PDA

View Full Version : Nieuwe serie Marshall amps ? Vintage/Modern...



Dude
26 oktober 2006, 07:05
oh god we hebben een nieuw forum onderdeel nodig...

Check het hier.... (http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=23)


ziet er kinky uit zeg... ben ERG benieuwd naar, is dit nieuw ? was het hier iig nog niet tegen gekomen,

en als het niet nieuw is.. ervaringen ??



Ziet er op de site uit als een uitgebreide serie.. opvolger van de TSL ?

DREAMMACHINE
26 oktober 2006, 08:41
eeeh, vooral apart....dus gewoon 2 kanaals lijkt mij?

...dus een vintage gevoicde sound, maar ook weer een extra overdrive voor een meer moderne sound....incl. alle moderne opties als fx loop etc.

Agent_Smith
26 oktober 2006, 08:46
Heel interessant! Ook met die KT66's.
Voorlopig houd ik het zeker bij mijn DSL50 (die best veel overeenkomsten vertoont), maar zou m zeker eens aan de tand willen voelen.

SimonS
26 oktober 2006, 08:59
geinig, gainregeling voor hoog en laag frequentie gebied. Ben benieuwd in hoeverre dit een waardevolle aanvulling wordt op de andere modellen...

Ik had op zn minst een simpel low-budget buizenampje verwacht, en een dikke 4 kanaals. Vanuit concurrentie perspectieven zeg maar.

Mitch
26 oktober 2006, 09:34
geinig, gainregeling voor hoog en laag frequentie gebied. Ben benieuwd in hoeverre dit een waardevolle aanvulling wordt op de andere modellen...


Dit lijkt me een uitstekend idee. Het blijft de vraag hoe het gaat uitpakken, maar als ik het even onorthodox vergelijk met de SUbdecay pedalen, die dit ook hebben: werkt perfect. Je kan precies de mate van oversturing kiezen die je het meest aanspreekt.
Het zal wel niet zo geil zijn als het patchen van de normal en bass channels op een 2061x 8-)
Maar op zich: leuke lijn. Met FX loop en schakelbare gain stage zal het wel niet zo puur gaan klinken als de oude éénkanaalsbeestjes, maar ze slaan een leuke brug en hebben blijkbaar geluisterd naar kritiek vanuit de markt.

Tristan
26 oktober 2006, 12:05
Gaaf concept, een eenkanaals amp met verschillende equalized gaincontrols en een fxloop...
Ik ben benieuwd of ze deze serie nou boven of onder de Handwired serie wat betreft prijs zullen positioneren, ook is het niet duidelijk of deze amps nou handwired zijn of niet, ik ben in ieder geval erg benieuwd...

Aan de andere kant heb ik al een Marshall en die gaat met 20 watt al retehard...
Wel goed dat ze een master volume op die vintage/modern amps hebben gezet dus...

Coole tip Dude!

Agent_Smith
26 oktober 2006, 12:43
ook is het niet duidelijk of deze amps nou handwired zijn of niet

Nee, zijn niet handwired. Gewoon printplaten massaproductie zo te zien. Ziet er van binnen gelijksoortig uit als een JCM2000.

Tristan
26 oktober 2006, 12:53
Oh okee, hmm, dan zou ik verwachten dat ze hem wat betreft prijs onder de Handwired series gaan schalen, interessant...
Alhoewel sommige amps uit de Vintage Reissue series duurder zijn dan sommige amps uit de Handwired series...

Tristan
26 oktober 2006, 13:01
Aan de andere kant vind ik het wel weer vaag, want bij een normale Lead of Super Lead heb je ook twee verschillend gevoicede kanalen (eentje met meer crunch en eentje met meer laag) die je gewoon kan doorpatchen...
Als je ze doorpatcht dan heb je in feite ook een fx loop want dan kan je je pedalen tussen de twee kanalen zetten, wat ook werkt als een soort fx loop...
De enige features die dan nog verschillend zijn, zijn in principe de master volume (die makkelijk in te bouwen is), de mid boost switch en de dynamic range switch en die lijken mij nou juist het minst interessant...

EDIT: Oh ja, en de plate reverb en de KT66 eindbuizen natuurlijk, vind ik eerlijk gezegd ook niet heel interessant...

Tsja ik weet het niet, ik ben toch wel benieuwd hoor... :D

Michael AE
26 oktober 2006, 13:09
Klinkt interessant.

Ik ben benieuwd wanneer hij te checken is.

Mitch
26 oktober 2006, 13:28
In het licht van de hele non channel switching amps discussie is dit een leuke vreemde eend in de bijt. 8-)

heavy-metal-thunder
26 oktober 2006, 13:52
Gaaf concept, een eenkanaals amp met verschillende equalized gaincontrols en een fxloop...
Ik ben benieuwd of ze deze serie nou boven of onder de Handwired serie wat betreft prijs zullen positioneren, ook is het niet duidelijk of deze amps nou handwired zijn of niet, ik ben in ieder geval erg benieuwd...

Aan de andere kant heb ik al een Marshall en die gaat met 20 watt al retehard...
Wel goed dat ze een master volume op die vintage/modern amps hebben gezet dus...

Coole tip Dude!

Eerst dacht ik ter vervanging van de DSL. Maar dat is één van hun meest verkochte exemplaren... Dus gok ik eerder ter vervanging van de printboard 1987 en 1959 (en enkel de HW's van deze amps aanhouden). Laat ons zeggen een meer bruikbare vintage playersamp maken. Ik vind wel dat marshall toch mee mag springen op de kar van moderne amps, en niet uit het vintage vaatje moet blijven tappen. Uiteindelijk slaag je met een DSL ook om tamelijk vintage te klinken. Maar voor meer highgain komt hij te kort. Afin gain, genoeg, maar toen ik onze andere gitarist zijn VHT hoorde, vind ik dit daarvoor meer geschikt.

Tristan
26 oktober 2006, 15:54
In het licht van de hele non channel switching amps discussie is dit een leuke vreemde eend in de bijt. 8-)

Inderdaad, in dat kader ben ik ook wel erg benieuwd...
Ik weet echter niet of hij veel kan toevoegen aan de oudere amps, zoals een 2203 of 2204...

@heavy-veel te lange naam- thunder: :D
Dat zou ook kunnen, maar de vintage reissue serie staat ook nog gewoon op de site en verkopen volgens mij ook best wel aardig...
Wat je zegt over het moderne v.s. het Vintage Marshall gebeuren kan ik ook begrijpen, maar van de andere kant denk ik, als het niet Marshalls specialiteit is waarom dan toch de Moderne richting opgaan?
Ik vind sommige amps uit die Handwired serie het beste wat ze in jaren op de markt hebben gebracht en nu weer die Vintage/Modern serie, mij hoor je niet klagen... :D

AART
26 oktober 2006, 16:33
Ziet er leuk uit, ik ga het zeker testen als ik het zie.

Negative K3 fan
26 oktober 2006, 17:13
het klinkt wel heel erg interessant

heavy-metal-thunder
26 oktober 2006, 19:05
@heavy-veel te lange naam- thunder: :D
Dat zou ook kunnen, maar de vintage reissue serie staat ook nog gewoon op de site en verkopen volgens mij ook best wel aardig...
Wat je zegt over het moderne v.s. het Vintage Marshall gebeuren kan ik ook begrijpen, maar van de andere kant denk ik, als het niet Marshalls specialiteit is waarom dan toch de Moderne richting opgaan?
Ik vind sommige amps uit die Handwired serie het beste wat ze in jaren op de markt hebben gebracht en nu weer die Vintage/Modern serie, mij hoor je niet klagen... :D

Ik ben wel eens nieuwsgierig wat voor iets het gaat worden. In theorie lijkt het alvast mooi: een klassieke Marshall waar je kan switchen naar modernere voicing. Vraag blijft in hoeverre het praktisch haalbaar is om hierussen te switchen. Mijn DSL heeft 2 kanalen met elk 2 modi, maar dat maakt hem geen 4-kanaals.

Ergens heb je ook wel gelijk: Marshall is Marshall. En de Mensen verwachten dat een Marshall klinkt als een Marshall. Verder lijkt me dat er behoorlijk wat fabrikanten aanwezig zijn op de 3-4-kanaals-bakken-markt. En ik denk dat het momenteel nog niet mogelijk is om een Fenderclean, marshallcrunch, mesa high gain in 1 amp te hebben. Waarmee ik niet wil zeggen dat versterkers als H&k of Engl geen goed clean ofzo zouden hebben, maar het is toch niet dat. Vorige zaterdag was ik thuis op mijn DSL met 4*12 greenback cab "killing in the name" van RAtM aan het spelen. Waow, klinkt lekker. Tot ik 's anderdaags naast een gitarist stond met een VHT (weet niet wat juist, wel lampen). Voor classic rock was mijn DSL merkelijk beter (of : hoorde ik liever en kwam veel meer in de buurt van het originele). Maar toen we samen Killin' in the name speelden, tja... dat is gewoon een ander soort "scheur". Ook al heeft de DSL plenty of gain op lead2.

btw:

Mitch
26 oktober 2006, 19:09
't Gaat ook niet om gain, 't gaat om voicing.

heavy-metal-thunder
26 oktober 2006, 19:23
't Gaat ook niet om gain, 't gaat om voicing.

Dank om me bij te treden.

Maar waar ik enig voorbehoud voor maak is: gaat geluidsniveau niet te veel verschillen tussen de 2 voicings? Gaat de eq erg moeten gewijzigd worden tussen de 2 voicings. Om nog maar eens naar mijn DSL te verwijzen: op classic gain is het clean (zou wat plexi moeten uitgaan) is vrij goed. Crunch is dan weer eerder jcm 800. Ook goed. Maar er zit zo veel verschil in geluidsniveau dat je tijdens het spelen niet gauw ff van clean naar crunch kunt switchen.

Mitch
26 oktober 2006, 19:39
Daar zijn we denk ik allemaal even nieuwsgierig naar :)

Orpheo
26 oktober 2006, 20:10
jeej! nieuwe marshall! hopelijk is deze een stuk beter dan de DSL, want die vond ik veel te gruizig op lead2. heb wel goeie hoop erop...

heavy-metal-thunder
26 oktober 2006, 20:43
ik weet niet wat je met gruizig op lead 2 bedoelt, maar ik dacht om wat heavy te gaan "ik zet hem gewoon maar op lead2" en dat was maar flauwe kak tegen de vht. Gain genoeg hoor, maar het is gewoon zijn ding niet.

Crunch vind ik heel erg goed. En lead 1 kan ik waarderen, maar dan ook voor - wat de naam zegt - lead. Maar kom, ik moet voorzichtig zijn in mijn bewoordingen want ik heb er nog maar een 3-tal keer mee gerepeteerd. Bovendien, die poging tot high gain was over een Marshall 1936 met 2 G12G30's in. Zal binnenkort eens met een Greenback 4*12.

Negative K3 fan
27 oktober 2006, 00:59
jeej! nieuwe marshall! hopelijk is deze een stuk beter dan de DSL, want die vond ik veel te gruizig op lead2. heb wel goeie hoop erop...


ik vond de dsl persoonlijk een erg saaie amp, weinig karakter.

heavy-metal-thunder
27 oktober 2006, 08:48
tja, hij valt ook niet in de categorie boutique amps, hé. En ja, hij is saai, na 2 minuten heb je al een goeie sound :-)

Weinig karakter... mmm... ja... hij probeert om een plexi met een jcm800 te combineren en daar dan nog een high gain kanaal aan toe te voegen. Clean is dus iets wat op een plexi zou moeten lijken. De Plexi is wellicht één van de beste Marshall-cleans, maar dat mag je niet vergelijken met Fender-clean. De crunch-settings (JCM800) laten van een AC/DC tot een Van HalenI toe. Ik ga niet zeggen dat hij een jcm800 kopieert, maar klinkt lekker (Marshall).

Het lead kanaal vind ik precies wel oké voor solo. Ook al is er gain in overvloed, het maakt hem geen high gain bak. Mij lijkt het meer iets om een zingende solo.

nou ja, ik ga hier geen betoog houden voor de DSL. Daarvoor ken ik hem nog niet goed genoeg, maar ik heb al 2 JMP 1987's gehad, een 2104 (de 2*12 combo van de 2204), een JCM800 en een JTM 45 cloon en verder al verschillende JMP's getest. Ik ga niet zeggen dat de DSL de beste van deze is, maar hij is wel het meest multifunctioneel en makkelijkst instelbaar.

De gelinkte inputs van de 1987's laat veel variatie toe, maar als je zoals ik in een rockcoverband speelt waarbij je toch een 4 tal sounds nodig hebt en tijdens de set nog regelmatig wisselt van humbucker naar singlecoil-gitaar, vraagt dat telkens wat afstelling. Dit gaat veel makkelijker en sneller met de DSL: gewoon de MV wat meer of minder dicht/open, bij de JMP's is dat dan altijd wikken en wegen tss de volumes van normaal en bright kanaal.

Grootste gebrek aan de DSL vind ik toch wel dat hij 2 kanalen heeft, met elk 2 modi, maar dat je die niet elke afzonderlijk volume en eq kan regelen. Hierdoor ben ik nog steeds aangewezen op minstens 1 à 2 pedalen (overdrive of Boss GE7 om te boosten). Met mijn JMP heb ik er ook 2 nodig...

Om te komen tot waar ik wou komen: die nieuwe modern/vintage schijnt op dit vlak zeker niet meer mogelijkheden dan de DSL. Dus nog steeds pedalen?

Rude Perception
27 oktober 2006, 09:16
ik weet niet wat je met gruizig op lead 2 bedoelt, maar ik dacht om wat heavy te gaan "ik zet hem gewoon maar op lead2" en dat was maar flauwe kak tegen de vht. Gain genoeg hoor, maar het is gewoon zijn ding niet.

Crunch vind ik heel erg goed. En lead 1 kan ik waarderen, maar dan ook voor - wat de naam zegt - lead. Maar kom, ik moet voorzichtig zijn in mijn bewoordingen want ik heb er nog maar een 3-tal keer mee gerepeteerd. Bovendien, die poging tot high gain was over een Marshall 1936 met 2 G12G30's in. Zal binnenkort eens met een Greenback 4*12.

Lead 2 is echt niet waar je een dsl voor moet kopen. Daar is Marshall sowieso niet de beste in. Het is een leuk geluidje voor wanneer je eens een keertje een uitstapje wilt maken, maar dat moet zeker niet je basissound zijn, want dan gebruik je een groot gedeelte van de versterker niet, en kan je veel beters krijgen voor t geld.

Agent_Smith
27 oktober 2006, 09:25
ik vond de dsl persoonlijk een erg saaie amp, weinig karakter.

Smaken verschillen gelukkig. Ik speel ongeveer een jaar op mijn DSL50 + oude cab (1978 Marshall met GBs) en ik hoef echt niets anders. Lead2 gebruik ik idd nooit. Is mijn style niet en mijn geluid niet. Maar de rest! Classic rock tot modern rock passen m perfect. Daarvoor een half jaar de TSL gehad. Dat is pas een waardeloze amp. Okee, naar mijn smaak dan.

Mark_M
27 oktober 2006, 10:58
Het lijkt mij wel wat
1kanaalsamp met een soort van gainboost + een midboost
en een effectsloop
Hoeveel zou die gaan kosten?

Orpheo
27 oktober 2006, 12:33
ik weet niet wat je met gruizig op lead 2 bedoelt, maar ik dacht om wat heavy te gaan "ik zet hem gewoon maar op lead2" en dat was maar flauwe kak tegen de vht. Gain genoeg hoor, maar het is gewoon zijn ding niet.

Crunch vind ik heel erg goed. En lead 1 kan ik waarderen, maar dan ook voor - wat de naam zegt - lead. Maar kom, ik moet voorzichtig zijn in mijn bewoordingen want ik heb er nog maar een 3-tal keer mee gerepeteerd. Bovendien, die poging tot high gain was over een Marshall 1936 met 2 G12G30's in. Zal binnenkort eens met een Greenback 4*12.

wat ik ermee bedoel... uhm... dat t gruizig is? alsof je bv een jcm800 met gain op 10 hebt, en erbij een ts9 met gain op 10 en volume op 10. ik vind de dsl een topamp voor live, maar voor op plaat mist ie wat diepgang en complexiteit.

Negative K3 fan
27 oktober 2006, 12:59
hij probeert om een plexi met een jcm800 te combineren en daar dan nog een high gain kanaal aan toe te voegen. Clean is dus iets wat op een plexi zou moeten lijken.

hehehe dat klinkt erg bekend, heb je het toevallig niet over de 6100? ownee, die had meer buizen in het lead kanaal dan alle buizen in een DSL bij elkaar :D :D

heavy-metal-thunder
27 oktober 2006, 17:37
idd. de 6100 dat was pas een buizenmonster. Nooit begrepen waarom ie zo zwaar was, 15 buizen wegen toch niet zo veel?

Neen, serieus: volgens marshall zou clean plexi moeten zijn, crunch hot roded JCM800. heb ze niet met elkaar vergeleken, maar die 2 dingen zijn niet slecht hoor.

wat lead 1 en 2 betreft... tja er staat bij lead, hé. het is niet omdat je veel gain hebt dat het een high gain monster wordt. Het is imo niet zo bruikbaar voor heavy riffs, maar wel voor solo's.

Agent_Smith
27 oktober 2006, 18:11
hehehe dat klinkt erg bekend, heb je het toevallig niet over de 6100? ownee, die had meer buizen in het lead kanaal dan alle buizen in een DSL bij elkaar :D :D

Die 6100-serie heeft me zowieso nog nooit kunnen bekoren.
Ik haak eigenlijk zowieso af bij meer dan twee kanalen.

Firebird
30 oktober 2006, 15:15
hmm... ben wel benieuwd naar deze dingen. Ik zat er al over te denken om eens naar een Marshall te kijken, maar wil niet zo'n moderne bak. Misschien is dit wel leuk.... ben benieuwd wat het gaat kosten. Volgens de site komen ze hier begin januari uit.

marc_o
30 oktober 2006, 16:30
Ben ook wel benieuwd, dus afwachten maar tot ze te testen zijn.

Ik snap het afbranden van de DSL en TSL series echt nooit. Ik vind het echt prima versterkers. Zeker de DSL top of de TSL 212 combo, die is (naast zwaar) echt geweldig. Les Paul erin en je hebt gewoon the modderfokking sound of rock!!

AART
30 oktober 2006, 18:23
Ben ook wel benieuwd, dus afwachten maar tot ze te testen zijn.

Ik snap het afbranden van de DSL en TSL series echt nooit. Ik vind het echt prima versterkers. Zeker de DSL top of de TSL 212 combo, die is (naast zwaar) echt geweldig. Les Paul erin en je hebt gewoon the modderfokking sound of rock!!

Ik vind de TSL wel leuk wat betreft clean en crunch, die latste vind ik zelfs erg ok, maar het lead kanaal is imo gewoon onbruikbaar, te fuzzy, onstrak en geen degelijke rythm sound uit te krijgen.

marc_o
30 oktober 2006, 20:12
Ik vind de TSL wel leuk wat betreft clean en crunch, die latste vind ik zelfs erg ok, maar het lead kanaal is imo gewoon onbruikbaar, te fuzzy, onstrak en geen degelijke rythm sound uit te krijgen.


Het is dan ook een lead-kanaal, maar het zal met de afstelling van je geluid en/of speelstijl te maken hebben. Mij kost het namelijk geen enkele moeite....

Firebird
30 oktober 2006, 22:48
Ik heb ooit eens hals over kop over een TSL60 gespeeld - van een band die dezelfde avond moest spelen - omdat mijn Fender er tijdens het 2de nummer mee stopte.
Top aangesloten, vergeten footswitch mee te nemen, die lag dus nog in de kleedkamer. Dan maar gewoon old fashion rock&roll, leadkanaal aan en clean met de volumeknop van de gitaar terug. Damn... wat n sound was dat zeg...

Chris Winsemius
31 oktober 2006, 11:22
Ik had hier al wat over gezien op wat usa-fora.

De beide gain-knoppen lijken 'n beetje op 'n gejumperde SuperLead/etc., iets vergelijkbaars wordt ook door oa. Mojave gebruikt.
Reverb is met 'n chip en de fx-loop is uitschakelbaar.
De extra gain-mogelijkheid voegt het 4e buisje in de pre-amp toe.

50 en 100 Watt tops, 50 Watt combo en nieuwe 4x12" kasten.

Tristan
28 november 2006, 14:14
Hij staat deze maand in de gitarist met een review...
Wat een waardeloze review trouwens, er staat mijns inziens een hoop onzin in...
De 100 watt top schijnt zo'n 1600 euro te moeten gaan kosten, valt wel mee dus...
Wel jammer van die achtelijke digitale galm, wie wil dat nou op een Marshall?
Ook jammer dat die fx loop niet tube buffered is...

Squier4ever
28 november 2006, 22:36
who needs reverb? :D:D
eruit mollen die hap

Helter Skelter
28 november 2006, 22:42
Ik heb ooit eens hals over kop over een TSL60 gespeeld - van een band die dezelfde avond moest spelen - omdat mijn Fender er tijdens het 2de nummer mee stopte.
Top aangesloten, vergeten footswitch mee te nemen, die lag dus nog in de kleedkamer. Dan maar gewoon old fashion rock&roll, leadkanaal aan en clean met de volumeknop van de gitaar terug. Damn... wat n sound was dat zeg...

ik zag onlangs Danny Bryant (een bluesrocker met een Marshall endorsement) met een stratje op dezelfde manier over een TSL-100 spelen

Big Tone! beter heb ik zelden gehoord maar hij kon dan ook een aardig potje spelen (wat ook niet onbelangrijk is voor het uiteindelijke resultaat)

zjanke
28 november 2006, 22:54
Big Tone! beter heb ik zelden gehoord maar hij kon dan ook een aardig potje spelen (wat ook niet onbelangrijk is voor het uiteindelijke resultaat)

zegt het voort, zegt het voort, dan verkoop ik de mijne en koop ik een handwired 2061 :rockon:

Tristan
29 november 2006, 00:13
who needs reverb? :D
eruit mollen die hap

Ja, ik snap dat echt niet hoor...
Een Marshall met een (digitale!) reverb??? :???:
Gelijk eruit slopen die handel... :dance:

@Zjanke:
Misschien is die nieuwe Vintage/Modern series van Marshall wel wat voor je, die heeft een hele mooie digitale reverb... :seriousf:

johantipker
29 november 2006, 14:36
Ben ook wel benieuwd, dus afwachten maar tot ze te testen zijn.

Ik snap het afbranden van de DSL en TSL series echt nooit. Ik vind het echt prima versterkers. Zeker de DSL top of de TSL 212 combo, die is (naast zwaar) echt geweldig. Les Paul erin en je hebt gewoon the modderfokking sound of rock!!

...t zit ook in je vingers ....in je marc_odijk custom hands!

(what you hear is what you get... :sssh:)

marc_o
30 november 2006, 09:25
ja is waar, en AL dat talent, dat hoor je gewoon....niet te geloven.


Ben gisteren bij Feedback in Rotterdam geweest, maar helaas, ze hadden er nog geen staan, of wellicht was ie al verkocht, geen idee, niet gevraagd, hij stond er dus niet.

Ik wil niet vooruitlopen op hoe die klinkt en of je wel of geen last hebt van de digitale reverb. Dat is helemaal niet belangrijk namelijk......het eindresultaat telt. Ik heb echte reverbs gehoord die het flink slecht zijn ten opzichte van mijn Electro Harmonix Holy Grail, die toch digitaal is, dus dat zegt weinig.

Eerst horen, dan oordelen.

Squier4ever
30 november 2006, 10:41
po zich niets tegen digi-reverbs maar ze horen IMO niet in een buizenamp, daar moet gewoon een springverb in, als er al een in zit. heb zelf niet echt grote behoefte aan reverb, maar is soms wel lekker

Kim Wilson
30 november 2006, 10:43
Ik heb in mijn Fender Hotrod ook een springreverb, en ik weet zeker dat er betere digitale reverbs bestaan dan die galmbak van mij...

taylor
30 november 2006, 10:52
jawel de lexicon 960l :)

Tristan
30 november 2006, 11:21
po zich niets tegen digi-reverbs maar ze horen IMO niet in een buizenamp, daar moet gewoon een springverb in, als er al een in zit. heb zelf niet echt grote behoefte aan reverb, maar is soms wel lekker

Precies, ik heb echt geen behoefte aan een reverb in een crunch amp, dus al zeker niet in een Marshall en al helemaal geen digitale reverb...
Wat mij betreft is het een aardige misser van Marshall...

Kim Wilson
30 november 2006, 11:24
Precies, ik heb echt geen behoefte aan een reverb in een crunch amp, dus al zeker niet in een Marshall en al helemaal geen digitale reverb...
Wat mij betreft is het een aardige misser van Marshall...
Waarom? Ik vind reverb wel prettig. Je kunt hem ook gewoon uitzetten. Ik zie niet waarom het een misser is. Ik ben ook niet zo'n purist, misschien scheelt dat. Wat maakt mij het uit of een reverb digitaal is of niet? Als ie maar goed is.

Tristan
30 november 2006, 11:48
Ja, maar op een (blues/rock) crunch amp?
Op het podium merk ik altijd gelijk dat het niet werkt, reverb op een crunch geluid, meestal galmen de podia zelf ook al flink door...
Voor leads en zeker voor cleane sounds (met of zonder randje) kan ik het begrijpen, maar voor crunch sounds echt niet...
Je gaat toch geen riff spelen met reverb op je sound?
En dan nog, waarom dan een digitale reverb, die zit toch ook niet op de amps waarvan ze claimen dat ze die hebben gevangen in de Vintage/Modern?
De digitale reverb is duidelijk een kostenbesparing en dan denk ik zet zo'n reverb er dan gewoon niet in, ik denk dat een groot gedeelte van de doelgroep voor deze amp ook een broertje dood heeft aan reverb op zo'n amp, maar ja, dat is mijn idee...

Mitch
30 november 2006, 11:56
Eeeeehhh.... ze heten toch Vintage / Modern ? :listen:

Tristan
30 november 2006, 12:01
Ja, maar dan hadden ze er net zo goed ook een channel switcher van kunnen maken (no pun intended), nu is het wel een beetje een raar concept met die digitale galm erin...

Ach ja, wat boeit het, ik zou die galm eruit laten slopen, een ander misschien niet, geen idee, ik ben nog steeds wel benieuwd hoe hij klinkt, dat is het belangrijkste natuurlijk...

heavy-metal-thunder
30 november 2006, 12:16
Precies, ik heb echt geen behoefte aan een reverb in een crunch amp, dus al zeker niet in een Marshall en al helemaal geen digitale reverb...
Wat mij betreft is het een aardige misser van Marshall...

1. Is dit niet wat kort door de bocht? Je hebt hem nog geeneens gehoord.
2. ik kan je verzekeren dat reverb bij lead soms wel heel mooie resultaten geeft. Sorry, ik bedoel dat ik met mijn DSL en veel reverb op lead kanaal dingen verkrijg die ik graag hoor. Maar ook een beetje reverb bij lead, hoor ik wel graag. Voor begeleiding met crunch, vind ik het maar niets.

Kim Wilson
30 november 2006, 12:37
Ja, maar dan hadden ze er net zo goed ook een channel switcher van kunnen maken (no pun intended), nu is het wel een beetje een raar concept met die digitale galm erin...

Ach ja, wat boeit het, ik zou die galm eruit laten slopen, een ander misschien niet, geen idee, ik ben nog steeds wel benieuwd hoe hij klinkt, dat is het belangrijkste natuurlijk...
Nogmaals, je HOEFT hem niet te gebruiken. Mooi laten zitten, zou ik zeggen. :)

En ook voor rhythm wil ik er wel iets reverb in hebben. Ik vind het anders zo'n dooie klank...

Tristan
30 november 2006, 13:02
1. Is dit niet wat kort door de bocht? Je hebt hem nog geeneens gehoord.
2. ik kan je verzekeren dat reverb bij lead soms wel heel mooie resultaten geeft. Sorry, ik bedoel dat ik met mijn DSL en veel reverb op lead kanaal dingen verkrijg die ik graag hoor. Maar ook een beetje reverb bij lead, hoor ik wel graag. Voor begeleiding met crunch, vind ik het maar niets.

Euh, ja, maar dat zei ik toch ook in mijn latere post...
Ach jongens, het was ook niet mijn bedoeling dat er zoveel ophef over zou gaan komen...
Ik vind het gewoon wel een vreemde keuze van Marshall...
Dat de kanalen intern gejumperd zijn vind ik ook een beetje dom, want daar had je je delay of iets dergelijks in kunnen stoppen, nu hebben ze daar zo'n transistor loop voor moeten inbouwen en die zijn doorgaans (die op de reissue series zitten in ieder geval) niet echt supertransparant...
Niettemin ben ik toch wel benieuwd naar de amp...

Squier4ever
30 november 2006, 21:17
ik ben ook nog steeds benieuwd want het ziet er verder veelbelovend uit!