PDA

View Full Version : fulltone fatboost versus rc booster



joesman
26 oktober 2006, 11:38
hallo

ik heb sinds kort een fulltone fatboost, maar vind dat hij het geluid een beetje kleurt.
ik heb iemand gevonden die hem wil ruilen tegen een xotix rc booster.

Doen of niet?

Lucluc
26 oktober 2006, 17:46
De RC heeft heel weinig headroom, gaat dus snel oversturen. De tooncontrol is een positief punt. Ik gebruikte hem zo: de bas en treble iets geboost en daardoor namen de middentonen iets af. Ik vond het randje wel ok overigens, maar de SHO eigenbouw is simpelweg effectiever in het boosten. Ik heb er een met mastervolume, dus ik kan kiezen of ik een randje wil en in tegenstelling tot de RC ook wanneer ik geen randje wil.

Conclusie: goed pedaal, maar voor een beetje volumeboost zonder oversturing van zichzelf niet geschikt.

vinni
26 oktober 2006, 21:02
Geloof me....die RC kleurt ook.
Nog meer dan de Fatboost.....ik vind het overigens wel een hele muzikale kleuring van de Fatboost.

Gebruik de RC overigens niet echt als een boost maar meer vor het randje aan het clean.

Ik heb net een nieuwe Boost....de MOAB van FX-engineering.
Slechte 1 potmeter....Geeft ook een bepaalde kleuring....maar zo mooi!
Heerlijk......

Maar ik zou dus niet ruilen.

Vinni

LordRiffenstein
27 oktober 2006, 10:30
Ik zou absoluut ruilen, heb de fatboost gehad, 1 week, toen ging hij terug nr de dealer en heb ik een RC in te plaats genomen en die gaat nooit meer weg.

RC is volgens mij de meest transparante booster, ik kan hem zo instellen dat je het verschil niet hoort. Natuurlijk, als je het volume boost dan verandert je sound ook automatisch.

vinni
27 oktober 2006, 10:59
En zo gaat dat dan! :)

Hahahaha.....

Bekend verschijnsel.....wat de een goed vind klinken vind de ander toch wat minder.

Dus naast elkaar leggen die dingen en dan wat JIJ lekker vind!
....meneer de topicstarter.


Groet,
Vinni

joesman
27 oktober 2006, 11:56
Nu

ik wil dat randje hebben, dat is echt waar ik naar zoek, en naar ik begrepen heb is de rc daar net sterk in???

vinni
27 oktober 2006, 12:26
Dan moet je de RC nemen.

Groet,
Vinni

pol
27 oktober 2006, 13:02
Ik vond de RC dan weer niks, goed voor een randje op de clean, dat is het dan ook. Als boost bovenop een crunch/distortion geluid vond ik em niks. Echt hard boosten kon die ook niet.

qua echte clean boost met minimale kleuring vind ik de Radial Switchbone heel straf, die kan serieus veel boosten, en overstuurt niks.

De rath amp solo switch deed dit ook goed.