je de tijd genomen hebt om te leren werken met wat je hebt en te leren daar alles uit te halen. :sssh:

piezo
26 oktober 2006, 15:00
Als ik jou was zou ik in eerste instantie gaan spelen met diverse cabinetten en kijken wat dat doet. Dan zou je een andere gitaar kunnen proberen, en als dat niet helpt, andere top?Nu vooruit, probeer dat dan nňg maar eens een keer. Maar daarna echt de boel wegdoen en een andere liefhebberij zoeken, hoor! :seriousf:

1959SLP
26 oktober 2006, 15:04
Ja heej, je noemt me ook ff wat crap op. Vindt je t gek?

Nocki
26 oktober 2006, 15:14
Ok.. sommige opmerking heb ik verdiend. maar andere ook zeker niet.
Het geluid is gewoon goed. zeker voor 90%

heenige wat ik wil is een nog strakkere bas en wat minder fizzy hoog in het geluid.

het geluid zonder fx is niet 100% en wil het met deze spullen gewoon proberen 100% te maken.

ik denk dat ik nu ik wat langer met de v30's speel eigenlijk erachter kom dat het beter moet kunnen.

een marshall 1960A klinkt zeker niet beter dan mijn kast. anders had ik ze beide ook niet weggedaan maar misschien kan iemand er wat mee die begrijpt wat ik bedoel. vandaar de oprmerking over die kast.

dit weer wegdoen doe ik niet. daar klinkt het gewoon te goed voor. het klopt gewoon van alle kanten behalve net dat strake laag en dat fizzy hoog.

de gitaar is een les paul smartwood die van zichzelf al nbiet super veel laag heeft dus ook die optie houdt ik open. ik ben toch al op zoek naar een nieuwe gitaar en ben bezig voor een custom of een standard faded.

gerrekat
26 oktober 2006, 15:38
Het blijft een veredelde rectumfrier! nem nouw gewoon een lekkere Mark IV als je perse Mesa wil blijven!

Josdevos
26 oktober 2006, 15:39
Andere cab dus...

Mesa, Engl etc zijn frontloaded... Meer ambetante top end met V30s, lossere maar vettere bas...

Bogner, Marshall etc rearloaded... Meer mids...

edit: oopsi mixex up! Thx lord.

LordRiffenstein
26 oktober 2006, 15:47
Andere cab dus...

Mesa, Engl etc zijn rearloaded... Meer ambetante top end met V30s, lossere maar vettere bas...

Bogner, Marshall etc frontloaded... Meer mids...

Engl cabs zijn frontloaded, Marshall rearloaded dacht ik.

Die Roadster is toch dual recto, mocht je tube rectification gebruiken, zou ik een keer diode proberen om de boel strakker te krijgen. Het fuzzy hoog kan van die V30s komen, hebben daar erg veel last van zolang ze niet deftig ingespeeld zijn.

Nocki
26 oktober 2006, 15:56
Bedankt voor de tips.

alles staat idd al op diode stand want dat klinkt het beste vind ik.

zou het vershil uit maken als ik de speakers aan de achterkant tegen het baffle board zet? als het dan wat strakker en beter wordt minder hoog en meer mid zou ik misschien al blij zijn.

goed idee speakers er tegen aan zetten?

AART
26 oktober 2006, 16:00
Het blijft een veredelde rectumfrier! nem nouw gewoon een lekkere Mark IV als je perse Mesa wil blijven!

Hmm, die heb ik em afgenomen :satisfie:


@Nocki:

EQ in de loop voor strakkere bas?

En test ook eens VHT kasten, die vind ik zelf erg goed icm met Mesa's heb ik de afgelopen jaren gemerkt, helaas zijn ze te duur voor mij maar probeer het eens.

Of gewoon andere speakers.
Eminence governor? Eminence the wizard?

marc_o
26 oktober 2006, 16:09
Nocki,

Ik heb een Rivera 212 V-30 speakerkast en volgens mij is die rearloaded.
Mocht je eens willen testen, ik woon op 5 minuten bij je vandaan, kom maar halen hoor. Wellicht is dat het verschil en kom jij er op die manier ook achter dat echte mannen op Rivera spelen :-)

Mitch
26 oktober 2006, 16:18
Als je er na het bezoek aan marc nog niet uit bent zou ik je willen aanraden eens en G12H duo te proberen. Ander tophoog en een ander laag dan een setje V30's.
Andere V1 had je waarschijnlijk ook al geprobeerd ?

Kijk, het is nu heel erg makkelijk om 'm in te koppen "haha, Nocki, je bent nooit tevreden" maar 't gaat hier blijkbaar om 't van 'zeer oké' naar 'geweldig' te krijgen.
Wat me alleen niet duidelijk is: over welke volumes heb je 't ? Het probleem dat je beschrijft komt een beetje over als een meerkanaals buizenamp die niet genoeg op zijn poweramp kan/mag leunen.

Nocki
26 oktober 2006, 16:24
@marc

geweldig man dankjewel! vind ik tof van je. daar kom ik graag eens gbruik van maken.

@mitch
wat je zegt heb je elemaal gelijk in. dit is ook iets waar ik mee bezig ben om te kijken hoe ik dat beter kan krijgen. maar ik wou daar eerst even nog wat idngen mee proberen. ik heb een mixertje liggen waarmee ik dat nog moet proberen om hel geluid wat op te krikken en de poweramp op zn donder te geven.

@aart
ik heb meer mensen gezien die eminence governers in hiun mesa deden. maar het het helaas nog niet mogen horen. dit was ook de reden om deze vraag te stellen. misschien kwam het ter sprake. tis ds een bevestiging.

allen bedankt. we gaan hier mee aan de slag

ps andere V1 was idd al geprobeerd

marc_o
26 oktober 2006, 16:28
Ik heb ook nog 2 maal G12H75, of hoe die krengen ook alweer heten. Zitten in de Fandangocombo, maar dat koppelen we dan wel af.

Ik pm je m'n telefoonnummer wel.

Squier4ever
26 oktober 2006, 16:48
je kan ook eens een simpel EQ pedaaltje proberen, schijnt ook een wereld van verschil te zijn

AART
26 oktober 2006, 16:59
MIsschien moet je de speakerkabel omdraaien :D

Negative K3 fan
26 oktober 2006, 17:05
misschien moet je naast de genoemde zaken eens kijken naar de ruimte waarin je gitaar speelt en naar de positionering van zowel jezelf als de speakers binnen die ruimte. Acoustiek/akoestiek is een erg belangrijke factor als het gaat om geluid.

Nocki
26 oktober 2006, 17:07
Kabels, ruimte, presenceknop, beamblockers... de variabelen zijn allemaal uitgeschakeld.
alleen basis dingen zoals speaker plaatsing in de kast. speaker zelf. input vermogen en outpout vermogen zijn dingen waar ik nog mee bezig ben.

ik denk dat wat besproken is me al wel gaat helpen. straks marc even bellen en dan is nocki ook weer wat verder.

LordRiffenstein
26 oktober 2006, 17:08
Rearloaded is volgens mij niet strakker dan frontloaded, net omgekeerd.

Orpheo
26 oktober 2006, 17:15
ik denk nu eigenlijk aan een tubescreamer en een bogner kast....

kokeleko
26 oktober 2006, 18:22
MIsschien moet je de speakerkabel omdraaien :D

Heel dicht in de buurt, een "andere" spiekerkabel en of (goede) gitaar kabel doet wonderen met je laag kwaliteit van je geluid.

AART
26 oktober 2006, 18:36
Rearloaded is volgens mij niet strakker dan frontloaded, net omgekeerd.

Idd.

Toen ik mijn speakerkast van rearloaded naar frontloaded heb omgebouwd, werd hij veel strakker, zeker in het laag.

Ik vind zelf frontloaded beter klinken, clean is ook sprankelender en strakker, ook is het geluid knallender en voller.

Anders Destium
26 oktober 2006, 19:40
MIsschien moet je de speakerkabel omdraaien :D

Precies, en misschien eens een fatsoenlijke gitaar kopen!

DREAMMACHINE
26 oktober 2006, 20:06
.....andere pick-ups kan een wereld van verschil zijn!....lijkt mij idd dat je gitaar op dit moment één van de zwakste schakels is....

AART
26 oktober 2006, 22:35
Precies, en misschien eens een fatsoenlijke gitaar kopen!

Jij hebt vast nog wel een leuke PRS over? :D

Rwin
26 oktober 2006, 23:37
OMG ik kan dit topic bijna niet geloven...:nervous:

na goed, ff kijken:
amp price: over 2000 CHECK
cab price: 800(?) CHECK
FX price: 1500 CHECK

guitar: unknown CHECK

echte optie: gitaar gaan doen, pak een stock PRS, of Gibson f Fender, net waar je van houd. Uiteraard ook in de klasse 1500 euro.

optie omdat het Nocki is: GO SEE A DOCTOR!

Dude
26 oktober 2006, 23:45
Hahahaha

nocki...

ik vind het rot voor je, echt. Ik zit momenteel met hetzelfde probleem.. een koch multitone gekocht, in financieel opzicht echt de max aan geld dat ik uit wil geven aan een amp,

en na veel gigs... is hij het toch weer net niet haha. Ik blame het alleen aan de speakerkast nu...


kan je niet helpen helaas, maar wens je veel succes, en een tip ? wees ook eens tevreden met wat je al hebt, scheelt je een hoop geld.

vinni
27 oktober 2006, 01:05
Hoi Nocki,

Tja moeilijk allemaal......nooit echt tevreden met je geluid.

Ik weet wel dat ik de V30's in mijn ENGL cabs heb vervangend door Gov's.
Deze klinken beter.....het laag is strakker, meer in balans en de bekende midhoog spike van de V30 ben je grotendeels kwijt. Heb ook direct Evidence Audio Siren kabel in de cabs gedaan (wel op de juiste richting letten :seriousf:)
De cabs klonken toen een stuk beter. Maar dat was in combinatie met MIJN vertsterker en MIJN gitaar....en ook MIJN oren!

Schrik niet...de cabs gaan in de verkoop. Op mijn nieuwe head klinken ze niet super daar past meer een oversized 2X12 onder met open back en andere speakers. Zo gaat dat dus.....

Gelukkkig moet ik wel constateren dat ik met al mijn exercities steeds meer in de buurt van mijn geluid kom!......het kost wat....maar goed.

Succes!

Vinni

kiem
27 oktober 2006, 01:39
geen diee of dit al genoemt is,

eq pedaaltje?? mischina kan je dan net iets erin draaien wat je mist, je zei dat t hoog iets te fuzyz is, mischian dat ej dat er net uitkan halen met een eq pedaaltje..

tis maar een idee

Harm
27 oktober 2006, 07:20
Geweldig Nocki!!!

Dat niet tevreden zjin is normaal... Ik heb er jaren (en nu weer...) last van gehad...

Maar toch blijft er een grote grijns op mijn gezicht als ik jouw stukken lees...

Ik zou zeggen, probeer maar eens wat speakers! Ik woon niet om de hoek anders had je mijn Kitty Hawk kast (gruwelijk zware jongen, een geweldig goede kast, dit is nog de oude serie van ze) met greenbacks mogen uitproberen! Genoeg laag daarin...

Probeer anders inderdaad ook eens een andere gitaar, even voor je eigen beeld, dat je niet bedrogen wordt door je eigen oren! Vraag anders aan Marc eens of hij eens lusitert (sorry Marc!!), misschien doet een ander oor met een andere instelling een wonder...

Succes met de speakers!

Harm

vinni
27 oktober 2006, 09:54
Weer een fijn citaatje in je sig Harm! :seriousf:

Vinni

peter_heijnen
27 oktober 2006, 10:07
Wanneer je zulke "duidelijke" bezwaren hebt mbt je hoog en laag, zou ik ook denken aan experimenteren met EQ, zowel voor als na de preamp.

Harm
27 oktober 2006, 10:41
Weer een fijn citaatje in je sig Harm! :seriousf:

Vinni

Ja, dat is weer een raar verhaal waar ik zelf geen ruk van snap... Ik heb deze van iemand geadopteerd, stond ergens in een post.. Ik die persoon ervoor bedankt... was niet van hem, hij kende het niet, etc.. dus ach, maar gehouden!

On topic:
Dat advies van Peter is denk ik een goede, ervoor en in de seriele loop een eq (maar ja, welke)

Wat ik zelf zie is dat ik voor een nieuwe top toch echt zal moeten kijken hoe die klinkt bij verschillende speakers!! Ay, dat word een dure grap dan!!
Ik heb al plannen voor een ecstacy, iemand een tip welke cab daar goed mee klinkt?? De punch goed houdt, mooie mid frequentie en strak laag? :)

Harm

Wicked Willy
27 oktober 2006, 10:49
Ik denk dat er maar 1 oplossing is voor Nocki.............stoppen met gitaarspelen, lijkt me nogal frustrerend om nooit tevreden te zijn met je sound etc.

BLOK182
27 oktober 2006, 10:57
2 maal 2x12" kan wat meer laag pompen dan een enkele 2x12", misschien dat zo de situatie verbeterd. Welke pickups heb je in je gitaar? Andere elementen kan een wereld van verschil maken, vooral als je een amp hebt die het karakter van je gitaar goed weergeeft. Experimenteer anders daar eerst eens mee, is het goedkoopst en makkelijkst:-)

Nocki
27 oktober 2006, 11:14
Ik denk dat er maar 1 oplossing is voor Nocki.............stoppen met gitaarspelen, lijkt me nogal frustrerend om nooit tevreden te zijn met je sound etc.

tja. tis jammer ziulke reacties. ben zeker wel blij met mn geluid maar het is nog niet 100% ben nu eenmaal niet iemand die gaat voor een jcm800 op 10. ik moet vaak wat zachter spelen en heb een hoop mogelijkheden nodig voor diverse locaties en projecten. daarbij stel ik ook nog eens hoge eisen aan mn spullen.

vanochtend heb ik nog eens wat gerommeld met mn speakerkabels, buisjes en alles zo lekker mogelijk zonder fx ofzo ingesteld en ga nu nog eens langzaam kijken naar de moeglijkheden van alles. net zo lang tot de zwakste schakel zich laat zien ga ik opnieuw alles langzaam opbouwen.

als dit niet lukt zal ik nog eens contact op nemen met marc (marc bedankt voor je reacties!) maar tot die tijd even langzaam alles op bouwen dus.

ik heb zelf het idee dat het geluid van de roadster veel breder is kwa spectrum dan mijn vorige mesa amps. die waren meer geconcentreed op een bepeeld gebied en deze is breder. wat ik ook een beetje ervaar is dat de gitaar toch wat te kort komt. dus dat zal zondag bekeken worden. dan ga ik met mn amp naar de muziekwinkel om eens alle andere gitaren erover te probberen.

ben benieuwd...

ik hou jullie op de hoogte

Nocki

guhlenn
27 oktober 2006, 12:03
Nocki, welke gitaren heb je nog meer? Die smart wood, tja, heb ze nooit zelf bespeeld, maar akn me voorstellen dat ze de zwakste schakel zijn aangezien de rest van bizar hoog nivo is. Dus sluit me aan bij de mensen die je vragen of ej al eens een PRS of iets dergelijks hebt aangesloten?

taylor
27 oktober 2006, 12:15
de zwakste schakel ben je zelf denk ik,het zit echt niet in details.
toon zit voornameijk in je vingers ,dat kun je niet kopen :)

Nocki
27 oktober 2006, 12:40
Ik zal zeker mn gitaar eens kritisch gaan bekijken. ik speel er nu zo'n 3 a 4 jaar op geloof ik dus die mag vervangen worden he... :-)

met de tone in mn vingers ben ik bezig geweest. maar ik krijg dat fuzzy geluidje maar niet uit mn nagels. zou het schelen als ik mn nagels lak? en met welke lak zou ik ze dan moeten lakken om een wat smoother geluid te krijgen? ik denk donkere nagellak. misschien kan je meer informatie geven over de tone uit mn vingers...

pol
27 oktober 2006, 12:56
Ik zou er een stukje afzagen voor dat Black Sabbath geluid

Negative K3 fan
27 oktober 2006, 12:57
mensen die niet tevreden zijn met hun uiterlijk kunnen naar de plastisch chirurg, binnen tien jaar kunnen mensen die niet tevreden zijn met hun gehoord als nocki naar de oorchirurg :D

of misschien is het wel metafysisch, een teken van god omdat je niet vaak genoeg je bijbel leest :)

Duvel
27 oktober 2006, 13:55
Waarom probeer je eens geen actieve gitaar met EMG's.
Kan natuurlijk zijn dat je geen EMG mens bent, maar aan jou probleem te horen zou dit wel eens perfekt een oplossing kunnen bieden.
EMG geeft nu eenmaal geen fuzzy geluid en heeft een gedefinieerd hoog.

You like it or you hate it, no in between...

pol
27 oktober 2006, 14:01
blech, EMG's.
wat experimenteren met pickups is zeker geen slecht gedacht, gibson pickups zijn nu niet de meest gedefiniërde.
voor strak laag een niet fuzzy hoog kan ik wel de duncan full shred aanbevelen.

Nocki
27 oktober 2006, 14:06
EMG's zijn zeker mijn geluid niet. helaas.

Ben net even om een gibson standard faded geweest en zal die vanavond eens proberen. Ben erg benieuwd naar het verschil. indien het datgene is wat ik mis gaan er natuurlijk andere pu's in.

@negk3
jongen zulke opmekingen zijn zo makkelijk en goedkoop en bewijst dat je zo'n kleine geest heb dat ik alleen maar met veel medelijden moet zuchten.

iedereen bedank. ik zal vanavond meer kunnen zeggen.

Brord
27 oktober 2006, 14:27
tien tekens

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2006, 15:14
Kun je eens een mp3 posten van puur je gitaar+amp in wat verschillende soorten stijlen? Wellicht kunnen we hier dan er iets beters over zeggen.

BLOK182
27 oktober 2006, 16:41
Wat ook kan helpen...laat eens een paar (bevriende) gitaristen met hun gitaren en jouw amp aan de slag gaan. Laatst heb ik de geluidstechnicus van de studio eens met mijn Budda laten experimenteren, en door wat "rare" instellingen kreeg hij er ook bruikbare sounds uit, waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Ook kan je zo horen hoe je amp reageert op bepaalde speelstijlen. Misschien kan je iemand waarmee je bijvoorbeeld een weekje amp zou kunnen ruilen, hoor wel vaker op het forum dat mensen elkaars spullen lenen voor thuis wat te experimenteren.