PDA

View Full Version : Welke amp?



Badman
26 oktober 2006, 11:20
Hey,

Ik ben op zoek naar een (liefst nieuwe) amp, en ik wil tot 200 euro betalen. Het genre dat gespeeld moet worden op deze amp ligt vooral in het metal -en stevige rockgedeelte :)

Als het effe kan wil hem ook gebruiken voor kleine optredens...

Deze had ik tot nu toe op het oog:

Alesis Wildfire 60 watt amp: 60 watt voor 155 euro!

Fender FM DSP 25 watt

Line 6 Spider II 30 (lichte voorkeur voor deze)

Is 30 watt genoeg?

Kan iemand me helpen?

Dankjewel

Wimvdb
26 oktober 2006, 12:24
Wat wil je er mee gaan doen ? Voor een band is 30 watt transistor net iets te weinig...

Die alesis staat bij musicstore als ik mij niet vergis. Nog niet getest maar om eerlijk te zijn heb ik daar geen goed oog in :satisfie:

Kijk eens 2dehands. Ik had mijn Flextone XL gevonden voor 200 €. Nieuwprijs van die dingen was ooit 800 € ... Zoek eventueel een valvestate, een laney hybride amp, een crate GT serie's of voor jouw genre een peavey bandit

Brammibal
26 oktober 2006, 13:11
Ik heb de Crate GT-80, en die is zeker aan te raden. Heel erg geschikt voor metal.

peter_heijnen
27 oktober 2006, 09:27
Niet van mij, dus geen spam.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=69213

guitartub
27 oktober 2006, 09:40
Skip die Fender FM. Die FM serie klinkt niet goed!
Verder: gezien je doelstelling (band) en budget (niet al te ruim) zoek tweedehands. En met een dertig Watt transistor ga je zeker metal in een band niet trekken dus ga voor minimaal een vermogen van 50 Watt.
Suc6.

heavy-metal-thunder
27 oktober 2006, 10:07
30 Watt transistor is eigenlijk niet genoeg voor in een band. Zéker niet als je metal wil spelen, want dan worden de mids weggedraaid en verlies je veel power.

Tja, 200 euro wordt krap...

Mr Brightside
27 oktober 2006, 15:15
leg er nog 50 euro bij en je hebt een ibanez toneblaster 50 watt

Mr.Bluesbreaker
27 oktober 2006, 15:21
Voor dat geld liever een Valvestate 8240/8280. Perfecte metalbakken, gain zat en enorm luid. Ik denk niet dat een toneblaster iets iets, en een FM al helemaal niet. Uit die FM series vind ik op geen enkele manier de overdrive lekker klinken.
Effect van een wesp een in potje.

Mr Brightside
27 oktober 2006, 17:09
De toneblaster speelt behoorlijk.Op de marshall heb ik nog niet gespeeld.Maakt marshall deze wel nog?

Badman
27 oktober 2006, 17:42
Ok, bedankt voor de reacties alvast!

Die Bandit 112 lijkt me wel lekker, die gaat idd loeihard en maakt een stevig disto-geluid. De rest neem ik zeker in overweging.

Alesis is zo verleidelijk, maar die vertrouw ik ook ergens niet...