PDA

View Full Version : Wat is nu een veelzijdige buizenbak



Ibanez44
11 december 2002, 21:45
Mijn plan is binnenkort een buizenversterker te kopen. Maar...... omdat ik in een coverband zit moet deze versterker wel veelzijdig zijn. Mooi clean maar ook een lekker scheurgeluid. Verder niet te veel poespas want voor de effecten heb ik een GT6. Ik weet dat geluid heel persoonlijk is maar hoor graag jullie ervaring.

hoofd
11 december 2002, 21:53
Zal je zometeen Lacrymosa krijgen met zijn Koch Multitone :wink:.

Ff ontopic, ik ben (nog) niet echt bekend in de wereld van buizenbakken, maar ik weet wel dat dit een redelijk vaak gestelde vraag is, dus met de zoekfunctie zal je zeker wel het een en ander vinden (keywords: veelzijdig, buizen :wink:).

Mitch
11 december 2002, 22:00
Als je goed clean en een lekkere scheur wil hoef je dus niet per se meer dan twee kanalen ? Dan heb je aardig keus !
Vertel eerste even wat je budget is, of je een combo wil, top, 2x12 etc. Adviseert wat makkelijker.

Moonchild
11 december 2002, 22:03
Twintone was voor mij DE amp, veelzijdig en betaalbaar.
Voor meer veelzijdigheid heb je de Multitone, die heeft een extra kanaal, maar ik weet niet echt of dat zo gek veel bijdraagt aan het scala van geluiden, het is echter wel handig als je live meerdere sounds nodig hebt.
Ik vind dat de Twintone echt een van de goedkoopste buizenamps is die op het clean EN gain kanaal uitmuntend presteert.

Kjiratsiekoedel
11 december 2002, 22:38
niet dubbelposten = irritant

Ibanez44
29 december 2002, 14:31
Sorry, Seymour heb ff zitten slapen. Maar ben eigenlijk op zoek naar een combo. Wat betreft de opmerking van Moonchild, ik heb ook wel goede dingen gehoord over de Twintone.

Lacrymosa
29 december 2002, 15:22
multitone is et voor mij hoor (hehehe)

Net ff dat ene kanaal meer, en net ff wat meer gain

En die 2 speakers
En dat extreem mooie, maar dan ook echt, bloedmooie, warme, zingende clean

Damn wat een bak

Daar bij komt ook nog de pentode/triode schakelaar, waardoor ie in de ene stand wat warmer klinkt, en in de andere stand wat beter is voor metal en het betere beuk en scheur werk

Dan heb je ook nog de speaker demper schakelijk

Keuze tussen open en wat meer gepushed.

Super amp
wel aan de dure kant, en niet echt de meest mooie amp om te zien, but who gives a shit

CheerS!!

BLOK182
29 december 2002, 15:40
naja dan zal ik maar posten dat ik mun Nomad de bom vind :wink: Is heeeeeeel veelzijdig, 3 kanalen met 2 voicings per kanaal en je kan er een hele hoop verschillende sounds uithalen, aangezien de knoppen erg gevoelig zijn, beetje meer of minder treble hoor je goed etc.

LordRiffenstein
29 december 2002, 16:38
Als het een combo moet zijn zou ik ook eens nr de verschillende Engl-combos kijken bv de Sovereign of de Screamer, lekker veelzijdig. Op de Sovereign kan je een midi-module aansluiten zodat je met je GT-6 effecten en de kanalen van de versterker in 1 klik kan schakelen, altijd handig.

HTH,

Yoeri

FragDaddy
29 december 2002, 19:46
Rivera KR-55 misschien?
Engl?
Marshall 6100?

the_trooper
5 februari 2003, 16:36
Ik weet niet of je een top of combo zoekt, maar ik heb laatst een Engl-top gekocht en mijn voornaamste criterium daarvoor was veelzijdigheid. De top die ik kocht was de Savage special edition. (4 channels die dus echt allemaal super klinken). Van de combo's weet ik niet veel maar als je dus een top zoekt en het past binnen je budget moet je deze zeker eens proberen. Wellicht een aanrader om ook de Engl combo's niet over te slaan.

the_trooper
5 februari 2003, 16:37
Doh! Ik lees net verder in het topic dat je dus een combo zoekt. Sorry, overheen gelezen.