PDA

View Full Version : Brothers in Arms



Gitaargek
26 oktober 2006, 12:41
Het nummer Brothers in Arms, is dat in gewone tuning gespeeld en wordt dat ook helemaal met de vingers gespeeld?

Ik zag op een dvd van de Dire Straits dat Mark Knopfler alleen met zijn duim, wijs en middelvinger speelt. Klopt dat ook?

Zo wat een vragen he haha.

Groeten,

CowGuitar
26 oktober 2006, 13:50
Gitaar is een halve toon lager gestemd geloof ik. Mark Knopfler speelt inderdaad heel vaak met alleen zn vingers.

Gitaargek
26 oktober 2006, 13:59
Gitaar is een halve toon lager gestemd geloof ik. Mark Knopfler speelt inderdaad heel vaak met alleen zn vingers.
Ja dat klopt, maar speelt hij alleen met zijn duim, vijs en middelvinger. Is dat dan een andere manier van fingerpicken?

CowGuitar
26 oktober 2006, 14:57
Dat weet ik niet, dan is het in ieder geval een minder uitgebreide manier van fingerpicken. Hij heeft het ook niet heel erg nodig voor zijn muziek vind ik om zijn pink en ringvinger te gebruiken. Ik denk dattie het gewoon niet fijn vind om met plectrum te spelen ofzo.

RIES
26 oktober 2006, 19:47
Mark Knopfler speelt inderdaad heel vaak met alleen zn vingers.


Das met gitaar spelen meestal!

marcelca
27 oktober 2006, 11:29
ik speel zelf brother in arms in gewone tuning EADGBE

Met een backing track van guitar pro speel ik zelf met een plectrum....

Ik heb nog een andere backingtrack en hier kan je ook de gewone tabs in normale tuning overheen gebruiken

LaurentB
27 oktober 2006, 11:33
Ja dat klopt, maar speelt hij alleen met zijn duim, vijs en middelvinger. Is dat dan een andere manier van fingerpicken?

Mark Knopfler heeft vooral als beginnend gitarist veel akoestisch gespeeld en ook al direct in die fingerpicking stijl, meen ik. Die techniek heeft-ie min of meer overgenomen op electrisch gitaar denk ik.

B~Rock
27 oktober 2006, 12:32
Vergeet de pink niet om je volumepotmeter te bedienen (aanzwellende noten) ,of je gebruikt een pedaal...

marcelca
27 oktober 2006, 12:37
Vergeet de pink niet om je volumepotmeter te bedienen (aanzwellende noten) ,of je gebruikt een pedaal...


ik heb sinds kort een pod xt live, echt ideaal zo`n volume pedaal