PDA

View Full Version : Deze foto's zijn alleen geschikt voor gitaristen met sterke zenuwen...!!!



Picker
25 oktober 2006, 23:28
http://www.eltjohaselhoff.com/cbde0eb0.jpg




http://www.eltjohaselhoff.com/cbce0030.jpg




http://www.eltjohaselhoff.com/cbe80aa0.jpg




http://www.eltjohaselhoff.com/cc180bc0.jpg

LaurentB
26 oktober 2006, 00:17
Ahaaa! Is dat die nieuwe die je een tijd geleden helemaal volgens je specificaties besteld had? Apart hoor!!
En hij klinkt ook zoals je verwacht had? Die doe je nooit meer weg natuurlijk, met zo'n label erin.

gertdm
26 oktober 2006, 06:27
Wat een beauty....prachtig ! :)
De inleg vind ik ook erg stijlvol en niet overdone. De houtsoorten zijn met zorg gekozen, dat is te zien.
Heel veel succes en vooral ook speelplezier ermee :)

elie
26 oktober 2006, 07:51
*kwijl*


1234

kornelius
26 oktober 2006, 08:48
dit is wel cool. Viel spass daarmee!

--=HANS=--
26 oktober 2006, 09:32
Super gitaar Eltjo, gefeliciteerd! Waar blijft je soundclip? Als je deze ooit wil verkopen moet je bij Taylor een nieuw etiketje laten maken:satisfie:
Heel veel plezier ermee!!

Squier4ever
26 oktober 2006, 09:56
mooi apparaat, zal wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg duur zijn ofniet

Don Capo
26 oktober 2006, 10:38
Paar tientjes en een krentenbol grmbl onzin grmblgrmbl

Prachtig man, wat een beauty weer. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Harald
26 oktober 2006, 12:13
Crafted Walnut... erg mooi!

duckman
26 oktober 2006, 15:16
mooie gitaar.En helemaal naar wens???

Spitfire
26 oktober 2006, 15:56
het eerste wat in me opkwam was 'heeft er iemand over de achterkant heengekotst?'

maar verder hele mooie gitaar, inleg rondom het klankgat is ook erg mooi

Tho
26 oktober 2006, 17:03
het eerste wat in me opkwam was 'heeft er iemand over de achterkant heengekotst?'

maar verder hele mooie gitaar, inleg rondom het klankgat is ook erg mooi

hmm.. okey :confused: Ik vind hem echt supermooi! Echt prachtig..

Dr. Tim
26 oktober 2006, 17:14
PRACHTIG!!! Is die "CE" een foutje op het label? Of staat de C bij deze modellen voor "Custom"?

Tim

bluegate
26 oktober 2006, 19:15
Mooie gitaar :cooler: Daar willen we wel wat clips van horen natuurlijk...

Picker
26 oktober 2006, 19:48
Mooie gitaar :cooler: Daar willen we wel wat clips van horen natuurlijk...Clips komen. Ik heb de gitaar nog niet in huis, deze foto's kreeg ik van Bob Taylor.

Vonk
26 oktober 2006, 23:16
Hoe komen die 2 soorten (of verschillende kleuren) hout bij elkaar op de achterkant? Lijkt me sterk dat dat geplakt is. Is het dan samengegroeid?

Het is een mooie gitaar alleen die achterkant is voor mij wel even wennen... maar ach ik hoef er ook niet aan te wennen het is niet de mijne ;)

Picker
26 oktober 2006, 23:23
Hoe komen die 2 soorten (of verschillende kleuren) hout bij elkaar op de achterkant? Lijkt me sterk dat dat geplakt is. Is het dan samengegroeid?

Het is een mooie gitaar alleen die achterkant is voor mij wel even wennen... maar ach ik hoef er ook niet aan te wennen het is niet de mijne ;)De achter- en zijbladen zijn van geënt walnotenhout, afkomstig van een oude Amerikaanse boomgaard. Op een Amerikaanse stronk werden Europese walnotentakken geënt, zodat de Amerikaanse walnotenbomen Europese walnoten kregen. Europese walnoten zijn lekkerder, maar de bomen overleven niet in de Amerikaanse grond. Het hout is dus inderdaad samengegroeid. Toen de bomen vele jaren later doodgingen heeft Taylor ze gekocht om gitaren van te bouwen. Walnoot is een fantastisch goed klankhout, en deze variant geeft een extra bijzonder karakter.

Vonk
27 oktober 2006, 11:27
Mooi verhaal, bedankt. Dit geeft wel aan dat het niet zo maar een stukje hout is.

greencharlie
27 oktober 2006, 12:48
suggestieve achterkant

Flipkoos
27 oktober 2006, 13:30
suggestieve achterkant

ja, ze heeft een dikke kont :P

freekick
27 oktober 2006, 15:17
iedere dag deze schoonheid op schoot?
u bent een gelukkig mens picker!

en niemand hier is jaloers!

Das Schaap
28 oktober 2006, 01:16
Pff, denk ik goh laat ik eens een keer in akoustische gitaren kijken.

Eerste klik en dan krijg ik dit voor m´n kiezen. :mad:



En er zijn al zoveel gitaren waar ik op geil. :(

Veel plezier ermee man, hoe lang duurde het voordat je echt precies wist hoe en wat ? :)

JanB
31 oktober 2006, 13:51
Gefeliciteerd Eltjo, Unieke gitaar in verschillende opzichten.

Ik vraag me trouwens af hoe sterk die vergroeing tussen die twee houtsoorten is. Het effect nu is spectaculair, dat leidt geen twijfel. Maar hoe gaat dit op termijn? Zijn je oudere gitaren bekend die dezelfde twee houtsoorten zo hebben gebruikt? Ik zou me goed voor kunnen stellen dat op termijn het ouderdomsproces maakt dat de verbinding tussen de twee houtsoorten minder vergroeid wordt dan het nu lijkt. Biedt Bob een soort garantie?

We hadden vroeger een japanse kers, die was geent op een pereboom. Zelfde verhaal m.i. als de walnootsoorten, wel ander hout natuurlijk. Na een jaartje of wat is het japanse kers deel eruit gebroken, was toch minder vergroeid, dan je zou denken. Van de perestam hebben we nog jaren reine claude pruimen geplukt, maar dat terzijde.

Jan

kornelius
31 oktober 2006, 14:21
We hadden vroeger een japanse kers, die was geent op een pereboom. .. Na een jaartje of wat is het japanse kers deel eruit gebroken, was toch minder vergroeid, dan je zou denken. Van de perestam hebben we nog jaren reine claude pruimen geplukt

:o

en daarna nog een tijdje mandarijntjes?

JanB
2 november 2006, 14:16
:o

en daarna nog een tijdje mandarijntjes?

Nee, het bleef alleen bij pruimen. De vraag is wel serieus bedoelt hoor. Dat die stam ging uitlopen en pruimen ging dragen kan ik ook niet helpen....

Jan

robostrat
3 november 2006, 18:43
Waaaaaaanzinnig.... wat een super mooie gitaar is dit

en ik ben niet jaloers of zo :D

hoop dat tie speelt en klink zoals tie er uit ziet !!

geluidsfragmentjuuu

Javaca
4 november 2006, 15:59
De achter- en zijbladen zijn van geënt walnotenhout, afkomstig van een oude Amerikaanse boomgaard. Op een Amerikaanse stronk werden Europese walnotentakken geënt, zodat de Amerikaanse walnotenbomen Europese walnoten kregen. Europese walnoten zijn lekkerder, maar de bomen overleven niet in de Amerikaanse grond. Het hout is dus inderdaad samengegroeid. Toen de bomen vele jaren later doodgingen heeft Taylor ze gekocht om gitaren van te bouwen. Walnoot is een fantastisch goed klankhout, en deze variant geeft een extra bijzonder karakter.
Die rug en zijkanten zijn echt super.

Randinleg is mij een beetje overdone. Verder een prachtige gitaar!!!

Picker
4 november 2006, 20:26
Gefeliciteerd Eltjo, Unieke gitaar in verschillende opzichten.

Ik vraag me trouwens af hoe sterk die vergroeing tussen die twee houtsoorten is. Het effect nu is spectaculair, dat leidt geen twijfel. Maar hoe gaat dit op termijn? Zijn je oudere gitaren bekend die dezelfde twee houtsoorten zo hebben gebruikt? Ik zou me goed voor kunnen stellen dat op termijn het ouderdomsproces maakt dat de verbinding tussen de twee houtsoorten minder vergroeid wordt dan het nu lijkt. Biedt Bob een soort garantie?

We hadden vroeger een japanse kers, die was geent op een pereboom. Zelfde verhaal m.i. als de walnootsoorten, wel ander hout natuurlijk. Na een jaartje of wat is het japanse kers deel eruit gebroken, was toch minder vergroeid, dan je zou denken. Van de perestam hebben we nog jaren reine claude pruimen geplukt, maar dat terzijde.

JanTja... de tijd zal het moeten leren. Maar ik maak me geen zorgen. Die ent zit al honderd jaar vast en het hout is echt volledig dicht en gaaf. Bovendien zit de tweede binnenspint over de ent heengelijmd. Ik denk dat deze gitaar het langer volhoudt dan ik. En bij Bob heb ik levenslange garantie op al mijn Taylors!

ShadowShape
5 november 2006, 19:53
Toe maar, een custom, prachtige Taylor, goeie smaak! :D

bert
5 november 2006, 22:35
G E F E L I C I T A A R T ! !

De wens van iedere gitarist . . . . Uiterlijk bijzonder mooi, geluid daar twijfel ik ook niet over.
De achterkant doet mij denken aan een waterval. Subtiel, krachtig, rustig was het eerste waar ik aan dacht.

Oog- en oor strelend ! !

woutB
7 november 2006, 18:46
mwaj, ik weet niet hoor. Het lijkt mij gewoon beter om dat soort gitaren te verbieden.
Ik ben geen jaloers persoon, maar dit is gewoon schandalig. Die gitaar is te mooi.
Je zal wel zo trots zijn als een aap met 7 gouden lullen?

Boom-chick-Franky
8 november 2006, 20:05
Je zal wel zo trots zijn als een aap met 7 gouden lullen?
WOEHAHAHAHAHA!!

ja, dat zou ik ook zijn met zo`n gitaar !
Is toch niks mis mee, picker weet gewoon precies wat hij wil, en als je het dan ook nog kan betalen ,why not????

Geniet er maar lekker van Picker , hij is FANTASTISCH !!! :dance: :dance: