PDA

View Full Version : hulp gevraagd installatie Behringer BCF2000



amon
26 oktober 2006, 13:36
Ik heb begin deze week een Behringer BCF2000 aangeschaft om deze te gebruiken in Cubase en Protools.
Ik ben ook al de hele week bezig het ding te laten werken op mn computer...

De shortcuts die ik in moet drukken volgens de handleiding kloppen niet, dat heb ik maar van een of ander forum vandaan moeten halen en geprobeert en ja, zo werkt het wel. Tenminste daardoor kan ik hem instellen in Mackie Behringer HUI mode, die nodig is voor ProTools.
Dat gedaan te hebben en ik druk exit (settings slaan vanzelf op op dit punt), gaan alle lampies uit (ook display) en brandt alleen het LEDje boven rotary 4.

Windows herkent nu een nieuw aangesloten hardware en wil een driver installeren. Deze driver heb ik van behringer.com gehaald en selecteer ik om te installeren, in een mum van tijd zegt windows dan dat hij succesvol geinstalleerd is. Mooi, dacht ik, maar hij doen nog steeds niet. Ook als ik de driver wil updaten en ik die installatie gewoon start, krijg ik een melding dat ik de BCF aan moet sluiten of aanzetten en op Retry klikken als ik dat gedaan heb. Welnu, mn BCF staat aan en is aangesloten, maar ik kan op Retry blijven klikken tot ik een ons weeg....

Vanaf hier snap ik er geen snars meer van.

Ik zie denk ik ook een beetje door de bomen het bos niet meer...

Ik heb de FCB aangesloten met USB, aan de kabel oid kan het niet liggen. Ik heb ook toen ik hem instelde in Mackie Behringer HUI mode ingesteld op U-1, dus mode 1 voor USB (controller, zonder MIDI aparatuur).

Verder heb ik ProTools 6.4 mbv Digidesign DIGI001. Ik had ook ergens gelezen dat het beter is de BCF met MIDI aan te sluiten, zou ik hem dan in de MIDI i/o kunnen prikken van de DIGI001?

Ik ben de weg kwijt, wie kan mij helpen?

harrie-beton
26 oktober 2006, 14:40
Wat doet dat ding nu zo bijzonder wat een computer met cubase of pro tools niet kan?

amon
26 oktober 2006, 14:43
Je kunt lekker fysieke knoppen draaien... Meer is het eigenlijk niet, gewoon een controller.

piezo
26 oktober 2006, 15:04
Al gevraagd op www.synthforum.nl? Daar zijn veel meer gebruikers/deskundigen van die controllers dan hier.

harrie-beton
26 oktober 2006, 15:04
Op de Behringer site adverteren ze niet met ondersteuning in pro tools en cubase. Je hebt kans dat het niet werkt.

amon
26 oktober 2006, 15:19
Jawel, op verschillende fora gelezen dat mensen het ermee gebruiken.
Ook in de handleidingen van Behringer staat dat het kan. Hiervoor moet je de Behringer instellen als zijnde een Mackie controller, dan kun je geen presets of knoppen meer aanwijzen op de behringer, maar is alles op een vaste manier ingesteld.
Waarschijnlijk adverteren ze er misschien niet mee omdat het 'mooie' van het aparaat (dat je gewoon alle knoppen zelf een functie kunt geven etc) onmogelijk is.

amon
26 oktober 2006, 19:58
Oei, nou lijk ik helemaal de poppen aan het dansen te hebben.

Ik plaatste even op gearslutz ook een topic met mn probleem en wilde de tekst even kopieren van de driver installatie die zegt dat hij niet aangesloten is. Na het typen dacht ik, kom laat ik het nog 1 keer proberen en het werkte zowaar!
De driver is geinstalleerd. Mooi, dacht ik, dan update ik de bcf ook meteen even naar 1.10. De update begon normaal, ook dit werkte gewoon ineens!
maar toen de update met deel 4/17 begon kreeg ik ineens deze opmerking:


Please select a file to upload.
Checking file: C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\behringer\bcf2 000_1-10\bcf2000_1-10.syx
BCF2000 update file selected.
Checking MidiPorts...MIDIINOPEN -> 0x0001 unknownMIDIINOPEN -> 0x0008 unknownMIDIOUTOPEN -> 0x0001 unknownMIDIOUTOPEN -> 0x0001 unknown
Writing Block 4/17 ...timeout ERROR
The hardware is not longer conected to your computer
--------------------------------
DANGER!!!
DO NOT SWITCH OFF YOUR B-CONTROL NOW
There were errors while flashing the OS.
Retry it now!
If you do switch off now your B-Control is only refreshable with a standard MIDI Interface but not working with USB anymore

!!!!!! Hmmmmm, nja, rustig nog maar een keer proberen, zoals ze vragen, dus ik dat proberen, krijg ik de hele tijd de volgende opmerking:


Checking MidiPorts...MIDIINOPEN -> 0x0001 unknownMIDIINOPEN -> 0x0008 unknownMIDIOUTOPEN -> 0x0001 unknownMIDIOUTOPEN -> 0x0001 unknownMIDIINSTART -> 0x000c unknown
No Suitable device found!
Please choose another file using the OPEN button or connect an appropriate device and press the RESCAN button.

Werkt dus allemaal niet meer en doet alsof er geen verbinding meer is...
Ik heb hem voor de zekerheid nog maar niet uitgezet.

amon
28 oktober 2006, 17:13
Zo, na 4 dagen deed hij het gisteravond eindelijk... Tsjongejonge...

johantipker
28 oktober 2006, 18:59
Hoog plug & play gehalte dus... :D

Wormaap
28 oktober 2006, 20:05
Hoog plug & play gehalte dus... :D
Plug & Pray bedoel je :D

harrie-beton
28 oktober 2006, 23:32
Blij dat het werkt maar je nam wel een risico.
In veel computer handleidingen staat:
DON'T FLASH THE BIOS If THE SYSTEM IS WORKING FINE

amon
29 oktober 2006, 02:39
Ja, het was voor het besturingsprogramma in de BCF dat ik aan het updaten was. Toen liep het hele zooitje ineens vast, heb het zo uren laten staan en op verschillende grote fora (gearslutz, etc) topics aangemaakt, maar toen na een paar uur nog niemand reageerden wilde ik toch echt verder en heb hem gewoon uitgezet...
Mocht de USB het niet meer doen, had ik een MIDI interface gekocht en het allemaal verder met MIDI proberen te doen. Ik las namelijk op verschillende sites dat er problemen konden zijn met sommige (oude) usb inputs van je pc en ik begon dus te vermoeden dat dat bij mij het geval kon zijn.
Uiteindelijk allemaal niet en doet nu alles het perfect!

Voordeel van die 4 dagen onderzoek is dat ik het aparaat nu qua instellingen etc door en door ken.

amon
29 oktober 2006, 02:41
Plug & Pray bedoel je :D
plug & ploeg